"Μαύρος Σεπτέμβρης" (Σέρκο Φατάχ, μτφρ. Ιωάννα Μεϊντάνη)
Το μυθιστόρημα του Σέρκο Φάταχ ρίχνει το βλέμμα του στην οργάνωση του Μαύρου Σεπτέμβρη, στους χειραγωγούς πίσω από αυτήν, στους υποστηρικτές και στους εχθρούς της. Η σφραγίδα "Μαύρος Σεπτέμβρης" αναφέρεται σε μια παλαιστινιακή τρομοκρατική ομάδα, η οποία έγινε αντικείμενο παγκόσμιας προσοχής με την επίθεσή της το 1972 στην ισραηλινή ομάδα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου. Το μυθιστόρημα του Σέρκο Φάταχ ξεκινά ένα χρόνο πριν, με τη δολοφονία του Ιορδανού πρωθυπουργού Γουάσφι Ταλ.
Το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας του μυθιστορήματος διαδραματίζεται στη Βηρυτό τη δεκαετία του 1970, με πρωταγωνιστές δύο πράκτορες της CIA, έναν τρομοκράτη και τρεις Γερμανούς φοιτητές. Μέσα σε ένα πραγματικό ιστορικό πλαίσιο, ο συγγραφέας εστιάζει περισσότερο στην ψυχοσύνθεση των ηρώων του, που αιτιολογούν εν πολλοίς τις πράξεις τους. Οι αποτυχίες των ηρώων του σηματοδοτούν και την ηθική χρεοκοπία των ιδεολογιών που εκπροσωπούν.
Παρά το γεγονός πως έχουν περάσει 50 χρόνια από τα γεγονότα του βιβλίου, οι ταραχώδης εξελίξεις που διαρκούν μέχρι και σήμερα στην Μέση Ανατολή, καθιστούν το βιβλίο εξαιρετικά επίκαιρο. Ο "Μαύρος Σεπτέμβρης" εγκαινιάζει την νέα σειρά μεταφρασμένης λογοτεχνίας, λ/μ.
"Αόριστος" (Ελευθερία Παπουτσάκη)
Δώδεκα πραγματικές ιστορίες ψυχοθεραπείας από την οπτική γωνία του θεραπευόμενου. Τρεις άντρες και έξι γυναίκες από 35 έως 75 ετών καταθέτουν την εμπειρία τους στη συγγραφέα, οποία τους υποδύεται και αφηγείται τα πάθη τους σε α΄ ενικό πρόσωπο. Τρεις απ’ τις δώδεκα ιστορίες είναι οι δικές της. Απελπισία και ελπίδα, οδύνη και χιούμορ, μπλέκονται και πλέκουν το ανθρώπινο αδιέξοδο.
Ψυχαναλυτική, λακανική, ραϊχική, συμπεριφορική, γνωσιακή, συστημική ψυχοθεραπεία και γκεστάλτ, διαφορετικές σχολές και κοινοί τόποι. Μια απόπειρα να ειπωθεί η ψυχοθεραπευτική εμπειρία από την άλλη πλευρά. Ιστορίες και στιγμιότυπα απ’ την ανάποδη.
Το βιβλίο εστιάζει στην εικόνα που έχουν σχηματίσει οι αναλυόμενοι για τον θεραπευτή τους και όχι στην ανάδειξητης πάθησης τους. Ο "Αόριστος" απευθύνεται, όχι μόνο σε όσους έχουν μυηθεί στη διαδικασία της ψυχανάλυσης αλλά και σε εκείνους που "αναμετρώνται" με το παρελθόν τους.