
Με πάνω από δέκα ενάρξεις μέχρι τον Δεκέμβριο και αρκετά μαγαζιά ήδη σε λειτουργία, όλα δείχνουν ότι υπάρχουν ακόμη αποθέματα αδρεναλίνης στις μεγάλες πίστες. Αφουγκραζόμαστε τα καινοφανή σημάδια κρίσης της περσινής σεζόν, τις φετινές δυναμικές υποσχέσεις αλλά και την περιρρέουσα διάθεση για τη συγκεκριμένη μορφή διασκέδασης και γεμίζουμε την ατζέντα μας με πρεμιέρες, συνεργασίες και σκέψεις για νύχτες ξελογιάστρες.

Κανονικά αυτή την εποχή ένα κείμενο για τη νύχτα οφείλει να ξεκινάει σχολιάζοντας τα δηλωθέντα εισοδήματα των τραγουδιστών. Ας τιμήσω, λοιπόν, αυτήν τη νιόφερτη παράδοση, αλλά μη μου ζητάτε να κάνω σαν να δουλεύω σε κουτσομπολίστικο μέσο. Αυτήν τη σχιζοφρενική αντιμετώπιση του star system και της νύχτας αρνούμαι να την παρακολουθήσω: δεν μπορεί να θαμπώνεσαι σχεδόν σαδομαζοχιστικά από το νυχτερινό lifestyle και ταυτόχρονα να το αποκαθηλώνεις με φτηνή ειρωνεία. Είναι αφελής προσέγγιση, λαϊκίστικη, και φτάνει και περισσεύει όσο εκδηλώνεται στα social media. Η τρόικα με το δίκιο της σοκάρεται: σκέψου να βρισκόταν τις προάλλες σε ένα μαγαζί, όπου «πελάτης» σε ανοιχτή ακρόαση από το τηλέφωνο της παρέας του ζήτησε να ανοίξουν δεκάδες μπουκάλια ουίσκι, να τα αδειάσουν στο τραπέζι και να ανάψουν φωτιά! Εμείς ωστόσο, ως Έλληνες που ζούμε στην Ελλάδα και οι περισσότεροι έχουμε πατήσει έστω μία φορά το πόδι μας σε πίστα, δεν έχουμε δικαιολογία για να πέφτουμε απ’ τα σύννεφα... πάλι. Ακριβώς όπως δεν ζητήσαμε ποτέ απόδειξη από τον Σάκη τον υδραυλικό, ακριβώς έτσι δεν ζητήσαμε και από τον Σάκη τον Ρουβά – το όνομα τυχαίο για να πιάσει τόπο το σχήμα λόγου. Το γεγονός ότι δεν ζητούσαμε ποτέ αποδείξεις από μετρ, λουλουδούδες και παρκαδόρους (πόσο μάλλον το πόθεν έσχες των τραγουδιστών που μια χαρά έβγαζαν και βγάζουν από μέσα μας τον νταλκά και την καψούρα) κάποιοι το αποδίδουν στο ανέμελο DNA μας και στη «στα ’δωσα όλα κι έμεινα στον άσο» γενναιοδωρία μας. Κι ενώ όλα δείχνουν πως μείναμε στον άσο χωρίς να τα ’χουμε δώσει ακόμη όλα, δεν λέμε να συμμαζευτούμε τα βράδια.
«Απόψε αισθάνομαι μια τρομερή αισιοδοξία»

Από σήμερα λοιπόν μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου δεκατέσερις (ναι, 14!) μεγάλες πίστες θα ανοίξουν τις πόρτες τους για να υποδεχτούν το πολυπληθές κοινό της mainstream ποπ/ελαφρολαϊκής/λαϊκής ελληνικής δισκογραφίας (οι επί σκηνής συνεργασίες καλύπτουν ταυτόχρονα πολλά γούστα), ενώ οκτώ λειτουργούν ήδη – κάποιες από αυτές τις τελευταίες έχουν μόλις ξεκινήσει, όπως η ξέφρενη «Caramela» στα εγκαίνια της οποίας αναρωτιόσουν αν ο Γιώργος Τσαλίκης είναι αυτός που έχει τη μεγαλύτερη θετική ενέργεια ή η νεολαία που προκαλεί μποτιλιάρισμα στην πόρτα μέχρι το πρωί. Ο αριθμός των ενάρξεων φαντάζει δε ακόμη πιο εντυπωσιακός αν ληφθεί υπόψη ότι στην καταμέτρηση δεν συμπεριλαμβάνονται οι μουσικές σκηνές και τα ρεμπέτικα πάλκα, που παραμένουν δραστήρια (π.χ. ο «Σταυρός» πρέπει να εξετάσει επέκταση της Θαρύπου για να βολέψει τις ουρές των προσερχομένων), καθώς λόγω διαφοράς μουσικής κατεύθυνσης, ανθρωπογεωγραφίας του κοινού και μεγέθους ανήκουν σε άλλο ρεπορτάζ.

Πώς στην ευχή προμηνύεται άλλη μία χρονιά που θα τρέχουμε και δεν θα φτάνουμε από πρεμιέρα σε πρεμιέρα και οι παρέες θα διχάζονται όταν πρέπει να επιλέξουν πρόγραμμα; Και αν θέλει κάποιος να ξαναπάει σε ένα συγκεκριμένο μαγαζί, πώς θα αντισταθεί στις ελκυστικές… Σειρήνες της παραδίπλα πίστας; Γι’ αυτό ας κόψουμε τα αστεία για την κάρτα ανεργίας της Βίσση που κυκλοφόρησε ιντερνετικά, γιατί από το χαβαλέ μέχρι το χαρακτηρισμό «τσόλια» που εκτοξεύτηκε από δημοσιογράφο προς τη Χαρούλα Αλεξίου και τη Δήμητρα Γαλάνη η απόσταση είναι ένα «like» δρόμος. Μήπως είναι προτιμότερο να σκεφτούμε γιατί η φετινή προσφορά νυχτερινών προγραμμάτων δείχνει ανεπηρέαστη, ίσως μάλιστα καλλιτεχνικά τολμηρότερη, σε σύγκριση με πέρυσι, όταν τα νούμερα της κατανάλωσης και της προσέλευσης είναι πεσμένα; Αυτό το τελευταίο μπορεί να το επιβεβαιώσει ακόμη και το μη εξασκημένο μάτι ή πονηρεμένο μυαλό: σίγουρα σας έτυχε πολλές φορές τα τελευταία δύο χρόνια να βολευτείτε την τελευταία στιγμή σε τραπέζι σαββατόβραδο ή να βρείτε χώρο στο μπαρ για να ρίξετε τη ζεϊμπεκιά σας χωρίς να κινδυνεύετε από τις πλαϊνές καύτρες των τσιγάρων; Ή ακόμα (αυτό πιο σπάνια) να τηλεφωνήσετε για παρασκευιάτικη κράτηση και να σας ενημερώσουν ότι το μαγαζί δεν θα λειτουργήσει «λόγω ασθένειας του τραγουδιστή»;
«Έχετε κουπόνι;»

Με αυτήν την ερώτηση με υποδέχτηκε πρόσφατα σερβιτόρος προτού πάρει την παραγγελία. Είναι και αυτό ένα σημάδι αμυντικής… αντεπίθεσης: εκπτωτικά από εφημερίδες για χαμηλότερη τιμή μπουκαλιού, προσφορές των ιντερνετικών ντιλάδικων, η τακτική «ένα μπουκάλι στα τέσσερα άτομα» που έχει ξεχαστεί, οι χαμηλές τιμές στο μπαρ, τα λουλούδια που –θες από ένδεια, θες από αυτοσυγκράτηση και υποχώρηση της επιδεικτικότητας;– φτάνουν το πολύ μέχρι τον αστράγαλο των τραγουδιστών. Θέλετε και μια insider πρόβλεψη; Εβδομάδα της μίας ημέρας! Παρόλα αυτά, υπάρχει πολύς κόσμος που θέλει ακόμη να ακούσει τα αγαπημένα του ονόματα. Αυτό το γεγονός δεν αλλάζει. Οι επιχειρηματίες καταλαβαίνουν ότι οι παρέες των νεαρών δεν θα σταματήσουν να ανεβαίνουν στην πίστα για να ποζάρουν με λαχτάρα δίπλα στους τραγουδιστές – και ας μην ακουμπάνε όλο το μισθό τους σε ένα βράδυ. Είναι ίσως αυτός ο λόγος που κάθε άλλο παρά σφιγμένοι εμφανίζονται στα καινούργια σχέδια για τα μαγαζιά τους. Κάτι, λοιπόν, τους λέει ότι αντέχουν ακόμη. Αυτό το κάτι μπορεί να είναι η αισιοδοξία. Μπορεί να είναι η ελπίδα ότι η επιχείρησή τους θα κάνει τη διαφορά, βλέποντας π.χ. την κοσμοσυρροή στον Μαζωνάκη στο «Thalassa», τα busy 3ήμερα/4ήμερα του «Vox», του «Romeo+» και του Βέρτη. Μπορεί επίσης να είναι η εμπιστοσύνη στο ένστικτο, στο όνομα του τραγουδιστή, στον επιμελητή του προγράμματος. Όπως, μάλιστα, θα διαπιστώσετε στο αναλυτικό ρεπορτάζ με τα τρέχοντα σχήματα αλλά και όσα έχουν ανακοινωθεί επίσημα μέχρι τον Δεκέμβριο, υπάρχει μια τόλμη (τη λες και πειραματισμό, τη λες και ρίσκο) που έχει κάνει τους τακτικούς θαμώνες να περιμένουν μια σεζόν με μεγαλύτερες προκλήσεις κι ενδιαφέρον από την περσινή. Οτιδήποτε τελικά κι αν διαμορφώνει την εικόνα αυτής της πλούσιας σεζόν που περιμένουμε, εμάς δεν μας πέφτει λόγος. Να διασκεδάσουμε επιθυμούμε!

Σε νέο χώρο λοιπόν στο Γκάζι ο Μαζωνάκης και ο Κουρκούλης, ο Νίκος Βέρτης βάζει λίγο νερό στο one-man show του, η Άννα Βίσση εμφανίζεται ωσάν DJ σε concept που θα παντρεύει τα μπουζούκια με το clubbing και το partying, Ρόκκος με Ρέμο και Ρουβάς με Ηλιάδη, η Πάολα συναντά με αλματώδη βήματα τον Καρρά και ο Πλούταρχος θα κατέβει αργότερα από τη Θεσσαλονίκη. Για την οικονομική κρίση, ας κουμαντάρει ο καθένας (και το κράτος και εμείς) τον προϋπολογισμό του. Αλλά για τη στιγμή που θα πρέπει να αποφασίσετε πού θα ξεφαντώσετε το βράδυ, φροντίσαμε στο «α» να συντάξουμε το πληρέστερο νυχτερινό… μνημόνιο.
Tα προγράμματα και οι πρωταγωνιστές τους
Βοτανικός
Νατάσσα Θεοδωρίδου - Έλενα Παπαρίζου: δύο γυναίκες διαφορετικής σχολής, που θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αλληλεπιδράσουν – μια παρόμοια «κόντρα» συνεργασία πέρυσι το χειμώνα στον ίδιο χώρο (Θεοδωρίδου - Μαρινέλλα) απέδωσε καρπούς. Οι δύο τραγουδίστριες ξεκινούν με καλούς οιωνούς ηχογραφώντας το ντουέτο «Λάθος αγάπες», αλλά και με κερασάκι την εμφάνιση Λευτέρη Πανταζή, ο οποίος έχει δώσει σε συνέντευξη την υπόσχεση να τις προσέχει σαν τα μάτια του. Έναρξη: 19/10
Κέντρο Αθηνών
Η απορία είναι τι ακολουθεί μια σεζόν που κατά κοινή ομολογία των (φανατικότατων) οπαδών σου ήταν από τις συναρπαστικότερες στην καλλιτεχνική σου πορεία. Η απάντηση είναι ένα πρόγραμμα με την υπογραφή της Μυρτώς Κοντοβά, η οποία θα διασταυρώσει τάσεις και φυλές της νύχτας σε έναν αγνώριστο χώρο διαμορφωμένο από τον Μανώλη Παντελιδάκη. Στο επίκεντρο η Άννα Βίσση, η οποία με εφηβική ενεργητικότητα ετοιμάζεται για πάρτι με την Demy, τους My Excuse και τις άπαιχτες μαντινάδες του Νίκου Ζωιδάκη. Έναρξη: 26/10
Διογένης
«Μαγκιά της» και της Αγγελικής Ηλιάδη αλλά και του Σάκη Ρουβά, που έρχονται από διαφορετικές κατευθύνσεις, η μία από το νεο-λαϊκό και ο άλλος από την καθαρόαιμη ποπ, να συναντηθούν σε ένα project που θα έχει το χαρακτήρα προγράμματος club – περιμένουμε εντυπωσιακές βιντεο-προβολές διά χειρός Απόλλωνα Παπαθεοχάρη. Οι Μέλισσες θα βάλουν την απαραίτητη ελαφριά ροκ πινελιά. Έναρξη: 12/10
Teatro
Ο Βασίλης Καρράς δεν χρειάζεται συστάσεις, γιατί είναι ένας από τους λίγους εναπομείναντες αυθεντικούς. Φέτος βάζει κάτω απ’ τις φτερούγες του δύο νέους τραγουδιστές, που τους λες και «φαινόμενα», έτσι όπως καθιερώνονται με αλματώδη βήματα στη συνείδηση του κοινού, την Πάολα, που «θέλει να την αφήσουμε ήσυχη», αλλά εκείνη κάνει το παν για να μας ξεσηκώσει, και τον «συνοδευόμενο» Παντελή Παντελίδη. Έναρξη: 7/12
Ιερά Οδός
Θα έχει πολλά να πει ο Νότης Σφακιανάκης για την κατάσταση της χώρας μέσα από τα αυθόρμητα λογύδριά του ή την επιλογή των τραγουδιών. Όσοι τον αποκαλούν «άρχοντα» περιμένουν όχι μόνο να ακούσουν ποιους θα βάλει στο στόχαστρό του, αλλά κυρίως τραγούδια όπως ο «Αετός» και η «Στέλλα η Σμυρνιά». Μαζί του θα βρίσκεται η Φανή Δρακοπούλου, ανεβασμένη από την εμπιστοσύνη που της έδειξε ο Νίκος Βέρτης, γράφοντας μουσική για το «Πώς μπορείς». Έναρξη: 2/11
Rex
Ο Νίνο και ο Κωνσταντίνος Αργυρός θα ασκήσουν συσσωρευτικά τη δεδομένη γοητεία τους στις γυναίκες, αλλά όχι μόνο: έχουν αυτήν τη νεανική δυναμική που κάνει παρόμοια σχήματα να δουλεύουν πολύ καλά τα τελευταία χρόνια γεννώντας απροσποίητο κέφι. Με το τρίτο όνομα που προστέθηκε να είναι αυτό της Άντζελας Δημητρίου, τότε το «Απόψε δεν πάμε σπίτι» δεν θα απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Έναρξη: αρχές Νοεμβρίου
Αθηνών Αρένα
Αν πρόκειται να στοιχηματίσετε ποια θα είναι η must νυχτερινή επιλογή του χειμώνα, τότε αυτή η συνεργασία είναι το σιγουράκι. Ο Αντώνης Ρέμος (τα «Σάββατα» προβλέπεται να γίνουν ο νέος ύμνος των ερωτικά πληγωμένων) και ο Στέλιος Ρόκκος, του οποίου το «Έμεινα εδώ» το ακούς παντού, υπόσχονται πως στην ανασκόπηση του χειμώνα τα ντουέτα τους θα είναι από τις αξέχαστες στιγμές. Μαζί τους η –χωρίς υπερβολές– εκρηκτική Ελένη Φουρέιρα. Έναρξη: 26/10
Οδός Πειραιώς 178
Κρίνοντας από το «Μείνε εδώ μαζί μου», η σκηνική συνεργασία της Πέγκυς Ζήνα με τον Δήμο Αναστασιάδη (έγραψε τη μουσική γι’ αυτό το τραγούδι) θα τη βάλει σε ακόμη πιο ενδιαφέροντες δρόμους δημιουργικά. Στο πρώην «COSMOStage» ο Κωνσταντίνος Ρήγος σκηνοθετεί τους δύο καλλιτέχνες αλλά και την Ειρήνη Παπαδοπούλου και τον Λούκα Γιώρκα σε ένα πρόγραμμα που κεντρίζει μουσικά το ενδιαφέρον. Έναρξη: 12/10
Frangelico
Ο Κώστας Καραφώτης είναι μια «ήρεμη» δύναμη, που και όμορφα τραγούδια λέει και κομψότητα για να υπηρετήσει συνολικά το λαϊκό ρεπερτόριο διαθέτει. Αμετακίνητος στον ίδιο χώρο, θα συναντηθεί με τη Χριστίνα Κολέτσα, την οποία είχαμε λίγο καιρό να τη δούμε, τη Μαρία Ιακώβου και τον Νικηφόρο. Έναρξη: 19/10
Φωταέριο
Πάντα άξιος ο... Γιώργος Μαζωνάκης, που μετά τα περσινά εγκαίνια του «Νάιτ» δίνει το βάπτισμα του πυρός σε άλλον ένα χώρο – ποιος να το φανταζόταν ότι εν μέσω κρίσης θα άνοιγαν νέα μαγαζιά; Στο Γκάζι αυτήν τη φορά και προτού κοπάσει η κοσμοσυρροή στο «Thalassa» (οι εμφανίσεις του εκεί συνεχίζονται μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου), ο Γιώργος θα βρίσκεται με τον εκφραστικό Νίκο Κουρκούλη για ένα πρόγραμμα που θα χωρέσει όλες τις εκφάνσεις του λαϊκού. Έναρξη: 7/12
Club 22
Μετά τη μη αναμενόμενη αποχώρηση από το... στέκι του στην παραλιακή και με ένα δίσκο («Κρύσταλλα») που παράγει επικά λαϊκά singles, ο Πάνος Κιάμος δοκιμάζει αυτόν τον καιρό στη Θεσσαλονίκη το σχήμα που θα κατέβει λίγο αργότερα στο χώρο της Βουλιαγμένης. Έτσι οι REC, εκτός από φιλιά, θα μοιράζουν απλόχερα και beats, ενώ η Ελευθερία Ελευθερίου θα αναλάβει την... aphrodisiac διάσταση. Έναρξη: 8/11
Vox
Αν πέρυσι θέλατε να δείξετε σε κάποιον αμύητο τι εστί «λουλουδοπόλεμος», θα τον πηγαίνατε στο «Vox». Εκείνο το επιτυχημένο σχήμα, που γέμιζε επί τριήμερο το χώρο, διατηρείται σχεδόν απείραχτο ως προς τις βασικές δυνάμεις του, δηλαδή τον Πάνο Καλίδη και τη Στέλλα Καλλή, ενώ στην παρέα προστίθεται ο Χρήστος Μενιδιάτης: τρία ονόματα που εγγυώνται κέφι όχι τόσο λόγω προβεβλημένης δισκογραφίας (αν και τα τραγούδια που τους έχει γράψει ο Φοίβος ακούγονται πολύ), αλλά επειδή την «έχουν» την αλληλεπίδραση με το κοινό. Έναρξη: 27/9
Fantasia
Έφτασε η ώρα να σπάσει ένα από τα «ταμπού» της νύχτας! Ο Νίκος Βέρτης προτιμούσε πάντα το one-man show, αλλά επιστρέφοντας από τη Θεσσαλονίκη θα μοιραστεί τη σκηνή με την Τάμτα. Όχι πως αυτό θα αλλάξει πολύ τα πράγματα στον άνετο χώρο της παραλιακής για τους ορκισμένους φίλους του τραγουδιστή: στη ζεστή φωνή του Νίκου, στη μεγάλη ομάδα νέων παιδιών και στη... φιλαρμονική που τον συνοδεύει συνήθως θα προστεθεί μια δόση ποπ φρεσκάδας. Έναρξη: 5/10
Anodos
Ο Ηλίας Βρεττός κάνει τις ατάκες τραγούδια («Τι δεν καταλαβαίνεις»), ο Γιώργος Γιαννιάς καταφθάνει από μια επιτυχημένη καλοκαιρινή σεζόν στο «Romeo+», η Shaya το δουλεύει ως dance diva. Γκεστ στο μαγαζί της Πειραιώς θα είναι ο Ζαφείρης Μελάς! Ο παλιός είναι αλλιώς, βέβαια, αλλά τα τρία νέα παιδιά έχουν τη φόρα που αβαντάρει τα νεανικά σχήματα. Έναρξη: μέσα Οκτωβρίου
Romeo+
Για λίγο ξαποσταίνει ο Χρήστος Χολίδης στο «Romeo+» (να σκεφτείτε ότι ούτε τον Αύγουστο πήρε άδεια, αλλά φυσικά με τέτοια ανταπόκριση του κόσμου ούτε λόγος να γίνεται για διακοπή), και επιστρέφει με καινούργιους παρτενέρ για να μας κακομάθουν στο ξενύχτι. Η Θέλξη και ο Αλέξανδρος Νότας παραμένουν στη θέση τους, όμως η καινούργια προσθήκη είναι ο Κωνσταντίνος Γαλανός, ο οποίος καλείται να αποδείξει στο νυχτερινό κέντρο που έκανε την πιο μακρόχρονη σεζόν, ότι είναι «ό,τι πιο ωραίο». Έναρξη: 26/10
Συνεχίζουν
Στο Posidonio Αντύπας, Βανδή και Vegas έχουν βάλει πλώρη για τον καινούργιο χρόνο μιξάροντας με επιτυχία διαφορετικούς ήχους, στο Caramela προκαλείται κυκλοφοριακή συμφόρηση εντός κι εκτός μέχρι το πρωί, ενώ στο Premiera την τιμητική του έχει το βαρύ λαϊκό με τους Ζαζόπουλο και Ακριτίδη.