Ο Αόρατος Άνθρωπος

2

Ελεύθερο κι ευρηματικά προσαρμοσμένο στο φεμινιστικό παρόν ριμέικ του κλασικού «Αόρατου Ανθρώπου» (1933), σκηνοθετημένο σαν ταινία τρόμου. Ατμοσφαιρικά επιβλητικό, προσπερνά με ταχύτητα χαρακτήρες και κοινωνικές αναφορές, πριμοδοτώντας μια λυτρωτικά βίαιη, πανηγυρικά σαδιστική λύση.

Ο Αόρατος Άνθρωπος

Μέλος της εξέχουσας κινηματογραφικής παρέας των «τεράτων της Universal», ο βασισμένος στο μυθιστόρημα του Χ.Τζ. Γουέλς «Αόρατος Άνθρωπος» (1933) του Τζέιμς Γουέιλ υπήρξε μία από τις σπουδαιότερες στιγμές του κλασικού σινεμά του φανταστικού. Το σύγχρονο ριμέικ του όμως δεν εντάσσει τον ήρωα στο καινούργιο Monster Universe («Μούμια», «Λυκάνθρωπος»), αλλά τον προσεγγίζει με εντελώς ανανεωτικό πνεύμα, σαν φτηνή (προϋπολογισμού 7 εκατ. δολαρίων) ταινία τρόμου.

Την όλη διασκευή αναλαμβάνει ο εξπέρ του είδους Λι Γουάνελ (σεναριογράφος των «Saw», «Παγιδευμένη Ψυχή» και σκηνοθέτης του «Upgrade»), ο οποίος προσαρμόζει τη βασική ιδέα στο φεμινιστικό παρόν, ρίχνοντας το δραματικό βάρος στην ηρωίδα της υπόθεσης. Την παγιδευμένη σε μια βάναυση σχέση Σεσίλια, η οποία –σε μια άκρως αγωνιώδη εναρκτήρια σεκάνς– καταφέρνει να δραπετεύσει από τον βάναυσο εραστή της και να καταφύγει στο σπίτι ενός γνωστού της αστυνομικού. Δεν θα τολμήσει να βγει από την πόρτα του μέχρι να πληροφορηθεί πως ο πρώην της αυτοκτόνησε. Αλλά εκείνος, πρωτοπόρος επιστήμονας στην οπτική, της επιφυλάσσει μια δυσάρεστη έκπληξη.

Ο Αόρατος Άνθρωπος - εικόνα 1

Η πάντα ευρηματική στην προσέγγιση των ρόλων της Ελίζαμπεθ Μος προσδίδει βάθος, πάθος κι εσωτερική δυναμική στην ευάλωτη Σεσίλια, με τον Γουάνελ να τυλίγει σε μια επιβλητική, διαρκώς απειλητική ατμόσφαιρα το… κενό που την περιβάλλει. Μοιάζει όμως να «διασκεδάζει» μάλλον υπερβολικά με το πώς θα οργανώσει την κάθε αόρατη παγίδα που περιμένει την κακοποιημένη ηρωίδα του, προσπερνώντας με ταχύτητα χαρακτήρες και κοινωνικές αναφορές. Λίγα στοιχεία που αφορούν το χαρακτήρα της Σεσίλια ενσωματώνονται στην πλοκή, η αντρική βία περιορίζεται σε ψυχιατρικού τύπου παρέκκλιση και η αφήγηση χτίζεται πριμοδοτώντας μια πανηγυρικά σαδιστική λύση, η οποία θα καταχειροκροτηθεί σίγουρα στους κατάμεστους πολυκινηματογράφους.

ΗΠΑ, Αυστραλία. 2020. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: TULIP.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Αόρατος Άνθρωπος

The Invisible Man
2
  • Θρίλερ
  • 2020
  • Διάρκεια: 124 '
  • Λι Γουάνελ

Η Σεσίλια είναι μια κακοποιημένη γυναίκα, παγιδευμένη σε μια βάναυση σχέση από την οποία καταφέρνει να δραπετεύσει. Καταφεύγει στο σπίτι ενός γνωστού της αστυνομικού και λίγο αργότερα μαθαίνει πως ο βάναυσος εραστή της έχει αυτοκτονήσει. Αλλά εκείνος, πρωτοπόρος επιστήμονας στην οπτική, της επιφυλάσσει μια δυσάρεστη έκπληξη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (9-15/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
10/05/2024

Στο teaser του "Megalopolis" ο Φράνσις Φορντ Κόπολα καταργεί τη λογική

Ο Άνταμ Ντράιβερ ρισκάρει τη ζωή του στο πρώτο απόσπασμα από την πολυαναμενόμενη νέα ταινία του θρυλικού σκηνοθέτη.

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.