26ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: must see και άγνωστες εκπλήξεις

Με ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει περισσότερες από 70 ταινίες και ένα δίκτυο τριών αιθουσών το παλιότερο κινηματογραφικό event της πόλης έχει ετοιμάσει δυο σινεφίλ εβδομάδες για όλα τα γούστα.

26ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: must see και άγνωστες εκπλήξεις

Με ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει πάνω από 70 ταινίες κι ένα δίκτυο τριών­ αιθουσών, την Ταινιοθήκη της Ελλάδος (14-20/11), το Capitol 3D Cinema (14-20/11) και το Ιντεάλ (21-27/11), το παλιότερο κινηματογραφικό event της πόλης έχει ετοιμάσει δύο σινεφίλ εβδομάδες για όλα τα γούστα.

26ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: must see και άγνωστες εκπλήξεις - εικόνα 1

Μάλλον φταίει η δύναμη της συνήθειας που μετά το τέλος του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το μυαλό των σινεφίλ πάει αυτόματα στο Πανόραμα, την ιστορικότερη κινηματογραφική διοργάνωση της Αθήνας και αναπόσπαστο κομμάτι της φεστιβαλικής ταυτότητας της πόλης. Μπορεί να έχει αλλάξει αρκετές έδρες και φόρμες στη διάρκεια των χρόνων, όμως το όραμα του ιδρυτή και καλλιτεχνικού διευθυντή της διοργάνωσης Νίνου Φένεκ Μικελίδη για μια σινεφίλ γιορτή που θα παρουσιάζει σύγχρονα άγνωστα arthouse διαμαντάκια και αφιερώματα σε μεγάλους σκηνοθέτες παραμένει αναλλοίωτο. Στη φετινή διοργάνωση, μάλιστα, το Πανόραμα απλώνει τις προβολές του σε δύο εβδομάδες και τρεις αίθουσες, προσφέροντας ένα χορταστικό δεκαπενθήμερο γεμάτο σινεμά. Πάνω από 70 ταινίες από την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια κινηματογραφία θα παρουσιαστούν στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, στο Capitol 3D Cinema (14-20/11) και το Ιντεάλ (21-27/11), με το «α» να δίνει –ως χορηγός επικοινωνίας– το καθιερωμένο πλέον βραβείο κοινού των αναγνωστών του. Επίσης το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου παραμένει η πιο προσιτή οικονομική φεστιβαλική πρόταση, αφού με γενική είσοδο € 5, κάρτα διαρκείας 10 προβολών με € 30 και 10 δωρεάν εισιτήρια σε ανέργους για κάθε προβολή (θα διατίθενται 45 λεπτά πριν από την έναρξη) δείχνει να αντιλαμβάνεται τη δυσμενή οικονομική συγκυρία και να σέβεται το πιστό κοινό του.

26ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: must see και άγνωστες εκπλήξεις - εικόνα 2
«Class Enemy»

Must see πρεμιέρες
Το τμήμα H Διεθνής Εικόνα σε Πρώτη Προβολή αποτελεί διαχρονικά το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του φεστιβάλ. Ούτε και φέτος θα σας αφήσει παραπονεμένους, αφού οι πρεμιέρες του αξίζουν την προσοχή σας. Θα ξεκινήσουμε με τη μοναδική ελληνική συμμετοχή του τμήματος, για να ευλογήσουμε και λίγο τα γένια μας… Το αξιόλογο ντεμπούτο του Γιάννη Σακαρίδη «Wild Duck», που μιλά για τα ηθικά διλήμματα ενός καθημερινού ήρωα σε κρίση, με φόντο το ασταθές ελληνικό περιβάλλον, θα προβληθεί στο Πανόραμα λίγο μετά την πανελλήνια πρώτη του στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Από εκεί και πέρα, από το πρόγραμμα ξεχωρίζει το «Post Tenebras Lux», η τελευταία και βραβευμένη στις Κάνες ταινία του Κάρλος Ρεϊγάδας («Japon»), ένα εσωστρεφές κινηματογραφικό κολάζ εικόνων και σκέψεων που άρεσε σε αρκετούς κριτικούς, αλλά και το φιλόδοξο «The Invisible Woman» του Βρετανού ηθοποιού και σκηνοθέτη Ρέιφ Φάινς, το οποίο αφηγείται την εξωσυζυγική σχέση του ηλικιωμένου πλέον Τσαρλς Ντίκενς με μια αρκετά νεότερή του ηθοποιό.

Γιοντορόφσκι για χόρταση
Το γεγονός του φετινού αθηναϊκού φεστιβάλ, βέβαια, δεν είναι άλλο από το αφιέρωμα στον ακούραστο εραστή της κινηματογραφικής εξτραβαγκάντσας Αλεχάντρο Γιοντορόφσκι με αφορμή την κυκλοφορία της καινούργιας αυτοβιογραφικής ταινίας του «La Danza de la Realidad», ύστερα από 23 χρόνια καλλιτεχνικής απραγίας. Η αυτοβιογραφία του Χιλιανού σκηνοθέτη δεν θα μπορούσε παρά να είναι δημιουργικά οριακή, ακροβατώντας μεταξύ μαγικού ρεαλισμού, συμβολισμού και εικονολατρίας. Το αφιέ­ρωμα στον Γιοντορόφσκι περιλαμβάνει ακόμη τις ταινίες που τον έκαναν γνωστό για το ιδιότυπο καλτ σινεμά του, όπως το «Santa Sagre» (1989) και το «Holy Mountain» (1973).

26ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: must see και άγνωστες εκπλήξεις - εικόνα 3
«Post Tenebras Lux»

Ευρωπαϊκές άγνωστες εκπλήξεις
Αρκετές είναι οι ταινίες του Διαγωνιστικού Προγράμματος που πιθανότατα θα περάσουν στα best of της φετινής διοργάνωσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το κροάτικο «The Priest’s Children» του Βίνκο Μπρέσαν, μια ταινία που μας έκανε να γελάσουμε με την καρδιά μας στο πρόσφατο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ροκ Μπίτσεκ «Class Enemy», μια σχολική ταινία που παρουσιάζεται ως η σλοβένικη εκδοχή του «Ανάμεσα στους Τοίχους», εκπροσωπώντας την ευρωπαϊκή χώρα στα φετινά ξενόγλωσσα Όσκαρ, είναι σίγουρα μέσα στις κορυφαίες­ επιλογές. Τέλος, η βραβευμένη ιταλική πολιτική κωμωδία «Viva La Liberta» και το «In Bloom», ένα διεισδυτικό πορτρέτο της μετα-σοβιετικής Γεωργίας, συμπληρώνουν το καρέ των φαβορί για το πρώτο βραβείο του Πανοράματος.

Δείτε το ωρολόγιο πρόγραμμα του φεστιβάλ εδώ>

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.