Βραβεία κι εντυπώσεις από το φετινό Πανόραμα

Το αθηναϊκό φεστιβάλ έδωσε τις διακρίσεις του στο γεωργιανό δράμα «Corn Island», βράβευσε τους καλεσμένους του Πολ Λάβερτι κι Ελία Σουλεϊμάν και άφησε πίσω του δύο εβδομάδες γεμάτες καλό σινεμά.

Βραβεία κι εντυπώσεις από το φετινό Πανόραμα

Το αθηναϊκό φεστιβάλ έδωσε τις διακρίσεις του στο γεωργιανό δράμα «Corn Island», βράβευσε τους καλεσμένους του Πολ Λάβερτι κι Ελία Σουλεϊμάν και άφησε πίσω του δύο εβδομάδες γεμάτες καλό σινεμά.

Βραβεία κι εντυπώσεις από το φετινό Πανόραμα - εικόνα 1

Μπορεί το φετινό Πανόραμα να έγινε σε «πρωτόγνωρα αντίξοες συνθήκες», όπως είπε στην τελετή λήξης ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Νίνος Φένεκ Μικελίδης, όπως και να ’χει όμως το αθηναϊκό σινεφίλ κοινό ήταν ο μεγάλος κερδισμένος της φεστιβαλικής υπερπροσπάθειας που έγινε με ελάχιστους οικονομικούς πόρους. Για δύο ολόκληρες εβδομάδες προβλήθηκαν συνολικά 70 ταινίες στις αίθουσες Άστυ και Ααβόρα, προσφέροντας ένα χορταστικό δεκαπενθήμερο γεμάτο καλό σινεμά.
Όσο για τα highlights του φετινού Πανοράματος; Σίγουρα πρέπει να περιλάβουμε σε αυτά το επιτυχημένο για άλλη μία φορά αφιέρωμα «Οκτώ Έλληνες σκηνοθέτες επιλέγουν την αγαπημένη τους ευρωπαϊκή ταινία» –η προβολή του «Το Όνομά μου Είναι Τζο» είχε τον περισσότερο κόσμο–, το Διαγωνιστικό Τμήμα που συγκέντρωσε και πάλι το ενδιαφέρον των ψαγμένων θεατών και φυσικά τα masterclasses των Ελία Σουλεϊμάν («Παράδεισος Τώρα») και Πολ Λάβερτι (μόνιμος σεναριογράφος του Κεν Λόουτς) που γέμισαν τις αίθουσες με φιλομαθείς σινε-μαθητές. Όμως τα καλύτερα μας τα φυλούσε το φεστιβάλ για το τέλος.

Τα βραβεία στη Γεωργία
Την περασμένη Κυριακή 26/10, στη γεμάτη αίθουσα του Odeon Όπερα, το Πανόραμα έδωσε τις φετινές του διακρίσεις. Το «Corn Island» του Γκιόργκι Οβασβίλι ταξίδεψε στην Αθήνα με τις καλύτερες συστάσεις, αφού είχε κερδίσει το πρώτο βραβείο του στο Κάρλοβι Βάρι. Το γεωργιανό δράμα επιβεβαίωσε τον τίτλο του φαβορί, αφού κατέκτησε το μεγάλο­ βραβείο της κριτικής επιτροπής, που αποτελούνταν από μέλη της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI), για την «όμορφη, εντυπωσιακή και πολύχρωμη κινηματογράφηση, το θαυμάσιο casting και τις σχολαστικές ερμηνείες». Μάλιστα, η πενταμελής κριτική επιτροπή των αναγνωστών του «α», η οποία είδε και αξιολόγησε τις 8 ταινίες του Διαγωνιστικού Τμήματος, έδωσε με τη σειρά της το βραβείο κοινού στο «Corn Island», σε μία από τις σπάνιες φορές στο Πανόραμα που το πνεύμα των θεατών συναντήθηκε με εκείνο των κριτικών…

Το χειροκρότημα στο «Jimmy’s Hall»
Πέρα από τα βραβεία, στην τελετή λήξης δόθηκαν και τα τιμητικά βραβεία του φετινού φεστιβάλ. Οι Έλληνες σκηνοθέτες Κώστας Φέρρης και Σταύρος Τσιώλης (δεν παρευρέθηκε λόγω ασθένειας) βραβεύτηκαν για τη συνολική προσφορά τους στο ελληνικό σινεμά, ενώ οι πρωτοκλασάτοι καλεσμένοι της διοργάνωσης, ο Βρετανός σεναριογράφος Πολ Λάβερτι και ο Παλαιστίνιος δημιουργός Ελία Σουλεϊμάν, έφυγαν από την Αθήνα με τα δικά τους βραβεία ανά χείρας. Βέβαια, την παράσταση στη σεμνή τελετή έκλεψε η ταινία λήξης, το «Jimmy’s Hall», το συγκινητικό κοινωνικοπολιτικό φιλμ του Κεν Λόουτς για τον Ιρλανδό ακτιβιστή Τζίμι Γκράλτον, που καταχειροκροτήθηκε από το κοινό. Και κάπως έτσι το αθηναϊκό φεστιβάλ έδωσε ραντεβού για το επόμενο φθινόπωρο...

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.