Η Τελευταία Πινελιά

2

Ο Τζέφρι Ρας είναι για άλλη μία φορά εξαιρετικός σε ένα βιογραφικό δράμα «εσωτερικού χώρου», από το οποίο λείπουν η δραματική δυναμική και η αφηγηματική συγκέντρωση.

Η Τελευταία Πινελιά

Στο Παρίσι του 1964 ο διάσημος ζωγράφος Αλμπέρτο Τζιακομέτι συναντά τον φίλο του Τζέιμς Λορντ, Αμερικανό συγγραφέα, και του προτείνει να σχεδιάσει το πορτρέτο του. Η σύντομη αυτή διαδικασία εξελίσσεται σε μια πολύπαθη εμπειρία ζωής κι ένα εικαστικό αριστούργημα. Ο Τζέφρι Ρας είναι για άλλη μία φορά εξαιρετικός σε ένα βιογραφικό δράμα «εσωτερικού χώρου», από το οποίο λείπουν η δραματική δυναμική και η αφηγηματική συγκέντρωση.

Η Τελευταία Πινελιά - εικόνα 1

Σπάνιο καλλιτεχνικό (και όχι μόνο) ταλέντο. Ευλογία ή κατάρα; Αν και σχεδόν όλοι θα διαλέξουν την αισιόδοξη εκδοχή, η ζωή και η τέχνη μάς έχουν αποκαλύψει πολλές φορές πως κάθε λαμπρή ιδιοφυΐα έχει και μια ταραγμένη, βαθιά σκοτεινή πλευρά. Η ταινία του γνωστού ηθοποιού Στάνλεϊ Τούτσι, ο οποίος περνάει περιστασιακά πίσω από την κάμερα («Η Μεγάλη Βραδιά», «Οι Τσαρλατάνοι»), αφορά την περίπτωση του Ελβετού ζωγράφου και γλύπτη Αλμπέρτο Τζιακομέτι και τη σχέση του με τον συγγραφέα Τζέιμς Λορντ, όπως την εξιστορεί στο βιβλίο του «A Giacometti portrait». Η ιστορία εξελίσσεται στο Παρίσι του 1964, όπου ο διάσημος ζωγράφος συναντά τον Αμερικανό φίλο του Τζέιμς Λορντ και του προτείνει να σχεδιάσει το πορτρέτο του.

Κολακευμένος, εκείνος δέχεται, αλλά η σύντομη διαδικασία αρχίζει να τραβάει σε μάκρος από πλευράς του Τζιακομέτι, ο οποίος περισπάται από καθετί: τη θλιμμένη και παραμελημένη σύζυγό του, τη μούσα του Καρολίν, μια νεαρή πόρνη ή τις οικονομικές του υποθέσεις. Μια αίσθηση ματαίωσης καταλαμβάνει τον Λορντ, ο οποίος μέσα από έναν κυκεώνα εναλλασσόμενων συναισθημάτων αρχίζει σταδιακά να καταλαβαίνει τον αντιφατικό, αυτοκαταστροφικό και φυσικά ιδιοφυή χαρακτήρα του φίλου του, ο οποίος παλεύει με το ανικανοποίητο (σε κάθε επίπεδο) σε όλη του τη ζωή.

Η Τελευταία Πινελιά - εικόνα 2

Εξαιρετικός για άλλη μία φορά, ο Τζέφρι Ρας μεταφέρει ένα μεγάλο μέρος αυτής της χαοτικής εσωτερικής πάλης στην οθόνη, τη στιγμή που ο Τούτσι δυσκολεύεται να την υποστηρίξει με μια εξίσου δυνατή δραματική ιστορία κι ενδιαφέροντες περιφερειακούς χαρακτήρες. Αντ’ αυτού, διογκώνει υπέρμετρα μια ισχνή σεναριακή ιδέα και, χωρίς εστιασμένη αφήγηση, καταλήγει και αυτός σε ένα ανολοκλήρωτο, σαφώς λιγότερο εμπνευσμένο από του Τζιακομέτι (βιογραφικό) σινε-πορτρέτο.

Μ. Βρετανία. 2017. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Τελευταία Πινελιά

Final Portrait
2
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 90 '
  • Στάνλεϊ Τούτσι

Στο Παρίσι του 1964 ο διάσημος ζωγράφος Αλμπέρτο Τζιακομέτι συναντά τον φίλο του Τζέιμς Λορντ, Αμερικανό συγγραφέα, και του προτείνει να σχεδιάσει το πορτρέτο του. Η σύντομη αυτή διαδικασία εξελίσσεται σε μια πολύπαθη εμπειρία ζωής κι ένα εικαστικό αριστούργημα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (9-15/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
10/05/2024

Στο teaser του "Megalopolis" ο Φράνσις Φορντ Κόπολα καταργεί τη λογική

Ο Άνταμ Ντράιβερ ρισκάρει τη ζωή του στο πρώτο απόσπασμα από την πολυαναμενόμενη νέα ταινία του θρυλικού σκηνοθέτη.

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.