Πόσο έτοιμοι είμαστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του υπερτουρισμού;

Μπορεί ο τουρισμός να εμφανίζει μεγάλη αύξηση στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, ταυτόχρονα όμως προβληματίζει, με την πιο πολυσυζητημένη λέξη της φετινής χρονιάς στην ταξιδιωτική αργκό να έχει αρνητική χροιά.

Πόσο έτοιμοι είμαστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του υπερτουρισμού;

Μπορεί ο τουρισμός να εμφανίζει μεγάλη αύξηση στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, ταυτόχρονα όμως προβληματίζει, με την πιο πολυσυζητημένη λέξη της φετινής χρονιάς στην ταξιδιωτική αργκό να έχει αρνητική χροιά. Ο λόγος για τον υπερτουρισμό που απασχολεί, όπως θα δείτε και στο ρεπορτάζ μας εδώ, τους κορυφαίους προορισμούς, οι οποίοι καλούνται να πάρουν μέτρα για την αναχαίτιση των αφίξεων και την προστασία του χαρακτήρα των προορισμών.

Πόσο έτοιμοι είμαστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του υπερτουρισμού; - εικόνα 1

Τα εντυπωσιακά νούμερα της νέας έρευνας του Oxford Economics (170.000 επιπλέον νέες θέσεις εργασίας μπορούν να δημιουργηθούν στη χώρα μας από την ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου) προκάλεσαν ενθουσιασμό αλλά και σκεπτικισμό στην πρόσφατη εκδήλωση για την παρουσίασή τους που οργάνωσαν η Google και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Οι εκπρόσωποι τόσο δημόσιων όσο και ιδιωτικών φορέων έθεσαν το θέμα του υπερτουρισμού και της ανάγκης διαχείρισης του τουριστικού προϊόντος. Ο Αλέξης Γαληνός, διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης & Τουριστικής Προβολής Αθηνών, μίλησε για συγκριτικό πλεονέκτημα της ελληνικής πρωτεύουσας που είναι μια ζωντανή, αληθινή πόλη, έχει δηλαδή αυτό που θέλουν να αποκτήσουν ξανά οι πόλεις-λούνα παρκ της Ευρώπης.

"Μέχρι να φτάσουμε τα 20 εκατ. της Βαρκελώνης έχουμε καιρό"

Πόσο έτοιμοι είμαστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του υπερτουρισμού; - εικόνα 2

Λίγες ημέρες νωρίτερα, στο ετήσιο συνέδριο του ΣΕΤΕ "Ελληνικός τουρισμός: ανάπτυξη και βιωσιμότητα", που εστίασε στη σύνδεση του τουρισμού με την αγροδιατροφή και τον πολιτισμό, ο Γιώργος Χατζηγιαννάκης, ιδιοκτήτης του εστιατορίου "Σελήνη" στη Σαντορίνη και πρωτεργάτης του γαστρονομικού τουρισμού, έκρουσε για άλλη μία φορά τον κώδωνα του κινδύνου για την υποβάθμιση ενός από τους δύο κορυφαίους προορισμούς της χώρας μας. Η τοπική κοινωνία δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι η Σαντορίνη δεν αντέχει εκατομμύρια τουρίστες κι έχει χάσει το στοίχημα του υψηλού τουρισμού της εμπειρίας. ""Μέχρι να φτάσουμε τα 20 εκατ. της Βαρκελώνης έχουμε καιρό”, θα ακούσεις να λένε πολλοί ντόπιοι επιχειρηματίες", δήλωσε χαρακτηριστικά. Σημειωτέον, το καλοκαίρι ο δήμος του νησιού είχε εκπέμψει SOS, προειδοποιώντας ότι η Σαντορίνη θα καταρρεύσει τουριστικά αν δεν ληφθούν μέτρα για τη διαχείριση της υπερβάλλουσας κίνησης, με την κατανάλωση νερού αλλά και τη δόμηση να έχουν ξεπεράσει τη φέρουσα ικανότητα.

Χαρακτηριστικά ως προς τα ποιοτικά στοιχεία των επισκεπτών είναι και τα δείγματα της μεγάλης κι εν εξελίξει έρευνας για τη Ρόδο ως τουριστικό προορισμό, που δείχνουν ότι η πλειονότητα των επισκεπτών αφορά all inclusive πακέτα, ενώ μόλις το 3% του δείγματος ξόδεψε ποσό άνω των € 1.000 κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο νησί κι ένας στους τρεις τουρίστες δεν επισκέφθηκε το κέντρο και την Παλιά Πόλη!

35% των τουριστικών αναζητήσεων για την Ελλάδα σχετίζεται με τον πολιτισμό

Πόσο έτοιμοι είμαστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του υπερτουρισμού; - εικόνα 3

Στη σημασία της διαχείρισης της φήμης της Ελλάδας και την επιμήκυνση της σεζόν εστίασε, με αφορμή την έρευνα του Oxford Economics, και η Ιωάννα Δρέττα, διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece. Αξιοποιώντας ακόμη ένα πολύ σημαντικό στοιχείο της έρευνας, ότι το 35% των τουριστικών αναζητήσεων για την Ελλάδα σχετίζεται με τον πολιτισμό (αξιοθέατα, μουσική, τέχνες, φεστιβάλ, ιστορικά μνημεία, αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία), γνωστοποίησε τη δυσκολία της Marketing Greece να προβάλει τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους σε σχετικά βίντεο που παρήγγειλε σε bloggers λόγω της γραφειοκρατίας των αδειοδοτήσεων. Η έλλειψη ολιστικού σχεδίου και συντονισμού των αρμόδιων φορέων είναι ένα από τα βασικά διαχρονικά προβλήματα του ελληνικού τουρισμού, που η αντιμετώπισή του την εποχή του υπερτουρισμού είναι πιο αναγκαία από ποτέ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

Η Hilton ανοίγει δέκα νέα resorts σε δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς

Δέκα νέα θέρετρα αναμένεται να ανοίξουν αυτό το καλοκαίρι σε νησιωτικούς προορισμούς της Μεσογείου, ανεβάζοντας τον αριθμό των resorts που διαχειρίζεται ή κατασκευάζει η Hilton σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική σε σχεδόν εκατό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

"Routes Europe 2024": Πρώτο και πάλι στην Ευρώπη το αεροδρόμιο της Αθήνας

Το αεροδρόμιο της Αθήνας κατέκτησε ξανά την πρώτη θέση για τη στρατηγική μάρκετινγκ και τις ενέργειές του για την ανάπτυξη της αγοράς της Αθήνας, στην κατηγορία άνω των 20 εκατομμυρίων επιβατών.

Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία: Ξεχωριστές προτάσεις για Πάσχα στην Αθήνα

Το εμβληματικό αθηναϊκό ξενοδοχείο, για τις μέρες του φετινού Πάσχα προτείνει εντυπωσιακές ιδέες δώρων από το "GB Corner Gifts & Flavors" και στρώνει πασχαλινό τραπέζι στο πλήρως ανακαινισμένο "GB Roof Garden" με το κάδρο της Ακρόπολης σε πρώτο πλάνο.

"Makedonia Palace", Θεσσαλονίκη: Ανάσταση αγναντεύοντας το Θερμαϊκό

Το πολυτελές ξενοδοχείο στη συμπρωτεύουσα, για τις κατανυκτικές μέρες του Πάσχα έχει ετοιμάσει γαστρονομικές προτάσεις που συνδυάζουν τη φινέτσα με την ελληνική παράδοση.

Ξεχωριστά ξενοδοχεία και εστιατόρια για Πάσχα σε Αττική και Αργοσαρωνικό

Μπορεί το Πάσχα για τους περισσότερους το μυαλό να τρέχει στην εξοχή, η Αθήνα έχει όμως τη δική της γραφικότητα με ιστορικές εκκλησίες ανά την πόλη, με την Πλάκα και Λυκαβηττό να μαγνητίζουν τα βλέμματα.

Η Αθήνα στις καλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις για εκπαιδευτικά οικογενειακά ταξίδια

Η Αθήνα βρίσκεται ανάμεσα στις 20 κορυφαίες πόλεις της Ευρώπης για εκπαιδευτικά οικογενειακά ταξίδια και συγκεκριμένα στην 11η θέση.

Ρουμελιώτικο Πάσχα στη Λιβαδειά με έθιμα και παραδόσεις

Δείτε τι ετοιμάζει ο Δήμος Λεβαδέων για το φετινό Πάσχα.