Μια Υπόσχεση

2

Πιστή, καλοβαλμένη, αλλά άνευρη και επιφανειακή προσέγγιση μιας κοινωνικά ευαίσθητης νουβέλας του Στέφαν Τσβάιχ.

Μια Υπόσχεση

Στη Γερμανία του 1912 ο Φρίντριχ Ζάιτς είναι ένας νεαρός μηχανικός που εντυπωσιάζει τον βαθύπλουτο εργοδότη του με τη δουλειά του. Γρήγορα γίνεται το δεξί του χέρι, έρχεται όμως σε δύσκολη θέση όταν γνωρίζει τη γοητευτική, νεαρή γυναίκα του και την ερωτεύεται. Πιστή, καλοβαλμένη, αλλά άνευρη και επιφανειακή προσέγγιση μιας κοινωνικά ευαίσθητης νουβέλας του Στέφαν Τσβάιχ.

Μια Υπόσχεση - εικόνα 1

Το «Ταξίδι στο παρελθόν» είναι μια ψυχολογική νουβέλα του Στέβαν Τσβάιχ­, η οποία εκδόθηκε για πρώτη­ φορά το 1976, 34 ολόκληρα χρόνια μετά το θάνατό του. Προτού ο Γουές Άντερσον ξαναθυμίσει στους απανταχού σινεφίλ το έργο του Βιενέζου λογοτέχνη με το «Grand Budapest Hotel», ο πολυσχιδής Πατρίς Λεκόντ («Ο Εραστής της Κομμώτριας», «Ridicule») υπέγραψε την πρώτη αγγλόφωνη ταινία της μακράς καριέρας του διασκευάζοντας την ιστορία του νεαρού μηχανικού Φρίντριχ Ζάιτς (Λούντβιχ στο βιβλίο), ο οποίος στη Γερμανία του 1912 βρίσκει δουλειά στα γραφεία μιας μεγάλης επιχείρησης χάλυβα.
Τόσο η τύχη όσο και οι ικανότητές του θα τον φέρουν κοντά στον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, ο οποίος θα αρχίσει να τον εμπιστεύεται όλο και περισσότερο και θα τον αναβαθμίσει σε δεξί του χέρι. Η γνωριμία του Φρίντριχ με την όμορφη και κατά πολύ νεότερη σύζυγο του προϊσταμένου του όμως θα αποβεί μοιραία, καθώς εκείνος θα αρχίσει να την ερωτεύεται παθιασμένα, ενώ εκείνη μοιάζει να τον συμπαθεί όλο και περισσότερο.

Μια Υπόσχεση - εικόνα 2

Πάνω στις αρχετυπικές δραματικές ιδέες του αδύνατου έρωτα και του παράνομου ερωτικού τριγώνου, ο Τσβάιχ κεντά δεξιοτεχνικά ένα γεμάτο καταπιεσμένη ένταση πολυπρόσωπο «οικογενειακό πορτρέτο», στο φόντο του οποίου ένας κόσμος καταρρέει (η Ευρώπη πριν από τον Μεγάλο Πόλεμο) κι ένας καινούργιος­ αγωνίζεται να αναδειχτεί. Πιστός στο πνεύμα του, ο Λεκόντ ενορχηστρώνει μια αφηγηματικά λεία προσέγγιση, αλλά παρότι βρίσκεται στο κινηματογραφικό στοιχείο του –μυστικά πάθη, εκφραστικές χειρονομίες και βλέμματα αλλά και μια συνολική εικονογραφία του υπονοούμενου– παραδίδει ένα άνευρο και χωρίς χυμούς δράμα, υπολειπόμενο τόσο σε ερωτική ένταση όσο και σε οξεία κοινωνική παρατήρηση.

Υπάρχουν στιγμές κατά τις οποίες η ταινία δείχνει τα νύχια της (η εγκατάλειψη της φτωχής φιλενάδας του Φρίντριχ, η σκηνή της όπερας), όμως το βαθύ, μακροχρόνιο πάθος που συνδέει τους δύο επίδοξους εραστές μένει παγιδευμένο στις λογοτεχνικές σελίδες. Επιπλέον, το πρωταγωνιστικό δίδυμο είναι υποτονικό και φανερά αταίριαστο, με τον «πολύ» Άλαν Ρίκμαν να κλέβει εύκολα τις ερμηνευτικές εντυπώσεις.

Γαλλία, Βέλγιο. 2013. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Μία Υπόσχεση

Une Promesse / A Promise
2
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 98 '
  • Πατρίς Λεκόντ

Στη Γερμανία του 1912 ο Φρίντριχ Ζάιτς είναι ένας νεαρός μηχανικός που εντυπωσιάζει τον βαθύπλουτο εργοδότη του με τη δουλειά του. Γρήγορα γίνεται το δεξί του χέρι, έρχεται όμως σε δύσκολη θέση όταν γνωρίζει τη γοητευτική, νεαρή γυναίκα του και την ερωτεύεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ουρές στις αίθουσες για το "Μην Ανοίγεις την Πόρτα"

Εντυπωσιακότατη πρεμιέρα για το θρίλερ των Unboxholics, το οποίο έκοψε 27.000 εισιτήρια την πρώτη μέρα προβολής του, ενώ έχει σημειώσει ρεκόρ προπωλήσεων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
27/04/2024

Τι έμεινε από την τελετή απονομής του βραβείου κοινού LUX, πέρα από την υποχρέωση ψήφου στις επικείμενες Ευρωεκλογές;

Μια χούφτα αξιόλογες ταινίες με κοινωνικό πρόσημο, μια ψαλμωδία στα Εσθονικά και μια σημαία με τα αστεράκια της ΕΕ.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.