Thanksgiving

Φεστιβάλ κακογουστιάς και σαδισμού, στο οποίο αγνοείται η αρχή της φάρσας και το τέλος της σοβαροφάνειας.

Thanksgiving κριτική

Πριν από δύο δεκαετίες ο ηθοποιός Ιλάι Ροθ σύστησε εαυτόν ως έναν ενθουσιώδη σκηνοθέτη horror ταινιών χάρη στο "Καταφύγιο του Τρόμου" (2002) και το "Hostel: Η Αρχή της Παράνοιας" (2005) τα οποία, δίχως να είναι σπουδαία, κατάφεραν να προκαλέσουν αρκετή αίσθηση ώστε ο Αμερικανός να μείνει δραστήριος μέχρι σήμερα. Συνιστά, εξάλλου, έναν ένθερμο θαυμαστή του είδους, έχοντας κάνει στα νιάτα του μικρά περάσματα σε δύο "tromasterpieces" ("Terror Firmer", "Citizen Toxie: The Toxic Avenger IV") και αργότερα υπογράφοντας τους "Κανίβαλους" (2013), το "βλάσφημο" ριμέικ του cult "Ολοκαυτώματος των Κανίβαλων" (Ρουγκέρο Ντεοντάτο, 1980). Στις παραπάνω σκηνοθετικές απόπειρές του ο Ροθ απέδειξε πως γνωρίζει απ’ έξω το horror αλφαβητάρι, ιδίως όσον αφορά το gore και τους επί της οθόνης βασανισμούς, ενώ σε άλλες δουλειές του όπως το βιτριολικό "Μην Ανοίξεις" (2015), το μακάβριο χιούμορ προσέδωσε χαρακτήρα σε ένα προσωπικής κοπής exploitation.

Κάπως έτσι, ο Ροθ εφευρίσκει τρόπους να μένει στην επικαιρότητα δημιουργώντας σούσουρο, δίχως βέβαια να έχει παραδώσει μία αληθινά αξιομνημόνευτη ταινία τρόμου, κάτι που δεν καταφέρνει ούτε και στο "Thanksgiving" - το οποίο έχει ήδη(!) στα σκαριά το σίκουέλ του. Εν προκειμένω, ένα χρόνο μετά τη θανατηφόρα εισβολή πελατών σε πολυκατάστημα κατά τη διάρκεια μιας Black Friday που συνέπεσε με τη Μέρα των Ευχαριστιών, ένας μυστηριώδης μακελάρης ξεκινά ένα δολοφονικό σερί με θύματα τους υπεύθυνους της τραγωδίας.

Το αιματοβαμμένο slasher συναντά το torture porn σε ένα φιλμ - φεστιβάλ κακογουστιάς, όπου χάνεται το όριο ανάμεσα στη σαρκαστική απεικόνιση της βίας και τον κυνικό σαδισμό. Ο Ροθ επιχειρεί να συνδέσει την καταναλωτική μανία των Αμερικανών με την παράνοια ενός αυτόκλητου τιμωρού, εκφέροντας ένα δήθεν αντικαπιταλιστικό πολιτικό σχόλιο το οποίο καταρρίπτεται εν τη γενέσει του. Διότι θύματα του μασκοφόρου μακελάρη αποτελούν τόσο οι προνομιούχοι όσο και οι μη, την ώρα που τα κίνητρα του δολοφόνου, τα οποία επεξηγούνται με χαρακτηριστική ανεπάρκεια, φορτίζονται από την ιδιοτέλεια. Αλλά ως γνωστόν, ο καλός ο μύλος, όλα τα αλέθει…

Στα διαλείμματα μεταξύ των "σφαγών", το "Thanksgiving" υιοθετεί την αφηγηματική λογική του "Scream", καθώς οι πρωταγωνιστές αναζητούν την ταυτότητα του κακού με το χρόνο τους να τελειώνει επικίνδυνα. Ωστόσο, εκεί που η απολαυστική ταινία του Γουές Κρέιβεν θριάμβευσε χάρη στη μεταμοντέρνα ειρωνεία, εδώ απογυμνώνονται οι σεναριακές αδυναμίες του Ροθ, ειδικά στην ανάπτυξη επαρκούς σασπένς για την εξέλιξη της πλοκής και τη γραφή στοιχειωδώς συμπαγών χαρακτήρων. Η (οφθαλμοφανής) ανατροπή του φινάλε έρχεται απλώς για να επιβεβαιώσει πως το "Thanksgiving" δεν αποδιώχνει στιγμή τη λογική της φάρσας, έχοντας ταυτόχρονα τη ψευδαίσθηση πως μπορεί να παίρνει τον εαυτό του αταίριαστα σοβαρά.

ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία. 2023. Διάρκεια: 106'. Διανομή: Feelgood.

Περισσότερες πληροφορίες

Thanksgiving

  • Τρόμου
  • 2023
  • Διάρκεια: 106 '
  • Ιλάι Ροθ

Ένα χρόνο μετά τη θανατηφόρα εισβολή πελατών σε πολυκατάστημα κατά τη διάρκεια μιας Black Friday που συνέπεσε με τη Μέρα των Ευχαριστιών, ένας μυστηριώδης μακελάρης ξεκινά ένα δολοφονικό σερί με θύματα τους υπεύθυνους της τραγωδίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.