Δεν είναι τυχαίο ότι ο ALPHA αναδείχθηκε πρώτος τον Οκτώβριο και το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου στο κοινό 15-44 (αυτό που ενδιαφέρει τους διαφημιστές), αλλά και ότι κερδίζει τις εντυπώσεις. Δεν πρόκειται επίσης για εξωγήινο φαινόμενο όπως αυτά που «ερεύνησε» η Πάνια στην εκπομπή της, αλλά για ένα προσεκτικό (όσο και αυτονόητο) χτίσιμο προγράμματος. Ήδη πέρυσι είχαμε ανακηρύξει τον ALPHA νικητή της σεζόν, γιατί είχε ποικιλία και κατάφερε να συντηρήσει παλιές συνήθειες («Κάτι ψήνεται») και να δημιουργήσει νέες: το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» εξέπληξε ακόμη και τα ίδια τα στελέχη του καναλιού με τις επιδόσεις του, η «Ελληνοφρένεια» (να το ξαναπούμε ότι είναι ό,τι καλύτερο στην ελληνική τηλεόραση;) προσέλκυσε ανδρικό κοινό νεαρότερης ηλικίας, το «Άκου τι είπαν!» με τον έμπειρο στο είδος Χρήστο Φερεντίνο επανέφερε τη μόδα των τηλεπαιχνιδιών και πέτυχε απέναντι στα ελληνοκυπριακά ποσοστά άνω του 20% από τον Μάρτιο, ενώ η αναβίωση του «Στην υγειά μας, ρε παιδιά» της δημόσιας τηλεόρασης κράτησε καλή παρέα στο σχετικό κοινό το σαββατόβραδο. «Το ξεκίνημα της σεζόν το φθινόπωρο του 2013 μας έδωσε μεγάλη ώθηση», αναφέρει σε συνέντευξή του στο C21Media ο διευθυντής προγράμματος του ALPHA Τζώρτζης Ποφάντης και εξηγεί γιατί: «Τους αιφνιδιάσαμε όλους γιατί εκείνοι ξεκίνησαν τη σεζόν στο primetime μετά το Νοέμβριο, γεγονός που μας έδωσε προβάδισμα ενός μήνα. Αλλά ακόμη κι όταν ξεκίνησαν οι εκπομπές στους βασικούς ανταγωνιστές μας, δηλαδή στο MEGA και στον ΑΝΤ1, καταφέραμε να μείνουμε δυνατοί.»
Κάπως έτσι, η περσινή σεζόν έκλεισε με τις υψηλότερες τηλεθεάσεις στην ιστορία του καναλιού, ανεβάζοντας τον πήχη για τη φετινή. «Πιστεύουμε ότι το χιούμορ, η ζεστασιά και η καλή διάθεση είναι τα στοιχεία που χρειάζονται οι άνθρωποι σε εποχές οικονομικής κρίσης η οποία ακόμη μας επηρεάζει», λέει ο κ. Ποφάντης με αφορμή τη νέα σειρά «Το σόι σου», αλλά αυτή η πεποίθηση εξηγεί γιατί στον ALPHA υπάρχει η Μενεγάκη και ο Λαζόπουλος, η Πάνια και η παρέα του «Όλα παίζουν», το –αλά «South Park»– «Από άλλο ανέκδοτο» και το «World Party», η ελληνική ταινία της Τετάρτης και οι ταινίες της Disney. Χωρίς το άγχος που έκανε το MEGA και τον ΑΝΤ1 να δείχνουν σαν να θέλουν να μας μπουκώσουν με ελληνικές σειρές και άλλα μεγαλεπήβολα θεάματα, ο ALPHA κράτησε φέτος τα σίγουρα χαρτιά του, δεν έκανε talent και reality ανοίγματα πέρα από τις δυνατότητές του «που θα μπορούσαν να του προκαλέσουν δυσκολίες», μας έχει εξάψει το ενδιαφέρον για την επιστροφή του Πάνου Κοκκινόπουλου («10η εντολή») από τον Φεβρουάριο και, το βασικότερο, έχει διατηρεί χαμηλούς (και ερευνητικούς) τους τόνους στην ενημέρωση.
Δεν θα πρέπει να υποτιμάμε τη βαρύτητα που έχει δοθεί στην ενημέρωση αποδίδοντας την επιτυχία του ALPHA μόνο στη «Μουρμούρα» ή στον Λαζόπουλο: τερματίζοντας πρώτο στο σύνολο του κοινού και στο κοινό 15-44 τον Οκτώβριο, το πολυθεματικό κεντρικό δελτίο ειδήσεων έδειξε ότι οι τηλεθεατές επιβραβεύουν το στοιχειώδη σεβασμό απέναντί τους. Ο συνδυασμός του κεντρικού δελτίου ειδήσεων με τις δημοσιογραφικές εκπομπές «360º», «60΄ Ελλάδα» και «Αυτοψία» από τον διευθυντή ειδήσεων του καναλιού Βασίλη Παπαδρόσο δημιούργησε, σύμφωνα με τον κ. Ποφάντη «ένα αξιόπιστο και πολυδιάστατο ενημερωτικό προφίλ».