Από τη στιγμή που πάτησα το πόδι μου στο Μιλάνο το DNA του Campari βρισκόταν παντού γύρω μου. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι στην πόλη της μόδας, του στιλ και των τεχνών γεννήθηκε, περίπου πριν από ενάμιση αιώνα, το πορφυρό ποτό που δημιούργησε από το μηδέν τη φιλοσοφία του aperitivo, του πιο ισχυρού drinking trend παγκοσμίως τη στιγμή που μιλάμε.
Όποιες απορίες είχα σχετικά με τον κατακόκκινο θρύλο των spirits απαντήθηκαν μέσα από τα «Red Diaries», ένα άξιο μελέτης και μίμησης project που οργανώνεται εδώ και τρία χρόνια στη γενέτειρα του Campari και στο οποίο το «α» ήταν φέτος ο αποκλειστικός καλεσμένος από την Ελλάδα.
Πώς χτίζονται οι μύθοι
Το πρώτο βήμα για τη διαχρονικότητα είναι η επένδυση και το δεύτερο η εξέλιξη. Το Campari, παρά τη δημοφιλία του, ποτέ δεν σταμάτησε να επαναφορτίζει και να φρεσκάρει την εικόνα του. Αναμφισβήτητο ορόσημο στο success story του αποτελεί η πρόσφατη αναγέννησή του, όταν επέστρεψε θριαμβευτικά στις μπάρες με σημαία το aperitivo. Κομβικό ρόλο στο επιτυχημένο rebranding έπαιξαν τα εξαιρετικά «Red Diaries».
Εδώ και τρία χρόνια τα «Red Diaries» συγκεντρώνουν στο Μιλάνο ανθρώπους από τη βιομηχανία των spirits και της τέχνης, με αφορμή την προβολή μιας ταινίας μικρού μήκους εμπνευσμένης από την ιστορία και το χαρακτήρα του Campari. Αυτό το πάντρεμα του κόσμου των spirits και του bartending με το σινεμά, με φόντο την πόλη της μόδας, έγινε με αρμονικές κι ευρηματικές δόσεις, μεταφέροντας επιτυχημένα σε φιλοξενούμενους, δημοσιογράφους και influencers από κάθε γωνιά του κόσμου τη φιλοσοφία και τα χαρίσματα του spirit.
Η είσοδος στο κόκκινο...
Φέτος ήμασταν ιδιαίτερα τυχεροί, καθώς τη σκηνοθεσία της μικρού μήκους ταινίας ανέλαβε ένας από τους κορυφαίους Ευρωπαίους σκηνοθέτες, ο βραβευμένος στις Κάνες Ματέο Γκαρόνε («Dogman», «Γόμορρα»). Ο Ματέο μαζί με την εντυπωσιακή πρωταγωνίστρια Άνα ντε Άρμας κατάφεραν να μας μεταδώσουν τη γοητεία, την ένταση, την πληθωρικότητα και τη σαγήνη που κρύβονται σε κάθε γουλιά του κλασικού Negroni, καρδιά του οποίου είναι το Campari.
Η πρώτη επίσημη προβολή του φιλμ ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία, σε ένα χώρο επιβλητικό και κατακόκκινο, με φινετσάτα μπαρ, καθρέφτες, κρυφές γωνιές, DJs, μπάντες και μπόλικες φιάλες Campari, υπό τους ήχους του αισθαντικού τραγουδιού «3000 miles» των Champs.
Η ταινία μάς ταξίδεψε στα πιο όμορφα σημεία του Μιλάνου, την Galleria Vittorio Emmanuele, το Duomo, το «Camparino» και άλλα τοπόσημα λουσμένα στο κόκκινο. Η πρωταγωνίστρια έκανε ένα ταξίδι ανακάλυψης του εαυτού της, σε ένα αισθησιακό, ρομαντικό σκηνικό. Ταυτόχρονα εμείς ανακαλύπταμε το τέλειο Negroni, που θέλει μυαλό, ψυχή και καρδιά. Σε αυτό βοήθησαν και τα πολύτιμα «red hands», έξι από τους καλύτερους bartenders του κόσμου, που προσκλήθηκαν στο event για να φτιάξουν το καλύτερο Negroni τους.
H Τζέσικα Σάντσεζ από τη Βραζιλία μας σέρβιρε ένα πρωτότυπο perfect Negroni, που μας έστειλε καρφί σε κάποια ονειρεμένη παραλία, ο Τζο Σκόφιλντ από το Λονδίνο πρόσθεσε μερικά φρέσκα raspberries και λίγες νότες ανθόνερο, ο Σεμπά Γκαρσία από την Αργεντινή έβαλε μια σοφιστικέ πινελιά με τζιν Jenever και γκρέιπφρουτ, η Στέισι Σβένσον από την Αμερική έδωσε έμφαση στα αρώματα χρησιμοποιώντας ρόδι και ο Τομάσο Τσέκα από την Ιταλία παλαίωσε το Negroni και του έβαλε φύλλα χρυσού, υπηρετώντας πιστά την ιταλική φινέτσα.
Τι μάθαμε στο Μιλάνο
Το τέλειο Negroni χρειάζεται απόλυτη αρμονία ανάμεσα στα τρία συστατικά που περιέχει, δηλαδή το τζιν, το βερμούτ και, φυσικά, το Campari.
Εορτασμοί για τα 100 χρόνια Negroni θα πραγματοποιηθούν σε όλο τον κόσμο, με τις βασικές εκδηλώσεις να λαμβάνουν χώρα στη Φλωρεντία, κατά τη διάρκεια του Negroni Week, με σκοπό να τιμήσουν το μέρος όπου 100 χρόνια πριν, ο ειδήμων του Campari δημιούργησε ένα από τα καλύτερα cocktail στον κόσμο. Στην Ελλάδα, περίπου 1000 bars θα συμμετέχουν στο Negroni Week, το οποίο θα πραγματοποιηθεί την εβδομάδα 24 – 30 Ιουνίου. Τα συνεργαζόμενα bars θα διαθέσουν ένα μέρος των εσόδων τους για την ενίσχυση ενός φιλανθρωπικού σκοπού. Τα bars που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν, μπορούν να στείλουν τα στοιχεία τους στο info@negroniweek.gr.