"Reimagine Tourism in Greece": Το στοίχημα του βιώσιμου τουρισμού φέρνει κοντά τους εκπροσώπους του κλάδου

Σημαντικές παρουσίες και έντονο ενδιαφέρον στην εναρκτήρια εκδήλωση της πρωτοβουλίας "Reimagine Tourism in Greece" της Καθημερινής.

Reimagine Tourism in Greece

Μπορεί ο τουρισμός στην Ελλάδα να είναι ποιοτικός και ταυτόχρονα να σέβεται το περιβάλλον, φυσικό και πολιτιστικό, και να έχει αισθητική; Αυτό ήταν το κεντρικό ερώτημα της εναρκτήριας εκδήλωσης της πρωτοβουλίας "Reimagine Tourism in Greece" της Καθημερινής, που πραγματοποιήθηκε στις 15 Ιουνίου στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Σε αυτό το ερώτημα ανέλαβαν να απαντήσουν ηγέτες του τουριστικού κλάδου, υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και ειδικοί, που ανταποκρίθηκαν με μεγάλο ενδιαφέρον στην πρόσκληση της Καθημερινής να συζητήσουν για το μέλλον του τουρισμού αλλά και για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες γύρω από την προώθηση πρακτικών βιώσιμου τουρισμού στην Ελλάδα.

Με την άρση των περιορισμών της πανδημικής κρίσης, τα τουριστικά μεγέθη επέστρεψαν στα προ της πανδημίας επίπεδα, επιβεβαιώνοντας ότι η Ελλάδα ανήκει στους κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως. Ωστόσο, όπως επισήμαναν και οι ομιλητές της εκδήλωσης, το μεγάλο στοίχημα είναι η ανάπτυξη αυτή να συνεχιστεί χωρίς η χώρα και κυρίως οι κορυφαίοι τουριστικοί προορισμοί της, να αλλοιωθούν και να απωλέσουν το γνήσιο χαρακτήρα τους.

Reimagine Tourism in Greece

"Ως χώρα χτίσαμε ένα καλό brand, αλλά είμαστε σε κρίσιμο σταυροδρόμι και πρέπει να ορίσουμε τα πράγματα για τα επόμενα χρόνια", ήταν το μήνυμα του νέου Προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Γιάννη Παράσχη, κατά τη συζήτηση που είχε με τον Διευθυντή της Καθημερινής Αλέξη Παπαχελά, στο πλαίσιο της εκδήλωσης. Ο κ. Παράσχης τόνισε την ανάγκη άμεσης αναβάθμισης των υποδομών αλλά και ορθής διαχείρισης των επιμέρους προορισμών της Ελλάδας, εξηγώντας ότι στην Ελλάδα το 90% του τουρισμού κατανέμεται σε 5 Περιφέρειες (Κρήτη, Νότιο Αιγαίο, Ιόνιο, Δυτ. Μακεδονία και Αττική) και όχι μόνο στις Κυκλάδες. "Το στοίχημα είναι τα 40 εκατομμύρια των επισκεπτών που αναμένεται να υποδεχτεί η χώρα έως το 2030 να κατανεμηθούν δικαιότερα, τόσο γεωγραφικά όσο και εποχικά, παράλληλα με την εφαρμογή πολιτικών διαχείρισης των προορισμών από όλους τους εμπλεκόμενους", σημείωσε ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ.

"Έχουμε καταθέσει στην κυβέρνηση, ως Σύνδεσμος, το σχέδιό μας για τον τουρισμό το 2030, που κάθε άλλο παρά ευχολόγιο είναι καθώς περιέχει πολλές, απόλυτα τεκμηριωμένες προτάσεις, εύληπτες και υλοποιήσιμες. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει 2.000 δράσεις σε σχέση με τον τουρισμό αλλά και τη χώρα εν γένει, που καλύπτουν από θέματα διαχείρισης απορριμμάτων και ενέργειας έως την ύδρευση και την αναβάθμιση λιμανιών και μικρότερων αεροδρόμιων", πρόσθεσε ο ίδιος.

Reimagine Tourism in Greece

Βασικοί υποστηρικτές της πρωτοβουλίας "Reimagine Tourism in Greece" της Καθημερινής, ως Ιδρυτικοί Εταίροι, είναι η Aegean, η Attica Group, η Fraport-Greece, η Τράπεζα Πειραιώς και άλλοι, ενώ στην προσπάθεια συμβάλλει και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών. Πρόκειται για ομίλους που πρωταγωνιστούν στην προσπάθεια ενός τουριστικού μοντέλου βιώσιμου και φιλικού στην κοινωνία.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης του "Reimagine Tourism in Greece" παρουσιάστηκαν έρευνες που τεκμηρίωσαν ότι ο τουρισμός βρίσκεται διεθνώς σε ένα σταυροδρόμι, μια αλλαγή προτύπου, κάτι που απασχολεί τόσο τους ταξιδιώτες όσο και τους κατοίκους των προορισμών, αλλά και τις επιχειρήσεις του κλάδου.

Παρουσιάζοντας τα ευρήματα έρευνας για το πώς αισθάνονται οι Έλληνες απέναντι στον τουρισμό, ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας ερευνών PULSE, Γιώργος Αράπογλου, σημείωσε ότι οι Έλληνες πολίτες αναγνωρίζουν τη σημασία του τουρισμού αλλά τους απασχολεί η περαιτέρω ανάπτυξή του αναφορικά με τις επιπτώσεις του στο περιβάλλον, τις τοπικές κοινωνίες, τη φυσιογνωμία των προορισμών αλλά και τη δυνατότητά τους να κάνουν οι ίδιοι διακοπές σε προσιτές τιμές.

Από την πλευρά του, ο Στέφανος Παπανίκος, Ανώτερος Διευθυντής Στρατηγικής, Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Συγχωνεύσεων & Εξαγορών της Deloitte, παρουσιάζοντας την πρώτη έκθεση για τις Πρακτικές Αειφορίας στον Τουριστικό Τομέα, σημείωσε ότι μόνο ένα σχετικά μικρό ποσοστό των ελληνικών επιχειρήσεων του τουριστικού κλάδου έχουν ήδη υιοθετήσει προγράμματα βιωσιμότητας, ενώ ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό εμφανίζεται ελλιπώς ενημερωμένο για αυτό το θέμα. Παράλληλα, τις περισσότερες φορές οι σχετικές δράσεις υλοποιούνται μόνο εφόσον υπάρχει επαρκής δημόσια χρηματοδότηση και κίνητρα.

Με την πρωτοβουλία "Reimagine Tourism in Greece", η Καθημερινή, αναγνωρίζοντας τη σημασία του τουρισμού για την Ελλάδα, επιδιώκει να συμβάλει στην επίτευξη των αναγκαίων συγκλίσεων ώστε να διαμορφωθεί ένα εθνικό όραμα για τον τουρισμό. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η δημιουργία ενός πλαισίου κατευθυντήριων γραμμών και ενεργειών για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του τουριστικού κλάδου και κατ’ επέκταση της χώρας, της κοινωνίας και του περιβάλλοντος. Για τον σκοπό αυτό, τους επόμενους μήνες, στο πλαίσιο του "Reimagine Tourism in Greece", θα δημιουργηθεί μία Δεξαμενή Σκέψης με ειδικούς και προσωπικότητες διεθνούς κύρους, που διαθέτουν πλούσια εμπειρία και εξειδίκευση, οι οποίοι θα καταθέσουν τις ιδέες και τις προτάσεις τους για τη βέλτιστη πορεία του τουρισμού μακροπρόθεσμα. Η εξαιρετική ανταπόκριση των ανθρώπων του τουρισμού στη χθεσινή, εναρκτήρια εκδήλωση της πρωτοβουλίας, αποτελεί πολύτιμο κεφάλαιο για την επιτυχημένη συνέχεια αυτής της προσπάθειας.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

Η Hilton ανοίγει δέκα νέα resorts σε δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς

Δέκα νέα θέρετρα αναμένεται να ανοίξουν αυτό το καλοκαίρι σε νησιωτικούς προορισμούς της Μεσογείου, ανεβάζοντας τον αριθμό των resorts που διαχειρίζεται ή κατασκευάζει η Hilton σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική σε σχεδόν εκατό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

"Routes Europe 2024": Πρώτο και πάλι στην Ευρώπη το αεροδρόμιο της Αθήνας

Το αεροδρόμιο της Αθήνας κατέκτησε ξανά την πρώτη θέση για τη στρατηγική μάρκετινγκ και τις ενέργειές του για την ανάπτυξη της αγοράς της Αθήνας, στην κατηγορία άνω των 20 εκατομμυρίων επιβατών.

Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία: Ξεχωριστές προτάσεις για Πάσχα στην Αθήνα

Το εμβληματικό αθηναϊκό ξενοδοχείο, για τις μέρες του φετινού Πάσχα προτείνει εντυπωσιακές ιδέες δώρων από το "GB Corner Gifts & Flavors" και στρώνει πασχαλινό τραπέζι στο πλήρως ανακαινισμένο "GB Roof Garden" με το κάδρο της Ακρόπολης σε πρώτο πλάνο.

"Makedonia Palace", Θεσσαλονίκη: Ανάσταση αγναντεύοντας το Θερμαϊκό

Το πολυτελές ξενοδοχείο στη συμπρωτεύουσα, για τις κατανυκτικές μέρες του Πάσχα έχει ετοιμάσει γαστρονομικές προτάσεις που συνδυάζουν τη φινέτσα με την ελληνική παράδοση.

Ξεχωριστά ξενοδοχεία και εστιατόρια για Πάσχα σε Αττική και Αργοσαρωνικό

Μπορεί το Πάσχα για τους περισσότερους το μυαλό να τρέχει στην εξοχή, η Αθήνα έχει όμως τη δική της γραφικότητα με ιστορικές εκκλησίες ανά την πόλη, με την Πλάκα και Λυκαβηττό να μαγνητίζουν τα βλέμματα.

Η Αθήνα στις καλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις για εκπαιδευτικά οικογενειακά ταξίδια

Η Αθήνα βρίσκεται ανάμεσα στις 20 κορυφαίες πόλεις της Ευρώπης για εκπαιδευτικά οικογενειακά ταξίδια και συγκεκριμένα στην 11η θέση.

Ρουμελιώτικο Πάσχα στη Λιβαδειά με έθιμα και παραδόσεις

Δείτε τι ετοιμάζει ο Δήμος Λεβαδέων για το φετινό Πάσχα.