Η Χαρά και η Θλίψη του Σώματος

1

Εντελώς αμήχανο σεναριακά κοινωνικό δράμα, το οποίο αδυνατεί να βάλει σε τάξη την πλοκή, τις ιδέες και τις αλληγορίες του.

Η Χαρά και η Θλίψη του Σώματος

Ύστερα από πενταετή φυλάκιση για παραχάραξη δολαρίων, ο Ευαγόρας επιστρέφει στην κανονική ζωή της Λευκωσίας και αναζητά τον φίλο του Μιλέν, τον οποίο δεν κατέδωσε όταν συνελήφθη. Τα ίχνη του θα τον οδηγήσουν στη Βάρνα της Βουλγαρίας, όπου θα γνωρίσει την όμορφη Ντίτα και θα βρεθεί στο στόχαστρο της Ιντερπόλ. Εντελώς αμήχανο σεναριακά κοινωνικό δράμα, το οποίο αδυνατεί να βάλει σε τάξη την πλοκή, τις ιδέες και τις αλληγορίες του.

Η Χαρά και η Θλίψη του Σώματος - εικόνα 1

Πίσω από έναν τίτλο που παραπέμπει σε ιατρικό­ ντοκιμαντέρ, η τέταρτη­ ταινία του Ανδρέα Πάντζη είναι ένα δυομισάωρο κοινωνικό δράμα το οποίο φιλοδοξεί να λειτουργήσει και ως πολιτική αλληγορία για τις σύγχρονες συνθήκες οικονομικής εκμετάλλευσης, την επιρροή τους στις ανθρώπινες σχέσεις, την εμπιστοσύνη και την προδοσία. Η αλήθεια είναι πως ένα από τα ορατά προβλήματα του φιλόδοξου φιλμ είναι ότι θέλει να μιλήσει σχεδόν για τα πάντα, ξεκινώντας με μερικές αναίτια επεξηγηματικές σκηνές πάνω στην τούρκικη εισβολή στη Μεγαλόνησο το 1974.
Εμείς βρισκόμαστε έτσι κι αλλιώς στο 2002, όταν ο 35χρονος Ευαγόρας επιστρέφει στην καθημερινότητα της Λευκωσίας ύστερα από πενταετή φυλάκιση για παραχάραξη δολαρίων. Αναζητώντας τον φίλο του Μιλέν, τον οποίο δεν κατέδωσε όταν συνελήφθη, θα φτάσει στη Βάρνα της Βουλγαρίας, όπου και θα γνωρίσει την όμορφη Ντίτα. Ζώντας το ρομαντικό έρωτά του μαζί της, θα συνεχίσει να ψάχνει τον Μιλέν, ο οποίος κρύβεται από έναν αποφασισμένο να τον ανακαλύψει πράκτορα της Interpol.

Η Χαρά και η Θλίψη του Σώματος - εικόνα 2

Απόλυτα ρηχό, το αστυνομικό μυστήριο μοιάζει να δουλεύει περισσότερο σαν πρόσχημα περιγραφής μιας δεμένης στον εκβιασμό και στην απάτη πραγματικότητας, όπου η εκμετάλλευση του (οικονομικά) ανίσχυρου είναι μόνιμη πρακτική. Μια θεματική που μετά τη «Σφαγή του Κόκορα» επανέρχεται στο έργο του Πάντζη, ο οποίος νιώθει πολύ πιο σίγουρος όταν κινείται στα χωράφια του συμβολισμού και της ξεκάθαρης παραβολής («Ο Βιασμός της Αφροδίτης», «Το Τάμα»).
Προσπαθώντας να υιοθετήσει εδώ μια πιο παραδοσιακή αφηγηματική φόρμα, προδίδεται όχι μόνο από τη χοντροκομμένη χρήση παλιομοδίτικων ιδεολογικών στερεότυπων (που δεν ενσωματώνονται σε μια «ρεαλιστική» πλοκή) αλλά και από ένα δραματικά ισχνό και γεμάτο ανακολουθίες σενάριο. Γιατί, παρά την τεράστια διάρκειά της, η ταινία υποφέρει από λογικά χάσματα (σαν να λείπουν ολόκληρες σκηνές), είναι αδύνατο να συγκρατήσει τις αφέλειές της (ο Μιλέν δίνει πάρτι με προσκεκλημένους πρέσβεις και πολιτικούς ενώ ζει εν κρυπτώ!) και δεν μπορεί να βρει… παρηγοριά ούτε στην αμήχανη ερμηνεία του βασικού πρωταγωνιστή της.

Κύπρος, Ελλάδα, Βουλγαρία. 2013. Διάρκεια: 149΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Χαρά και η Θλίψη του Σώματος

1
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 149 '
  • Ανδρέας Πάντζης

Ύστερα από πενταετή φυλάκιση για παραχάραξη δολαρίων, ο Ευαγόρας επιστρέφει στην κανονική ζωή της Λευκωσίας και αναζητά τον φίλο του Μιλέν, τον οποίο δεν κατέδωσε όταν συνελήφθη. Τα ίχνη του θα τον οδηγήσουν στη Βάρνα της Βουλγαρίας, όπου θα γνωρίσει την όμορφη Ντίτα και θα βρεθεί στο στόχαστρο της Ιντερπόλ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
10/05/2024

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.