Μαϊσάμπελ

3

Αληθινή ιστορία, με 14 υποψηφιότητες για βραβεία Γκόγια, η οποία προσπαθεί να δει με κατανόηση μια διχασμένη βόρεια Ισπανία, προκρίνοντας έναν ψύχραιμο, συμφιλιωτικό λόγο.

Maixabel

Αν και συνεργάζεται συνήθως με τον μόνιμο σεναριογράφο τού Κεν Λόουτς και σύντροφό της Πολ Λάβερτι, με τον οποίο έχουν συνυπογράψει τα "Ακόμα και η Βροχή" (2010), "Η Ελιά" (2016) και "Ο Χορός της Ζωής μου" (2019), η Μαδριλένα Ισιάρ Μπολαΐν διασκευάζει τώρα μια αληθινή ιστορία με τη βοήθεια μόνον της Ίσα Κάμπο. Αφορά την ακτιβίστρια Μαϊσάμπελ Λάσα Ιτουριός και τα τελευταία χρόνια της ένοπλης δράσης της βασκικής αυτονομιστικής οργάνωσης ΕΤΑ στην Ισπανία.


Η ταινία μοιράζει το χρόνο της ανάμεσα στους θύτες και τα θύματα της δολοφονίας του Χουάν Μαρία Χαουρέγκι το 2000, σοσιαλιστή πολιτικού ο οποίος προωθούσε την ιδέα του διαλόγου ανάμεσα στους αυτονομιστές και την εθνική κυβέρνηση. Παρακολουθώντας εν τάχει την εκτέλεσή του από τρία μέλη της ΕΤΑ, φτάνουμε στην ανάληψη της θέσης της προέδρου στην Επιτροπή Αφύπνισης για τα Θύματα της Τρομοκρατίας από τη Μαϊσάμπελ Λάσα, σύζυγο του Χαουρέγκι που μόλις έχει γίνει γιαγιά. Έχουν περάσει λοιπόν δέκα χρόνια και η πορεία σύγκλισης δυο πολιτικά αντίθετων πόλων ξεκινά. Οι φυλακισμένοι εκτελεστές Ιμπόν Ετσεσαρέτα και Λουίς Καράσκο αρχίζουν να αποστασιοποιούνται όλο και περισσότερο από τον αδιάλλακτο πυρήνα της ΕΤΑ, η ιδέα να συναντήσουν τους συγγενείς των θυμάτων τους για να ζητήσουν προσωπικά συγνώμη ωριμάζει, αλλά τα εμφύλια τραύματα είναι ακόμα ανοιχτά και οι οξύτατες αντιρρήσεις αμφίπλευρες.


Ο λόγος της Μπολαΐν, ταυτισμένος με αυτόν της Λάσα, είναι συμφιλιωτικός, αλλά όχι απλοϊκός ή ουμανιστικά διδακτικός. Η ματιά της πέφτει με κατανόηση στην ανθρώπινη ψυχολογία της "άλλης πλευράς", η οποία την ενδιαφέρει πιο πολύ από τις (αδιέξοδες όπως αποδείχτηκε) πολιτικές επιλογές της, και ξέρει να οδηγεί με στιβαρό βηματισμό το δράμα της, εμποδίζοντάς το να παραστρατήσει προς το μελό. Το δε υποδειγματικό καστ προσθέτει αξιοπιστία σε χαρακτήρες χωρίς μεγάλη ευελιξία (μετανοημένοι θύτες - μεγαλόψυχα θύματα), χαρίζοντας στην ταινία 14 υποψηφιότητες για βραβεία Γκόγια – τελικά απέσπασε τρία βραβεία για τις ερμηνείες των Μπλάνκα Πορτίγιο, Ούρκο Ολοσάμπαλ και Μαρία Σερεσουέλα.

Ισπανία. 2021. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Μαϊσάμπελ

Maixabel
3
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 115 '
  • Ισιάρ Μπολαΐν

Το 2010, δυο φυλακισμένοι Βάσκοι αυτονομιστές αρχίζουν να αποστασιοποιούνται όλο και περισσότερο από την αδιάλλακτη ΕΤΑ, σκεπτόμενοι να συναντήσουν τους συγγενείς των θυμάτων τους για να ζητήσουν προσωπικά συγνώμη. Αλλά τα εμφύλια τραύματα είναι ακόμα ανοιχτά και οι οξύτατες αντιρρήσεις αμφίπλευρες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

5 ταινίες για τη Γιορτή της Μητέρας

Μια λίστα από φιλμ που θα σας κάνουν να αγαπήσετε ακόμα περισσότερο τη μαμά σας, με αφορμή την Ημέρα της Μητέρας (12/5).

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
11/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (9-15/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο teaser του "Megalopolis" ο Φράνσις Φορντ Κόπολα καταργεί τη λογική

Ο Άνταμ Ντράιβερ ρισκάρει τη ζωή του στο πρώτο απόσπασμα από την πολυαναμενόμενη νέα ταινία του θρυλικού σκηνοθέτη.

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.