Οι Δικοί μου Άνθρωποι

3,5

Βραβείο κριτικών στις Κάνες για το πικρό, ειλικρινές και διεισδυτικό πορτρέτο μιας κλειστής κοινωνίας, σκηνοθετημένο κι ερμηνευμένο (από την πρωτοεμφανιζόμενη Ντάρια Ζόβναρ) με καταιγιστική συναισθηματική ένταση.

Οι Δικοί μου Άνθρωποι

Βραβείο κριτικών στις Κάνες για το πικρό, ειλικρινές και διεισδυτικό πορτρέτο μιας κλειστής κοινωνίας, σκηνοθετημένο κι ερμηνευμένο (από την πρωτοεμφανιζόμενη Ντάρια Ζόβναρ) με καταιγιστική συναισθηματική ένταση.

Οι Δικοί μου Άνθρωποι - εικόνα 1

Αν και οι περισσότεροι συμπατριώτες του πρωτοεμφανιζόμενου Καντεμίρ Μπαλάγκοφ, οι οποίοι κατοικούν στις παρυφές του Καυκάσου και στη ρώσικη δημοκρατία της Καμπαρντίνο-Μπαλκάρια, είναι μουσουλμάνοι, οι ήρωες της ταινίας του είναι Εβραίοι. Πιο συγκεκριμένα, η τετραμελής οικογένεια ενός μηχανικού αυτοκινήτων που νιώθει μειονότητα μέσα στην προ εικοσαετίας καθημερινότητα της πόλης του Ναλτσίκ. Αποξενωμένη από το οικογενειακό περιβάλλον της νιώθει και η 24χρονη Ιλάνα, η οποία δουλεύει στο γκαράζ του πατέρα της και προσπαθεί να συνεννοηθεί με την καταπιεστική μητέρα της.

Όλα ανατρέπονται όμως όταν ο αδερφός της και η αρραβωνιαστικιά του απάγονται από αγνώστους. Οι οικογένειες δεν έχουν να πληρώσουν τα λύτρα και απευθύνονται στην τοπική εβραϊκή κοινότητα για βοήθεια, γεγονός που τους θέτει μια σειρά από ηθικά διλήμματα. Με έναν τραχύ ρεαλισμό που φέρνει στο νου τη «Ροζέτα» των Νταρντέν, ο φακός ακολουθεί από κοντά την Ιλάνα σε έναν αναπόδραστο λαβύρινθο από αποφάσεις, οι οποίες, αν και την αφορούν, λαμβάνονται ερήμην της.

Οι Δικοί μου Άνθρωποι - εικόνα 2

Η μακρινή φωνή του ιμάμη και τα βίντεο φρικιαστικών σφαγών (από τον πόλεμο της διπλανής Τσετσενίας) που «απολαμβάνουν» οι νεαροί Καμπαρντιανοί υποβάλλουν μια διαρκώς υφέρπουσα βία, ενώ οι κλειστοί χώροι και τα κοντινά πλάνα προκαλούν αίσθηση ασφυξίας­. Ο αυθεντικός τίτλος της ταινίας­ («Tesnota», που σημαίνει «στενότητα») περιγράφει ακριβώς αυτό­ το συναίσθημα που κατακλύζει την εγκλωβισμένη ανάμεσα στους «δικούς της ανθρώπους» και στο απειλητικό περιβάλλον ηρωίδα. Ερμηνευμένη με ελεγχόμενη ένταση από την εκπληκτική πρωτοεμφανιζόμενη Ντάρια Ζόβναρ, η Ιλάνα (προσωποποίηση μιας παγιδευμένης σε εσωτερικές διαμάχες Ρωσία) θα λυτρωθεί όταν πάρει την τύχη στα χέρια της, στο πικρό και διεισδυτικό πορτρέτο μιας κλειστής κοινωνίας και μιας απέραντης χώρας.

Ρωσία. 2017. Διάρκεια: 118΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Δικοί μου Άνθρωποι

Tesnota / Closeness
3,5
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 118 '
  • Καντεμίρ Μπαλάγκοφ

Στο Ναλτσίκ της Νότιας Ρωσίας ο γιος μιας εβραϊκής οικογένειας απάγεται. Εκείνη, ανήμπορη να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα λύτρα, στρέφεται για βοήθεια στους ομοεθνείς κατοίκους της πόλης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ουρές στις αίθουσες για το "Μην Ανοίγεις την Πόρτα"

Εντυπωσιακότατη πρεμιέρα για το θρίλερ των Unboxholics, το οποίο έκοψε 27.000 εισιτήρια την πρώτη μέρα προβολής του, ενώ έχει σημειώσει ρεκόρ προπωλήσεων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
27/04/2024

Τι έμεινε από την τελετή απονομής του βραβείου κοινού LUX, πέρα από την υποχρέωση ψήφου στις επικείμενες Ευρωεκλογές;

Μια χούφτα αξιόλογες ταινίες με κοινωνικό πρόσημο, μια ψαλμωδία στα Εσθονικά και μια σημαία με τα αστεράκια της ΕΕ.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.