Το Παραμύθι των Παραμυθιών

2,5

Αγγλόφωνη, εικαστικά μεγαλοπρεπής, αλλά ελάχιστα «μαγική» μεταφορά λαϊκών ναπολιτάνικων παραμυθιών από τον βραβευμένο σκηνοθέτη του «Γόμορρα».

Το Παραμύθι των Παραμυθιών

Αγγλόφωνη, εικαστικά μεγαλοπρεπής, αλλά ελάχιστα «μαγική» μεταφορά λαϊκών ναπολιτάνικων παραμυθιών από τον βραβευμένο σκηνοθέτη του «Γόμορρα».

Το Παραμύθι των Παραμυθιών - εικόνα 1

Από τη βίαιη καθημερινότητα της ναπολιτάνικης μαφίας («Γόμορρα») στον απατηλό κόσμο των τηλεοπτικών reality shows («Reality»), ο διπλά βραβευμένος στις Κάνες Ματέο Γκαρόνε αναδείχτηκε σε έναν άνισο κινηματογραφικό ανατόμο της σύγχρονης ιταλικής πραγματικότητας. Χωρίς να απομακρύνει εντελώς το βλέμμα του από πάνω της, αλλάζει τώρα ριζικά ύφος, θεματική και γλώσσα, αγκαλιά­ζοντας το μαγικό κόσμο των παραμυθιών του Τζιανμπατίστα Μπαζίλε. Στις αρχές του 17ου αιώνα ο Ναπολιτάνος ποιητής συγκέντρωσε σε έναν τόμο έναν σημαντικό αριθμό τοπικών μύθων και λαϊκών ιστοριών, από τις οποίες ο Γκαρόνε δανείζεται τρεις, χαλαρά –αν όχι προσχηματικά– συνδεδεμένες μεταξύ τους.

Διαδραματιζόμενες σε χαμένους στο χρόνο ονειροτόπους, αφηγούνται τις προσπάθειες μιας βασίλισσας που για να αποκτήσει παιδί πρέπει να φάει την καρδιά ενός θαλάσσιου τέρατος, τον έρωτα ενός λάγνου πρίγκιπα για μια γυναίκα της οποίας έχει ακούσει μόνο τη φωνή και, τέλος, την αφύσικη εμμονή ενός βασιλιά με έναν ψύλλο, που παίρνει ανεξέλεγκτες, γιγαντιαίες διαστάσεις.

Το Παραμύθι των Παραμυθιών - εικόνα 2

Εικαστικά γοητευτικός, ο αγγλόφωνος (γιατί;) κόσμος του Ιταλού παραμυθά αποδεικνύεται λιγότερο μαγικός απ’ όσο εκείνος θα επιθυμούσε. Πλούσιος σε ιδέες (η ενηλικίωση, το τίμημα και η μοναξιά της εξουσίας, η απατηλή λάμψη της ομορφιάς, οι ταξικές αντιθέσεις και η ανθρώπινη συμπεριφορά), δυσκολεύεται να τους δώσει ψυχή και πραγματικό πάθος και να τις προσγειώσει από ένα φανταστικό σύμπαν σε εκείνο της πραγματικότητάς μας.

Τα υπέροχα κάδρα του «κλέβουν» από τον Γκόγια και κλείνουν το μάτι στον Παζολίνι («Δεκαήμερο») και στον Φελίνι («Καζανόβα»), οι μελωδίες του Αλεξάντρ Ντεσπλά ντύνουν ηρωικές περιπέτειες και ταπεινούς πόθους, όλα όμως έχουν το βάθος δισδιάστατης εικόνας. Κάτι εμποδίζει μέχρι τέλους αυτά τα γοητευτικά ψέματα να γίνουν κινηματογραφικά, δηλαδή έστω για λίγο αληθινά.

Ιταλία, Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 125΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Παραμύθι των Παραμυθιών

Tale of Tales / Il Racconto dei Racconti
2,5
  • Φαντασίας
  • 2015
  • Διάρκεια: 125 '
  • Ματέο Γκαρόνε

Μια βασίλισσα προσπαθεί απεγνωσμένα να αποκτήσει παιδί, αλλά, για να τα καταφέρει, πρέπει να φάει την καρδιά ενός θαλάσσιου τέρατος. Ένας λάγνος πρίγκιπας ερωτεύεται μια γυναίκα της οποίας έχει ακούσει μόνο τη φωνή. Ένας βασιλιάς αναπτύσσει αφύσικη εμμονή με έναν ψύλλο, που παίρνει ανεξέλεγκτες, γιγαντιαίες διαστάσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι έμεινε από την τελετή απονομής του βραβείου κοινού LUX, πέρα από την υποχρέωση ψήφου στις επικείμενες Ευρωεκλογές;

Μια χούφτα αξιόλογες ταινίες με κοινωνικό πρόσημο, μια ψαλμωδία στα Εσθονικά και μια σημαία με τα αστεράκια της ΕΕ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΑΝΝΑ ΦΑΡΔΗ
26/04/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.