Έμα

2,5

Με ένταση και ατμόσφαιρα ψυχολογικού θρίλερ, η ταινία ρίχνει το βάρος της στη στιλάτη, πρωτότυπη αφήγηση και δυσκολεύεται να κερδίσει το στοίχημα τόσο ως προς την πλοκή όσο και ως προς τους χαρακτήρες της.

Έμα

Τα ιστορικά γεγονότα κρατούν σταθερά κομβικό ρόλο συμπρωταγωνιστή στις ταινίες του Χιλιανού Πάμπλο Λαραΐν, είτε πρόκειται για βιογραφίες («Νερούδα», «Jackie») είτε για δράματα εμπνευσμένα από πραγματικά περιστατικά της πρόσφατης Ιστορίας της πατρίδας του («Post Mortem», «No», «Η Μυστική Λέσχη»). Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με την «Έμα», την οποία ο σκηνοθέτης γύρισε στο γραφικό Βαλπαραΐσο τρία χρόνια μετά το αγγλόφωνο, υποψήφιο για 3 Όσκαρ σινε-πορτρέτο της Τζάκι Κένεντι.

Εδώ έχουμε και πάλι μια ιστορία γυναικείας απελευθέρωσης, σε εντελώς διαφορετικό ύφος όμως, καθώς ο Λαραΐν αρέσκεται στο να πειραματίζεται αφηγηματικά. Αυτήν τη φορά υιοθετεί μια πιο εξεζητημένη, εξπρεσιονιστική φόρμα, ταιριαστή με τις εντυπωσιακές χορογραφίες του Γκαστόν, συζύγου της Έμα. Εκείνη είναι μια νεαρή γυναίκα που νιώθει ελεύθερη μόνο όταν χορεύει και προσπαθεί να ξαναβάλει σε τάξη τη ζωή της έπειτα από ένα τραυματικό γεγονός: η βίαιη, φονικά επικίνδυνη συμπεριφορά του θετού γιου της Πόλο την έχει αναγκάσει να τον απαρνηθεί επίσημα (τον έχει αναλάβει η πρόνοια), γεγονός που έχει μετανιώσει πικρά. Προσπαθεί να μάθει νέα του και ταυτόχρονα να ξεκαθαρίσει τη σχέση της με τον Γκαστόν, τον οποίο κατηγορεί για εγωισμό και αδιαφορία.

Έμα - εικόνα 1

Η αντρική ματαιοδοξία, η γυναικεία ανασφάλεια, η καλλιτεχνική έπαρση, οι άκαμπτες κοινωνικές επιταγές, όλα δέχονται τα βιτριολικά βέλη του Λαραΐν, ο οποίος λικνίζει την κάμερά του στο ρυθμό του ρέγκετον που χορεύει η Έμα, θυμίζοντάς μας πως τα συναισθήματα είναι πριν από όλα σωματικές εκφράσεις (το παράλληλο μοντάζ στις ερωτικές σκηνές είναι ανάλογα χορογραφημένο). Αυτές όμως δυσκολεύονται να βρουν διέξοδο σε ένα πλέγμα συνθηκών, σχέσεων και υποχρεώσεων που παγιδεύουν την επιθυμία, η οποία ωθεί την Έμα σε μια (φαινομενικά) αυτοσχέδια και αντιδραστική εξέγερση αυτογνωσίας. Ο Λαραΐν την περιγράφει με ένταση και ατμόσφαιρα ψυχολογικού θρίλερ, ρίχνει όμως σχεδόν όλο το βάρος στη στιλάτη, πρωτότυπη αφήγηση κι έτσι δυσκολεύεται να κερδίσει το στοίχημα της συναισθηματικής εμπλοκής μας τόσο στην πλοκή όσο και στα πάθη των χαρακτήρων.

Χιλή. 2019. Διάρκεια: 102΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Έμα

Ema
2,5
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 102 '
  • Πάμπλο Λαραΐν

Έπειτα από ένα τραυματικό γεγονός που θα συγκλονίσει την οικογένειά της, η Έμα, μια νεαρή γυναίκα που ζει μέσα από το χορό, προσπαθεί να ξαναχτίσει τη ζωή της, αναλαμβάνοντας κάθε ρίσκο για να τα καταφέρει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (9-15/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
10/05/2024

Στο teaser του "Megalopolis" ο Φράνσις Φορντ Κόπολα καταργεί τη λογική

Ο Άνταμ Ντράιβερ ρισκάρει τη ζωή του στο πρώτο απόσπασμα από την πολυαναμενόμενη νέα ταινία του θρυλικού σκηνοθέτη.

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.