Πρόσωπα & Ιστορίες

4

Άνθρωποι και χώροι, παρελθόν και παρόν, ζωή και τέχνη συνομιλούν σε ένα ολόφρεσκο, κοινωνικοπολιτικά αιχμηρό, κινηματογραφόφιλο, συγκινητικό και υποψήφιο για Όσκαρ ντοκιμαντέρ.

Πρόσωπα & Ιστορίες

Η σκηνοθέτις Ανιές Βαρντά και ο φωτογράφος Ζε Αρ διασχίζουν την επαρχιακή Γαλλία με ένα φορτηγάκι-φωτογραφικός θάλαμος. Συναντώντας καθημερινούς ανθρώπους, δημιουργούν τα γιγάντια πορτρέτα τους και, «αναρτώντας» τα σε δημόσιους χώρους, επεμβαίνουν δημιουργικά στο τοπίο. Έτσι άνθρωποι και χώροι, παρελθόν και παρόν, ζωή και τέχνη συνομιλούν σε ένα ολόφρεσκο, κοινωνικοπολιτικά αιχμηρό, κινηματογραφόφιλο, συγκινητικό και υποψήφιο για Όσκαρ ντοκιμαντέρ.

Πρόσωπα & Ιστορίες - εικόνα 1

Λάτρης του αυτοσχεδιασμού, του σινεμά στο ύψος του ανθρώπου και της ευρηματικής­ συνύφανσης ντοκουμέντου και μυθοπλασίας, η Ανιές Βαρντά είναι, ακόμη και στα 90 της χρόνια­, γεμάτη κινηματογραφικές ιδέες. Ιδέες ελάχιστα εγκεφαλικές, αντιθέτως βγαλμένες από την ολοζώντανη καθημερινότητα, όπως η ακόρεστη ανάγκη της να συναντά ανθρώπους και να μοιράζεται μαζί τους ιστορίες. Την ίδια επιθυμία έχει και ο 33χρονος φωτογράφος και πρωτοποριακός street artist Ζε Αρ (JR), ο οποίος φορτώνει τη γιαγιά της νουβέλ βαγκ («Η Κλεό Από τις 5 ως τις 7», «Δίχως Στέγη, Δίχως Νόμο») σε ένα ειδικά διαμορφωμένο φορτηγάκι-φωτογραφικός θάλαμος και ξεκινάει μαζί της ένα εκτός προγράμματος ταξίδι στη γαλλική­ ύπαιθρο.

Σε κάθε τους στάση οι δύο χαλαροί συν-σκηνοθέτες συνομιλούν με τους κατοίκους του εκάστοτε χωριού ή κωμόπολης, εμπνέονται από τις ιστορίες τους, άλλοτε εντελώς προσωπικές και άλλοτε άμεσα δεμένες με τον τόπο, και αρχίζουν να τους φωτογραφίζουν. Κατόπιν τα γιγάντιων διαστάσεων ασπρόμαυρα πορτρέτα τους τοποθετούνται (κολλιούνται εν είδει graffiti) σε τοίχους σπιτιών, δημόσιων κτιρίων, αποθηκών, εργοστασίων, ακόμη και τρένων, παρεμβαίνοντας έτσι στο οικιστικό και το φυσικό τοπίο με απρόβλεπτο τρόπο.

Πρόσωπα & Ιστορίες - εικόνα 2

Λιτό στη μορφή, το «Πρόσωπα & Ιστορίες» είναι ένα σύνθετο φιλμ, που δουλεύει παράλληλα σε πολλά επίπεδα. Ένα από αυτά αφορά την «αόρατη» γαλλική Ιστορία, η οποία είναι φωλιασμένη σε κλειστά σπίτια, σιωπηλά βλέμματα, εγκαταλελειμμένα κτίρια και μια φαινομενικά κοινότοπη αγροτική πραγματικότητα. Με τη μεσολάβηση του (φωτογραφικού και κινηματογραφικού) φακού, ωστόσο, ιστορίες από το παρελθόν έρχονται στην επιφάνεια. Ιστορίες για ένα χωριό ανθρακωρύχων, για μια ερωτική απαγωγή, για έναν έρημο οικισμό που ξαναζωντανεύει με ένα πολύχρωμο πανηγύρι. Αλλά και ιστορίες που ξεπηδούν από ένα εργοστάσιο χημικών και από δύο κτηνοτροφικές φάρμες διαφορετικής εμπορικής νοοτροπίας. Αναζητώντας το τυχαίο και το απροσδόκητο, αυτήν τη μαγική στιγμή που μια ζωή συμπυκνώνεται σε μια χειρονομία, ένα χορό ή μια προσωπική αφήγηση, οι Βαρντά και Ζε Αρ μετατρέπουν τη μνήμη σε ζωντανό παρόν και φέρνουν σε πρώτο πλάνο τους πραγματικούς φορείς της: τους συνηθισμένους ανθρώπους.

Κουβαλώντας τις δικές τους ιστορίες (μόνο στο χολιγουντιανό σινεμά το βλέμμα του σκηνοθέτη είναι «αντικειμενικό» και παντοδύναμο), διασταυρώνουν τις εμπειρίες τους με εκείνες των ανθρώπων που φωτογραφίζουν, καταργούν το μπροστά και πίσω από την κάμερα και δίνουν στην τέχνη τον παλμό και την αλήθεια της καθημερινότητας. Έτσι μια επίσκεψη στον τάφο του Καρτιέ-Μπρεσόν οδηγεί στη γνωριμία με έναν παράξενο κλοσάρ και η διαπίστωση της μισανθρωπικής ιδιορρυθμίας του Ζαν-Λικ Γκοντάρ σε μια γλυκιά κίνηση σεβασμού και ειλικρινούς φιλίας. Κι έτσι, καθώς το σινεμά αφήνει το αποτύπωμά του στα (απλά) πράγματα, η αληθινή ζωή μπαίνει στην αίθουσα και ανεβαίνει στη μεγάλη οθόνη.

Γαλλία. 2017. Διάρκεια: 89΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Πρόσωπα & Ιστορίες

Visages Villages / Faces Places
4
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2017
  • Διάρκεια: 89 '
  • Ανιές Βαρντά

Η σκηνοθέτις Ανιές Βαρντά και ο φωτογράφος Ζε Αρ διασχίζουν την επαρχιακή Γαλλία με ένα φορτηγάκι-φωτογραφικός θάλαμος. Συναντώντας καθημερινούς ανθρώπους, δημιουργούν τα γιγάντια πορτρέτα τους και, «αναρτώντας» τα σε δημόσιους χώρους, επεμβαίνουν δημιουργικά στο τοπίο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
10/05/2024

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.