Μάρνι

3

Ένα χιτσκοκικό θρίλερ που δύσκολα θα συμπεριλάμβανε κάποιος στα highlights της αριστουργηματικής φιλμογραφίας του.

Μάρνι

Ένα χιτσκοκικό θρίλερ που δύσκολα θα συμπεριλάμβανε κάποιος στα highlights της αριστουργηματικής φιλμογραφίας του.

Μάρνι - εικόνα 1

Ένα χρόνο μετά την επιτυχία των «Πουλιών», ο Άλφρεντ Χίτσκοκ επιστρέφει με ένα ακόμη ψυχολογικό θρίλερ που βασίστηκε στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Γουίνστον Γκράχαμ. Η αντι-ηρωίδα Μάρνι είναι μια καλλονή που αλλάζει συνέχεια ταυτότητα ξαφρίζοντας τα ταμεία των αφεντικών της. Ο Μαρκ Ράτλαντ, παρότι αναγνωρίζει στο πρόσωπο της τη νεαρή γραμματέα που έκλεψε δέκα χιλιάδες δολάρια από έναν συνεργάτη του, θα την προσλάβει στην εταιρία του.

Μόλις, η κλεπτομανής Μάρνι αδειάσει το χρηματοκιβώτιο του γοητευτικού επιχειρηματία, αυτός θα την εντοπίσει και θα την αναγκάσει να τον παντρευτεί. Θέλοντας να φωτίσει τις σκιές του χαρακτήρα της πανέμορφης γυναίκας, ο Μαρκ αρχίζει να ξετυλίγει το κουβάρι της τραυματικής παιδικής της ηλικίας.

Παρότι, ο ρόλος της Μάρνι είχε αρχικά προταθεί από τον Χίτσκοκ στην πριγκίπισσα Γκρέις Κέλι, αυτός κατέληξε στην πρωταγωνίστρια των «Πουλιών» Τίπι Χέντρεν. Μαζί με τον Σον Κόνερι -η καριέρα του οποίου είχε εκτοξευθεί εκείνη την εποχή λόγω των εμφανίσεων του ως Τζέιμς Μποντ- συνέθεσαν ένα από τα πλέον αμφιλεγόμενα χιτσκοκικά ντουέτα. Οι δυο τους ουσιαστικά δεν κατάφεραν να βρουν τη χημεία που θα πρόσφερε παραπάνω πειστικότητα σε ένα παρανοϊκό, διαστροφικό λαβ στόρι.

Η αδιαμφισβήτητη χιτσκοκική βιρτουζιτέ που φανερώνεται σε αρκετές σκηνές (η αρχική σεκάνς που βλέπουμε μόνον την πλάτη ηρωίδας, η ληστεία του χρηματοκιβωτίου του Μαρκ Ράτλαντ, το πανοραμικό του πατρικού στην Βαλτιμόρη) δεν αρκεί για να καλύψει τα εμφανή σεναριακά προβλήματα. Σε αντίθεση με τα αριστουργήματα του Χίτσκοκ («Δεσμώτης του Ιλίγγου», «Ψυχώ») που το ψυχαναλυτικό στοιχείο βρίσκεται στο σκοτεινό παρασκήνιο της ιστορίας, εδώ έρχεται σε πρώτο πλάνο.

Οι νευρώσεις της Μάρνι αναλύονται με εύκολους, εκλαϊκευμένους φροϋδικούς όρους, υποσκάπτονται με αυτόν τον τρόπο την αυθεντικότητα του μυστηρίου. Ακόμη και έτσι, όμως, ο Χίτσκοκ καταφέρνει να παρουσιάσει ένα απολαυστικό θρίλερ, ζουμάροντας σε αντικείμενα-φετίχ, χειριζόμενος με χειρουργική ακρίβεια την κάμερά του και οπτικοποιώντας δεξιοτεχνικά τις φοβίες της διαταραγμένης πρωταγωνίστριας.

Περισσότερες πληροφορίες

Μάρνι

Marnie
3
  • Περιπέτεια
  • 1964
  • Διάρκεια: 130 '
  • Άλφρεντ Χίτσκοκ

Η Μάρνι είναι μια καλλονή που αλλάζει συνέχεια ταυτότητα ξαφρίζοντας τα ταμεία των αφεντικών της. Ο Μαρκ Ράτλαντ, παρότι αναγνωρίζει στο πρόσωπο της τη νεαρή γραμματέα που έκλεψε δέκα χιλιάδες δολάρια από έναν συνεργάτη του, θα την προσλάβει στην εταιρία του. Μόλις, η κλεπτομανής Μάρνι αδειάσει το χρηματοκιβώτιο του γοητευτικού επιχειρηματία, αυτός θα την εντοπίσει και θα την αναγκάσει να τον παντρευτεί. Θέλοντας να φωτίσει τις σκιές του χαρακτήρα της πανέμορφης γυναίκας, ο Μαρκ αρχίζει να ξετυλίγει το κουβάρι της τραυματικής παιδικής της ηλικίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι έμεινε από την τελετή απονομής του βραβείου κοινού LUX, πέρα από την υποχρέωση ψήφου στις επικείμενες Ευρωεκλογές;

Μια χούφτα αξιόλογες ταινίες με κοινωνικό πρόσημο, μια ψαλμωδία στα Εσθονικά και μια σημαία με τα αστεράκια της ΕΕ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΑΝΝΑ ΦΑΡΔΗ
26/04/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.