Αναζητώντας τον Χέντριξ

2,5

Ανάλαφρο χιούμορ κι έντονο πολιτικό σχόλιο σε ισορροπία, παρά τις σεναριακές ευκολίες, οι οποίες δεν αποπροσανατολίζουν το ουμανιστικό μήνυμα της ταινίας.

Αναζητώντας τον Χέντριξ

Ανάμεσα σε στενούς δρόμους κι εγκαταλελειμμένα κτίρια, η Πράσινη Γραμμή συνδέει απευθείας το παρόν με την πιο οδυνηρή περίοδο της πρόσφατης κυπριακής Ιστορίας. Παράλληλα η καταγεγραμμένη σε διάφορα σημεία της Λευκωσίας φράση «Δεν ξεχνώ» δεν αφήνει περιθώρια στους κατοίκους της να αγνοήσουν το παρελθόν.

Με εκείνο αναμετράται ο πρωτοεμφανιζόμενος στη μυθοπλασία Κύπριος σκηνοθέτης Μάριος Πιπερίδης, μέσω του πρωταγωνιστή του Γιάννη, ενός καλόκαρδου loser, πνιγμένου στα χρέη, ο οποίος αποφασίζει να μεταναστεύσει αναζητώντας μια καλύτερη ζωή στο εξωτερικό. Τα σχέδιά του ανατρέπονται όταν ο μοναδικός του φίλος, ο αξιολάτρευτος σκυλάκος Τζίμι (Χέντριξ), διασχίσει τρέχοντας την Πράσινη Γραμμή. Εκείνος τον ακολουθεί και βρίσκεται εγκλωβισμένος μαζί με τον Τζίμι σε μια no man’s land, καθώς απαγορεύεται να περάσουν από τη μία πλευρά στην άλλη.

Από εκείνη τη στιγμή στο αδιέξοδο του Γιάννη (στον ρόλο ο Αδάμ Μπουσδούκος, μόνιμος πρωταγωνιστής των ταινιών του Φατίχ Ακίν) συμπυκνώνεται το συλλογικό τραύμα των Κυπρίων και η περιπέτειά του γίνεται συμβολική. Ο ήρωας αναμετράται με το άλγος του παρελθόντος, βλέποντας για παράδειγμα στο πατρικό του να κατοικεί πια μια οικογένεια Τουρκοκυπρίων, αλλά οφείλει να αναζητήσει έναν τρόπο συνεργασίας με τους βόρειους γείτονες, για να απελευθερωθεί κυριολεκτικά και ψυχολογικά.

Αναζητώντας τον Χέντριξ - εικόνα 1

Χάρη στον ανάλαφρο τόνο της ταινίας, χωρίς να υποτιμάται η σοβαρότητα των θεμάτων που θίγονται, ο Πιπερίδης πετυχαίνει μια δύσκολη ισορροπία μεταξύ πολιτικού σχολίου και καλοπροαίρετου χιούμορ, απογυμνώνοντας έτσι τον παραλογισμό που χαρακτηρίζει την εύθραυστη συνύπαρξη των δύο λαών.

Οι εύκολες σεναριακές λύσεις, κάποιες βεβιασμένες κωμικές στιγμές και η ανακύκλωση απλοϊκών ιδεών αποδυναμώνουν το σύνολο, δεν αποπροσανατολίζουν όμως την ταινία από τον κύριο στόχο της: την εκφορά ενός ψύχραιμου συμφιλιωτικού μηνύματος, εφικτού μέσω της επικοινωνίας και της προσωπικής επαφής, με φόντο τις κατά καιρούς εντάσεις μεταξύ των δύο κοινοτήτων. Χάρη σε αυτό, εξάλλου, η ταινία κέρδισε το πρώτο βραβείο στο σημαντικό Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα.

Κύπρος. 2018. Διάρκεια: 92΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Αναζητώντας τον Χέντριξ

Smuggling Hendrix
2,5
  • Δραματική κομεντί
  • 2018
  • Διάρκεια: 92 '
  • Μάριος Πιπερίδης

Στη Λευκωσία ένας καλόκαρδος loser, πνιγμένος στα χρέη, αποφασίζει να μεταναστεύσει, την τελευταία στιγμή όμως ο σκύλος του το σκάει στην τουρκοκυπριακή πλευρά κι εκείνος αναζητά τρόπο να τον φέρει πίσω.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

5 ταινίες για τη Γιορτή της Μητέρας

Μια λίστα από φιλμ που θα σας κάνουν να αγαπήσετε ακόμα περισσότερο τη μαμά σας, με αφορμή την Ημέρα της Μητέρας (12/5).

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
11/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (9-15/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο teaser του "Megalopolis" ο Φράνσις Φορντ Κόπολα καταργεί τη λογική

Ο Άνταμ Ντράιβερ ρισκάρει τη ζωή του στο πρώτο απόσπασμα από την πολυαναμενόμενη νέα ταινία του θρυλικού σκηνοθέτη.

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.