Τα start ups του ελληνικού τουρισμού 06/10/2014

Θαλάσσιος τουρισμός για όλους, πριβέ περιηγήσεις στην Αθήνα, ένας έξυπνος καπετάνιος, μια περιπέτεια στο Αιγαίο, tailor made μονοπάτια κι ένα μουσείο που μιλάει: έξι νέες, ελπιδοφόρες εταιρείες που υπόσχονται να επαναπροσδιορίσουν τις ταξιδιωτικές μας συνήθειες.

Incrediblue

 Οι Incrediblue on board!
Οι Incrediblue on board!

Διακοπές με σκάφος για όλους
Έχει χαρακτηριστεί ως το αντίστοιχο του «airbnb» για σκάφη. Το σίγουρο είναι πως η Incrediblue, στα μόλις 2 χρόνια λειτουργίας της, έχει καταφέρει να επανασυστήσει το θαλάσσιο τουρισμό στο ευρύ κοινό προσφέροντας σκάφη –τόσο ιστιοπλοϊκά όσο και μηχανοκίνητα – με έναν τρόπο εύκολο και προσιτό για όλους. Η πολυβραβευμένη δια­δικτυακή πλατφόρμα ενοικίασης σκαφών, η οποία συνδέει άμεσα ιδιοκτήτες με τουρίστες απ’ όλο τον κόσμο, λειτουργεί από το 2013. Στο πηδάλιο της εταιρείας μια ομάδα νέων και φιλόδοξων ανθρώπων οι οποίοι έκαναν την απλή, αλλά συνάμα πρωτοποριακή ιδέα πραγματικότητα: ο Αντώνης Φιοράκης (CEO ), ο Γιώργος Γάτος (COO ) και ο Θοδωρής Ορφανίδης (CTO ). Η φιλοσοφία τους στηρίζεται στην απλότητα και τη διαφάνεια. «Το όραμά μας είναι η καθιέρωση του θαλάσσιου τουρισμού ως Νο 1 επιλογής δια­κοπών. Για να το επιτύχουμε, έχουμε χτίσει μια μεγάλη κοινότητα με βάση την εμπιστοσύνη και την ασφάλεια, ώστε οι ταξιδιώτες να μπορούν να επικοινωνήσουν απευθείας με ιδιοκτήτες σκαφών και να ζήσουν μοναδικές εμπειρίες στη θάλασσα σε τιμές προσιτές», λέει ο Αντώνης Φιοράκης. Η περιήγηση στο www.incrediblue.com είναι όπως τη θέλεις: απλή, χρηστική και διασκεδαστική. Μάλιστα, αν δυσκολεύεσαι να καταλήξεις, μπορείς να ζητήσεις τη βοήθεια του προσωπικού σου ταξιδιωτικού συμβούλου. Από τον Βόλο όπου εδρεύει κατάφερε να προκαλέσει το παγκόσμιο ενδιαφέρον και να προσελκύσει επενδυτικά κεφάλαια. Τα σενάρια για το μέλλον είναι κάτι παραπάνω από θετικά, καθώς η εταιρεία διαθέτει πλέον 2.300 σκάφη προς ενοικίαση σε 29 χώρες, μια ομάδα 15 ατόμων και μια κοινότητα που έχει φτάσει στους 50.000 χρήστες. www.incrediblue.com

Athens Insiders

 Οι Athens Insiders με το βλέμμα στην πόλη. © Γιάννης Δρακουλίδης
Οι Athens Insiders με το βλέμμα στην πόλη. © Γιάννης Δρακουλίδης

Δες την πόλη αλλιώς
Η Ανθία Βλασσοπούλου, η Δάφνη Τραγάκη, η Νάταλι Κόντου και ο Αλέξης Φρυδάς δημιούργησαν τη start up επιχείρηση Insiders Travel Experiences το 2013, προτείνοντας εξατομικευμένες δραστηριότητες με κύριο στόχο να φέρουν τον επισκέπτη πιο κοντά στην κουλτούρα και στους ανθρώπους της Ελλάδας. Έμπνευση γι’ αυτό τους το εγχείρημα αποτέλεσε η ανάγκη που αισθάνονταν οι ίδιοι στα ταξίδια τους να γνωρίσουν κάθε τόπο «εκ των έσω», ακόμη κι αν δεν έχουν κάποιον φίλο ή γνωστό εκεί να τους ξεναγήσει. Έτσι, αφού πρώτα συλλέξουν πληροφορίες για τα ενδιαφέροντα και τις συνήθειες του χρήστη, προτείνουν tailor made βιωματικές δραστηριότητες: μαθήματα μαγειρικής, γευσιγνωσίες τοπικών προϊόντων, σεμινάρια παραδοσιακών χορών, φωτογραφικές περιηγήσεις. Δύο γαστρονομικές περιηγήσεις στην Αθήνα, το Tsipouro Tasting και το Flavours of Athens, είναι μέχρι στιγμής από τις αγαπημένες των ταξιδιω­τών, ενώ ετοιμάζουν νέες προτάσεις, που περιλαμβάνουν μέχρι βόλτες με ελικόπτερο! «Μας αρέσει να είμαστε πρεσβευτές της χώρας μας και να τη δείχνουμε μέσα από τα μάτια μας. Ψάχνουμε διαρκώς για ενθουσιώδεις σεφ, αρχιτέκτονες, οινολόγους, ιστορικούς, ξεναγούς, χορευτές... Με λίγα λόγια για ανθρώπους με σχετικές γνώσεις, οι οποίοι αγαπούν την Ελλάδα κι επιθυμούν να μοιραστούν τις ομορφιές της χώρας με τους επισκέπτες της», τονίζουν. Το επιχειρηματικό τους σχέδιο επιλέχτηκε από το πρόγραμμα «Egg» της Eurobank, γεγονός που βοήθησε σημαντικά στην υλοποίηση της ιδέας τους. Δραστηριοποιούνται κυρίως στην Αθήνα, αλλά πρόσφατα άρχισαν να ρίχνουν «ματιές εκ των έσω» σε Πάρο και Λέσβο. www.athensinsiders.com


 

Captainwise

 Οι νεότατοι ιδρυτές του Captainwise.
Οι νεότατοι ιδρυτές του Captainwise.

Πες μου το budget σου, να σου πω που θα πας
Αυτό θα μπορούσε να είναι το σλόγκαν αυτής της ευφυέστατης ταξιδιωτικής μηχανής αναζήτησης, η οποία σου δίνει τη δυνατότητα να δεις συγκεντρωμένους όλους τους πιθανούς προορισμούς με βάση τα χρήματα που διαθέτεις. Τα πακέτα περιλαμβάνουν αεροπορικά εισιτήρια και προτάσεις διαμονής, τα οποία μπορείς να τροποποιήσεις εύκολα κι εν συνεχεία να κλείσεις μέσω του Captainwise. Το project λειτουργεί από τον Ιανουάριο του 2012 και είναι «τέκνο» μιας νεότατης ομάδας: «H ιδέα δημιουργήθηκε μέσα από τη δική μας ανάγκη για ταξίδια. Το όλο εγχείρημα αφορά την εύκολη και προσιτή σε όλους αναζήτηση», λέει ο υπεύθυνος marketing κι επικοινωνίας της εταιρείας Άλεξ Αργυρόπουλος. Την ομάδα συναπαρτίζουν οι προγραμματιστές Χρήστος Χατζηαποστολάκης και Δημήτρης Σχίζας καθώς και ο web designer Ανδρέας Καρούτζος. Όπως μας είπαν: «Το όραμά μας για το Captainwise είναι να γίνει το πιο χρήσιμο εργαλείο για όσους προγραμματίζουν τις διακοπές τους. Γι’ αυτόν το λόγο σχεδιάζουμε συνεχώς καινούργιες λειτουργίες, με στόχο να διευκολύνουμε ακόμη περισσότερο την εμπειρία του χρήστη». Το Captainwise χρησιμοποιεί κόσμος κάθε ηλικίας, από φοιτητές μέχρι οικογένειες. «Παρότι είμαστε σε πολύ αρχικό στάδιο, έχουμε ήδη αρκετές κρατήσεις και πιστεύουμε ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο κόσμος βρίσκει άξια και λειτουργική τη μηχανή αναζήτησης που έχουμε δημιουργήσει», τονίζει ο Άλεξ Αργυρόπουλος. www.captainwise.com  

Pirates of the Aegean

 Σαλπάρουμε για πολιτιστικό κυνήγι θησαυρού στο 
Αιγαίο με τους Pirates of the Aegean.
Σαλπάρουμε για πολιτιστικό κυνήγι θησαυρού στο Αιγαίο με τους Pirates of the Aegean.

Περιπέτεια στις δυτικές Κυκλάδες
Ένα κυνήγι θησαυρού, τρεις προορισμοί, τέσσερα ιστιοπλοϊκά σκάφη: τα βασικά συστατικά­ μιας νέας ιστιοπλοϊκής περιπέτειας στις Δυτικές Κυκλάδες (Κέα, Κύθνος και Σίφνος ) που απευθύνεται σε ταξιδιώτες κάθε ηλικίας. Η ιδέα γεννήθηκε το 2011 από την Αγγελική Βαξεβανάκη, η οποία εργαζόμενη ως freelance event manager υλοποίησε αυτό το concept για κάποιους εταιρικούς της πελάτες. Το αρχικό concept τώρα εξελίσσεται και μεταμορφώνεται σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο διακοπών περιπέτειας, το οποίο θα εισάγει τους συμμετέχοντες στην ιστορία και στον πολιτισμό του Αιγαίου με τρόπο διασκεδαστικό: «Απευθυνόμαστε σε όποιον ταξιδιώτη θέλει να έχει μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία, να απολαύσει τη δυνατότητα διακοπών με ιστιοπλοϊκό σκάφος και να γνωρίσει την Ελλάδα με διαφορετικό μάτι», μας λέει η Αγγελική. Αποστολές με γρίφους εμπνευσμένους από την ελληνική μυθολογία και την ιστορία των πειρατών στο Αιγαίο οδηγούν τις ομάδες σε διάφορες δραστηριότητες, με στόχο είτε να απολαύσουν οι συμμετέχοντες τη θάλασσα είτε να ξεναγηθούν διαδραστικά και να γνωρίσουν τους προορισμούς, τις τοπικές κουλτούρες και το μοναδικό φυσικό κάλλος του Αιγαίου. Ποτέ δεν είναι αργά να γίνεις πειρατής, αρκεί­ να το θέλεις. «Απευθυνόμαστε σε όλες τις ηλικίες. Δεν απαιτούνται γνώσεις ιστιοπλοΐας, ούτε κάποια ιδιαίτερη φυσική κατάσταση για να ανταποκριθείς στα παιχνίδια». Θα πρέπει όμως να πείσεις και τους φίλους σου, καθώς ο ελάχιστος αριθμός συμμετεχόντων ξεκινάει από τα 14 άτομα (και ο μέγιστος είναι 48 ). Όσο για τα μελλοντικά σχέδια των Πειρατών του Αιγαίου; «Καινούργιες ιδέες και πακέτα τουρισμού βασισμένα στη φιλοσοφία και στο όραμα που συζητήσαμε παραπάνω είναι στα σκαριά κι ετοιμάζονται να ταράξουν τα νερά (και όχι μόνο ). Θα τοποθετηθούν μάλιστα υπό την ομπρέλα μιας νέας εταιρείας, η οποία ονομάζεται Get Lost - From traveler to storyteller». www.piratesoftheaegean.com  

Casa Parlante

 Το βραβευμένο μουσείο Casa Parlante.
Το βραβευμένο μουσείο Casa Parlante.

Ταξίδι στην Κέρκυρα του 19ου αιώνα
Είναι αλήθεια ότι το ιστορικό κέντρο της πόλης της Κέρκυρας με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική των κτιρίων και την ξεχωριστή ατμόσφαιρα σε μεταφέρει σε άλλη εποχή. Ακριβώς σε αυτό το ατού βασίστηκε η ιδέα του Casa Parlante, ενός πρωτότυπου μουσείου που πρωτο-λειτούργησε στα τέλη Μαρτίου και σε ταξιδεύει στο 19ο αιώνα, την εποχή της μεγαλύτερης ακμής του νησιού. Η Αικατερίνη Ράντου και η Θεοδώρα Ευθυμίου, μητέρα και κόρη με καταγωγή κερκυραϊκή, άρχισαν να δουλεύουν την ιδέα πριν από περίπου τρία χρόνια με οδηγό την αγάπη τους για το νησί. Σκοπός τους να μπορέσει ο επισκέπτης να δει ακριβώς πώς ήταν η ζωή μέσα στο σπίτι εκείνη την εποχή, ώστε να αποκτήσει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τον τρόπο ζωής στην Κέρκυρα του 19ου αιώνα. «Στο ιστορικό κέντρο της Κέρκυρας δημιουργήσαμε το Casa Parlante, μια μουσειακή έκθεση ζωντανής ιστορίας, η οποία συνδυάζει τη σύγχρονη τεχνολογία με τη νοσταλγική ατμόσφαιρα του 19ου αιώνα», λέει η κ. Ευθυμίου. Κινούμενες ανθρώπινες φιγούρες, μυρωδιές και ήχοι της εποχής δίνουν και πάλι ζωή στους χώρους ενός αυθεντικού αστικού αρχοντικού μιας χαρακτηριστικής οικογένειας ευγενών της εποχής. Μάλιστα, για να είναι το αποτέλεσμα όσο πιο ρεαλιστικό γίνεται, επιστρατεύτηκε η ρομποτική τεχνολογία, ώστε να δώσει ζωή στην οικογένεια των ευγενών που κατοικεί στο Casa Parlante. Η ιδέα τους μπόρεσε να γίνει πραγματικότητα, αφού κέρδισαν ένα από τα Ελληνικά Βραβεία Επιχειρηματικότητας 2013, το οποίο τους πρόσφερε τόσο οικονομική όσο και στρατηγική βοήθεια στα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Νικηφόρου Θεοτόκη 16, Κέρκυρα, www.casa­parlante.gr Ωράριο: 10 π.μ.-9 μ.μ. Είσ.: € 5 (ενήλικοι ), 3 (μαθ.-φοιτ. ), δωρεάν για παιδιά μέχρι 6 ετών.

Paths of Greece

 Η ομάδα του Paths of Greece κάνει crash test σε ένα από τα μονοπάτια που έφτιαξαν στα Κύθηρα!
Η ομάδα του Paths of Greece κάνει crash test σε ένα από τα μονοπάτια που έφτιαξαν στα Κύθηρα!

Πεζοπορικός προορισμός Ελλάδα
Ο Φοίβος Τσαραβόπουλος, ιδρυτής του Paths of Greece και εξειδικευμένος... μονοπατολόγος, έχει θέσει στόχο την αξιοποίηση του τεράστιου εγχώριου πεζοπορικού πλούτου. Το Paths of Greece (ήτοι Μονοπάτια της Ελλάδας ) είναι μια μικρή ιδιωτική πρωτοβουλία (σύντομα θα μετατραπεί σε Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν σε ακόμη μεγαλύτερη κλίμακα ) που ασχολείται με το σχεδιασμό δικτύων μονοπατιών με βάση τα ήδη υπάρχοντα, τα οποία καθαρίζουν από τη βλάστηση, επιδιορθώνουν όταν χρειάζεται, σηματοδοτούν με πινακίδες και προβάλλουν σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες. Μέχρι στιγμής έχουν δημιουργήσει μονοπάτια σε Κύθηρα, Σέριφο, Κεφαλονιά (Φισκάρδο ), Μονεμβάσια, Δράμα (Παγγαίο Όρος και πρόποδες Φαλακρού ), Υμηττό κ.λπ. Ο κ. Τσαραβόπουλος εκτιμά πως «με πολλή δουλειά, σε λίγα χρόνια η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένας από τους κορυφαίους πεζοπορικούς προορισμούς παγκοσμίως. Ήδη την έχουν “ανακαλύψει” κυρίως οι Δυτικοευρωπαίοι, οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Ολλανδοί, και σε μικρότερο βαθμό οι Δανοί, οι Νορβηγοί, οι Βέλγοι και οι Άγγλοι. Υπάρχουν και άλλοι λαοί με μεγάλη παράδοση στο περπάτημα, όπως είναι οι Κορεάτες και οι Γιαπωνέζοι, αλλά και πολλοί Κινέζοι». Όσο για τους Έλληνες, πιστεύει ότι πλέον έρχονται κοντά στα μονοπάτια: «Έχει παρέλθει σε μεγάλο βαθμό η νοοτροπία ότι η βόλτα με τα πόδια είναι ένδειξη φτώχειας. Όλο και περισσότεροι νέοι άνθρωποι βγαίνουν στα μονοπάτια, ενώ για τους πιο ηλικιωμένους η πεζοπορία είναι συχνά το μοναδικό άθλημα». Σε τι μας ωφελούν τα μονοπάτια; «Το όφελος από την ύπαρξη δικτύου μονοπατιών είναι τριπλό: οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό. Το οικονομικό όφελος έχει να κάνει, μεταξύ άλλων, με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης (ξεναγοί, ενίσχυση επιχειρήσεων εστίασης και διαμονής ), τη μεγαλύτερη ζήτηση για ποιοτικά τοπικά προϊόντα. Το κοινωνικό έχει να κάνει με την ανάδειξη της Ιστορίας μας μέσω των μνημείων από τα οποία περνούν τα μονοπάτια, με την υγεία που απορρέει από το περπάτημα αλλά και με το ότι υπάρχουν εκπαιδευτικά προγράμματα που στηρίζονται σε αυτά, συνδέοντας έτσι τους μικρότερους με την καθημερινότητα των παππούδων τους. Τέλος, τα μονοπάτια είναι ένας ιδιαίτερος τρόπος να δεις τη φύση, να την αγαπήσεις... Και όταν αγαπάς κάτι, όταν έχεις καταλάβει την αξία του, τότε αυτόματα προσπαθείς να το προστατέψεις». Ποιο είναι το ομορφότερο μονοπάτι τους; «Το μονοπάτι των 24 νερόμυλων και των αμέτρητων καταρρακτών στον Μυλοπόταμο των Κυθήρων. Για αυτήν τη διαδρομή, το λέω ξεκάθαρα, είναι δύσκολο να βρούμε αντίπαλο!» www.pathsofgreece.gr


 

Ράνια Μάργαρη

Ελευθερία Αλαβάνου