Ησυχία 6-9

3

Καφκική δυστοπία και αγωνιώδες ρομαντικό δράμα το οποίο, παρά το εγκεφαλικό ύφος, διατηρεί ακλόνητο σε όλη τη διάρκειά του ένα μελαγχολικό σφίξιμο στην καρδιά.

isixia69_new1

Σε μια παραθαλάσσια πόλη, περικυκλωμένη από κεραίες, οι κάτοικοι εξαφανίζονται ανεξήγητα. Εκεί καταφθάνει ένας άντρας για δουλειά, αγνοώντας, όμως, το αντικείμενό της. Μεταξύ των ατελέσφορων προσπαθειών του να εντοπίσει τον προϊστάμενό του, ερωτεύεται μια γυναίκα, τα ίχνη της οποίας χάνονται μυστηριωδώς.

Ο Χρήστος Πασσαλής ("Η Πόλη και η Πόλη"), στην πρώτη αυτόνομη σκηνοθετική δουλειά του, σμίγει την καφκική δυστοπία με το αγωνιώδες ρομαντικό δράμα, σε ένα φιλμ που αισθητικά απηχεί ταινίες όπως οι "Άλπεις" (Γιώργος Λάνθιμος, 2011) και τα πιο πρόσφατα "Μήλα" (Χρήστος Νίκου, 2020), για να οδηγηθεί ωστόσο σε ξεχωριστά συναισθηματικά μονοπάτια. Οι καρδιές των ηρώων του χτυπούν σε έναν κόσμο ο οποίος μάχεται με τη λήθη. Τα κτίρια αποπνέουν μια ημιτελή εγκατάλειψη, η τεχνολογία μια ανολοκλήρωτη εξέλιξη και οι άνθρωποι μοιάζουν σαν ενσαρκώσεις του πένθους. Άρνηση, θυμός, διαπραγμάτευση, κατάθλιψη και αποδοχή αλληλοσυγκρούονται σε μια κοινότητα που βυθίζεται στο διχασμό. Πώς αλλιώς, όταν όλοι τους βασανίζονται από το ίδιο πνιγηρό αδιέξοδο: να ξεχάσουν τους αγαπημένους τους ή να προχωρήσουν παρακάτω στο άγνωστο;

isixia69_new2

Φυσικά, εύκολες απαντήσεις δεν υπάρχουν, γι’ αυτό και η ταινία ξαφνιάζει με τους τρυφερούς τρόπους με τους οποίους διαχειρίζεται τις έννοιες του αναπάντεχου σμιξίματος και της ακατανόητης απώλειας. Εκείνες οξύνονται χάρη στη μινιμαλιστική σκηνοθεσία του Πασσαλή, που με τη σειρά της βασίζεται στη συγκρατημένη ποιητικότητα και στο οδυνηρά μαύρο χιούμορ και κλιμακωτά αποκαλύπτει τον συγκινητικό πυρήνα της αφήγησης. Οι θύμησες που γεννιούνται στις σιωπές και τα αντικείμενα που αφορούν ένα αγαπημένο πρόσωπο, γίνονται τα υλικά που διακυβεύονται στη απομονωμένη δυστοπία του Πασσαλή.

Παρά τη σπινθηροβόλα ψυχή της ταινίας, το ηθελημένα εγκεφαλικό ύφος της συχνά την αδικεί, αφού καλλιεργεί μια παράταιρη συναισθηματική απόσταση. Έπειτα, στις στιγμές που τα όρια μεταξύ ονειρικού και μη θολώνουν, προκύπτει μια αμφισημία που δρα εις βάρος της πλοκής. Ωστόσο, εκείνο που μένει ακλόνητο είναι το σφίξιμο που τη συνοδεύει μέχρι το φινάλε, θυμίζοντας πως η αγάπη σε ψάχνει και σε βρίσκει με κάθε τρόπο.

Ελλάδα. 2021. Διάρκεια: 81΄. Διανομή: WEIRD WAVE. 

Περισσότερες πληροφορίες

Ησυχία 6-9

3
  • Σινεφίλ
  • 2022
  • Διάρκεια: 81 '
  • Χρήστος Πασσαλής

Σε μια παραθαλάσσια πόλη, περικυκλωμένη από κεραίες, οι κάτοικοι εξαφανίζονται ανεξήγητα. Εκεί καταφθάνει ένας άντρας για δουλειά, αγνοώντας, όμως, το αντικείμενό της. Μεταξύ των ατελέσφορων προσπαθειών του να εντοπίσει τον προϊστάμενό του, ερωτεύεται μια γυναίκα, τα ίχνη της οποίας χάνονται μυστηριωδώς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.