Daniel '16

3

Βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μια λιτή κινηματογραφικά και πλούσια συναισθηματικά ιστορία ενηλικίωσης.

daniel_16

Στις περισσότερες ταινίες μας, η ελληνική επαρχία μοιάζει με εξωτική χώρα. Σκηνικό μιας μελαγχολικής εγκατάλειψης ή φόντο αλλόκοτων, σχεδόν πάντα αναχρονιστικών και κομφορμιστικών συμπεριφορών. Από την αριστουργηματική μικρού μήκους «Ο Ηρακλής, ο Αχελώος και η Γιαγιά μου» ως το ντοκιμαντέρ «Ο Μανάβης» και το μυθοπλαστικό «Γιο του Φύλακα», ο Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος έσκαβε πάντα βαθύτερα από αυτό το αισθητικοϊδεολογικό φολκλόρ. Όπως και στο «Daniel ’16», όπου ένας Γερμανός έφηβος στέλνεται σε μια ελληνική κοινότητα αγωγής ανηλίκων για να εκτίσει την ποινή του για παραβατική συμπεριφορά. Σ’ ένα εγκαταλελειμμένο χωριό του Έβρου ο Ντάνιελ δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στην καινούργια πραγματικότητα και διαρκώς εξεγείρεται ενάντια στην πειθαρχημένη ζωή την οποία του επιβάλλουν ο Σταύρος και η Σάρα, οι υπεύθυνοι της κοινότητας. Η μητέρα του είναι μια μακρινή, αδιάφορη φιγούρα με την οποία επικοινωνεί μέσω Skype και ο νεαρότερός του Μαξ, ο Βερολινέζος με τον οποίο συγκατοικούν, του σπάει τα νεύρα.

Daniel '16 - εικόνα 1

Ο Ντάνιελ αναζητά προσανατολισμό. Ένα σταθερό σημείο αναφοράς και μια ταυτότητα. Με οξυδέρκεια, ο Κουτσιαμπασάκος, και οι Γλυκερία Πατραμάνη, Παναγιώτης Χριστόπουλος και Γιάννης Τσίρος που συνυπογράφουν το σενάριο, του αφαιρούν σταδιακά όλα τα στηρίγματα. Τη γλώσσα, την οικογένεια και τη δυνατότητα δημιουργίας μιας καινούργιας (η σχέση του Σταύρου με τη Σάρα δεν είναι αυτή που δείχνει), ακόμα την έννοια της κοινότητας, μιας και το ίδρυμα τον κρατάει μακριά από κοινωνικές επαφές. Η απρόσμενη συνάντησή του, όμως, με έναν μικρό Σύρο πρόσφυγα θα τον κάνει να βιώσει πρωτόγνωρα συναισθήματα, σε μια λιτή κινηματογραφικά και πλούσια συναισθηματικά ιστορία ενηλικίωσης στην παράδοση του Κεν Λόουτς και των αδελφών Νταρντέν. Με καίριους, τρισδιάστατους χαρακτήρες ευθείας κοινωνικής αναφοράς, καθώς στα σύνορα Ελλάδας και Τουρκίας, σημείο συνάντησης Ανατολής και Δύσης, δυο προσφυγικές διαδρομές διασταυρώνονται και δημιουργούν το δικό τους πλαίσιο αναφοράς. Μακριά από θεσμούς και νόμους, ο Ντάνιελ «σωφρονίζεται» βρίσκοντας τον δικό του τρόπο επικοινωνίας με τους άλλους, έτοιμος πλέον να ανακαλύψει και την αληθινή του ταυτότητα.

Ελλάδα. 2020. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: CINOBO.

Περισσότερες πληροφορίες

Daniel 16

3
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 101 '
  • Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος

Ο Ντάνιελ, ένας Γερμανός έφηβος, στέλνεται σε μια ελληνική κοινότητα αγωγής ανηλίκων για να εκτίσει την ποινή του για παραβατική συμπεριφορά. Σ’ ένα εγκαταλελειμμένο χωριό του Έβρου, κοντά στα σύνορα με την Τουρκία, βιώνει πρωτόγνωρα συναισθήματα και καλείται να δώσει λύση σε δύσκολα διλήμματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (9-15/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
10/05/2024

Στο teaser του "Megalopolis" ο Φράνσις Φορντ Κόπολα καταργεί τη λογική

Ο Άνταμ Ντράιβερ ρισκάρει τη ζωή του στο πρώτο απόσπασμα από την πολυαναμενόμενη νέα ταινία του θρυλικού σκηνοθέτη.

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.