Νεκρός ο Ρόμπιν Γουίλιαμς στο σπίτι του στην Καλιφόρνια

Ένας από τους πιο αγαπητούς σταρ τους Χόλιγουντ μπήκε στη μακάβρια λίστα των θυμάτων του αδηφάγου star system, προκαλώντας παγκόσμιο σοκ με την –όπως φαίνεται– αυτοκτονία του. Αν και μέσα από τους ρόλους του είχε πλάσει μια feelgood εικόνα, ο Ρόμπιν Γουίλιαμς είχε πάντα μια ορατή σκοτεινή πλευρά.

Νεκρός ο Ρόμπιν Γουίλιαμς στο σπίτι του στην Καλιφόρνια

Ένας από τους πιο αγαπητούς σταρ τους Χόλιγουντ μπήκε στη μακάβρια λίστα των θυμάτων του αδηφάγου star system, προκαλώντας παγκόσμιο σοκ με την –όπως φαίνεται– αυτοκτονία του. Αν και μέσα από τους ρόλους του είχε πλάσει μια feelgood εικόνα, ο Ρόμπιν Γουίλιαμς είχε πάντα μια ορατή σκοτεινή πλευρά.

Νεκρός ο Ρόμπιν Γουίλιαμς στο σπίτι του στην Καλιφόρνια - εικόνα 1

Τα ξημερώματα της Τρίτης 12/8 ο Ρόμπιν Γουίλιαμς, ο ηθοποιός που έγραψε τη δική του ιστορία στο αμερικανικό σινεμά με την κορυφαία ερμηνεία του στα «Καλημέρα Βιετνάμ», «Ο Κύκλος Των Χαμένων Ποιητών» και «Ο Ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ», βρέθηκε νεκρός από ασφυξία στο διαμέρισμά του στο Μαρίν της Καλιφόρνια, πιθανότατα ως αποτέλεσμα αυτοκτονικής ενέργειας. Ο 63χρονος σταρ έδινε τον τελευταίο καιρό μάχη κόντρα στην κατάθλιψη που του είχε προκαλέσει η εξάρτησή του από την κοκαΐνη και το αλκοόλ και την οποία –δυστυχώς– δεν κατάφερε να κερδίσει. Ο Ρόμπιν Γουίλιαμς παρέμενε καθαρός για σχεδόν 20 χρόνια, από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 μέχρι το 2006, οπότε ξανακύλησε στις καταχρήσεις. Παρότι η εικόνα του ήταν στενά συνδεδεμένη –πέρα από τους λίγους, αλλά δυνατούς δραματικούς του ρόλους– με τη feelgood πλευρά του Χόλιγουντ, ο ίδιος δεν έκρυψε ποτέ αυτήν τη σκοτεινή πλευρά του εαυτού του. Όπως είχε δηλώσει πριν από λίγα χρόνια σε τηλεοπτική του συνέντευξη: «Η εξάρτηση είναι εκεί και περιμένει την ώρα και τη στιγμή που θα πεις ότι “τώρα είμαι καλά”… Τότε το επόμενο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι είναι ότι πλέον δεν είσαι εντάξει».

Λόγω του πηγαίου χιούμορ του, η καριέρα του Ρόμπιν Γουίλιαμς ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ’70 με stand up comedy shows και με την «εξωγήινη» εμφάνισή του στη χιουμοριστική τηλεοπτική σειρά «Μορκ και Μίντι». Το κινηματογραφικό του προφίλ χτίζεται σταδιακά με τον ιδιότυπο «Ποπάυ ο ναύτης» (1980) του Ρόμπερτ Άλτμαν και το «Ο Κόσμος Μέσα από τα Μάτια μου» (1982) του Τζορτζ Ρόι Χιλ. Ύστερα από μια σειρά μέτριων εμπορικών κωμωδιών («Από τη Μόσχα στο Σουπερμάρκετ», «Κλαμπ Παραντάις», «Οι Καλύτερες Στιγμές»), το 1987 έρχεται η αντιπολεμική κωμωδία «Καλημέρα Βιετνάμ», η οποία απογειώνει την καριέρα του. Η εμφάνισή του ως αντισυμβατικού καθηγητή Τζον Κίτινγκ στον «Κύκλο των Χαμένων Ποιητών» (1989) και σε αυτό του ημίτρελου πρώην καθηγητή μεσαιωνικής ιστορίας στον «Βασιλιά της Μοναξιάς» (1991) ολοκληρώνουν μια εξαιρετική τριπλέτα ερμηνειών, που δυστυχώς δεν θα ανταμείφθηκε ούτε με ένα χρυσό αγαλματίδιο...

Η οσκαρική διάκριση ήρθε έπειτα από λίγα χρόνια για το δεύτερο ρόλο του στον «Ξεχωριστό Γουίλ Χάντινγκ» (η τέταρτη και τελευταία υποψηφιότητά του), με την Ακαδημία να προσπαθεί με αυτόν τον τρόπο να γλυκάνει την πίκρα μιας κραυγαλέας αδικίας. Από εκεί και πέρα, πότε με μεγάλες εμπορικές κωμικές επιτυχίες όπως το «Κυρία Νταπφάιρ» (1993) και το «Τζουμάντζι» (1995), πότε με κάποια ποιοτικά διαλείμματα όπως το γουντιαλενικό «Διαλύοντας τον Χάρι», ο Ρόμπιν Γουίλιαμς παραμένει καθ’ όλη τη διάρκεια των ’90s στην A-list του Χόλιγουντ. Δεν συμβαίνει το ίδιο όμως και μετά το 2000, αφού ελάχιστες είναι οι αξιομνημόνευτες ερμηνείες του μέσα στην τελευταία δεκαπενταετία, με εξαίρεση αυτές στο «Insomnia» του Κρίστοφερ Νόλαν και στη «Συμφιλίωση» («House of D») του Ντέιβιντ Ντουκόβνι. Οι τελευταίες κινηματογραφικές συνεργασίες του ήταν η δραμεντί «The Angriest Man in Brooklyn» και η τρίτη ταινία της σειράς ταινιών «Μια Νύχτα Στο Μουσείο» με τίτλο «Secret of the Tomb», τις οποίες θα δούμε στις ελληνικές αίθουσες την ερχόμενη σεζόν, ενώ μόλις ολοκλήρωσε τα γυρίσματα τόσο της χριστουγεννιάτικης κωμωδίας «Merry Friggin’ Christmas» όσο και του «Absolutely Anything» του πρώην Μόντι Πάιθον Τέρι Τζόουνς, δανείζοντας τη φωνή του στο σκύλο Ντένις!

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα σε μια σύντομη δήλωσή του επαίνεσε το γνήσιο ταλέντο του Αμερικανού σταρ: «Ήρθε στη ζωή μας σαν… εξωγήινος και κατάφερε να αγγίξει κάθε πτυχή του ανθρώπινου πνεύματος. Μας έκανε να γελάσουμε και να κλάψουμε. Πρόσφερε το αστείρευτο ταλέντο του με γενναιοδωρία, ιδίως σε όσους το είχαν περισσότερο ανάγκη». Τέλος, μετά την ανακοίνωση του θανάτου του από την αστυνομία, οι επίσημοι λογαριασμοί των χολιγουντιανών σταρ στο Twitter γέμισαν με συγκινητικότατα συλλυπητήρια μηνύματα για έναν από τους πιο αγαπητούς κατοίκους του Λος Άντζελες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
10/05/2024

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.