Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο 9ο Φόρουμ των Δελφών

Η Υπουργός Τουρισμού τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η Ελλάδα και ο τουρισμός της, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τον πολιτισμό.

Όλγα_Κεφαλογιάννη

Οι συνέργειες του πολιτισμού και του τουρισμού είναι κάτι παραπάνω από αυτονόητες, είναι επιβεβλημένες, υπογράμμισε η Υπουργός Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη μιλώντας στο 9ο Φόρουμ των Δελφών, απαντώντας σε ερωτήσεις του δημοσιογράφου του ΑΠΕ Κώστα Χαλκιαδάκη.

Η κα Κεφαλογιάννη υπογράμμισε ότι η Ελλάδα και ο τουρισμός της, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τον πολιτισμό, καθώς είναι αυτός που μας καθορίζει και αντιπροσωπεύει την ποικιλομορφία των κοινοτήτων μας.

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο 9ο Φόρουμ των Δελφών

"Βρεθήκαμε σε ένα δίλημμα", επεσήμανε η υπουργός, "αλλά δεν ακολουθήσαμε την πεπατημένη. Επιλέξαμε να αναδείξουμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του τουριστικού μα προϊόντος. Μοιάζει με μια επιστροφή στις ρίζες, στον τουρισμό των περιηγητών", όπως είπε. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Ελευθέριος Βενιζέλος έθεσε τις πρώτες βάσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού το 1914, με έντονο το πολιτιστικό στοιχείο, ενώ και ο Κωνσταντίνος Καραμανλής συνέβαλε στην ανάδειξη της εθνικής πολιτιστικής κληρονομιάς διαμέσου του τουρισμού.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά η Υπουργός, "ο πολιτισμός της χώρας δεν είναι μόνο οι αρχαιολογικοί χώροι και τα μουσεία, αλλά πολλά παραπάνω: "Είναι η άυλη πολιτιστική μας κληρονομιά, τα έθιμα, οι παραδόσεις, οι τόποι θρησκευτικής λατρείας. Είναι επίσης ο σύγχρονος πολιτισμός, τα φεστιβάλ, τα καλλιτεχνικά δρώμενα, η μουσική". Αυτά τα μοναδικά στοιχεία, πρόσθεσε η υπουργός, έχουμε χρέος να αναδείξουμε, με όλα τα σύγχρονα εργαλεία προώθησης και προβολής, ιδίως μέσω έργων που έχουμε δρομολογήσει και χρηματοδοτούνται από το ΤΑΑ.

Ειδικά για το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, η κα Κεφαλογιάννη το χαρακτήρισε ως μία μεγάλη ευκαιρία που πρέπει να εκμεταλλευτούμε με τον πλέον αποδοτικό τρόπο, για έναν νέο κύκλο ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού. Η Υπουργός ανέφερε συγκεκριμένα πως "έχουμε μια μεγάλη ευκαιρία με το ΤΑΑ για την προβολή και την προώθηση του τουρισμού στη χώρα μας. Μεγάλο μερίδιο στην περίπτωση αυτή θα έχει η προβολή του πολιτισμού ως τουριστικού πόρου και είναι πολύ σημαντικό ότι είναι η πρώτη φορά που έχουμε κονδύλια για να αναπτύξουμε την τουριστική μας προσφορά."

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο 9ο Φόρουμ των Δελφών

Είναι μεγάλο στοίχημα για εμάς, τόνισε η κα Κεφαλογιάννη, να αξιοποιήσουμε όλους τους διαθέσιμους πόρους μέσα σε πολύ "σφιχτά" χρονοδιαγράμματα. Τόνισε επίσης ότι:

  • Έχουμε στρατηγική διάχυσης των επισκεπτών στις 13 περιφέρειες της χώρας
  • Προχωράμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΟΤ, καθώς και σε έργα που αφορούν στον αγροτουρισμό, στον ορεινό τουρισμό, τον ιαματικό και καταδυτικό τουρισμό.
  • Επιδιώκουμε μία τουριστική ανάπτυξη βιώσιμη και στοχεύουμε στην ανθεκτικότητα και ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος, με στρατηγική διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου.
  • Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα φέρουμε ένα νομοσχέδιο στη Βουλή, με το οποίο στοχεύουμε στον εκσυγχρονισμό του πλαισίου των χρονομεριστικών μισθώσεων (time sharing), και στην αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, αλλά και με ανταλλαγή τεχνογνωσίας με άλλες χώρες.

Η Υπουργός Τουρισμού έδωσε ένα στίγμα και για το σκέλος του νέου νομοσχεδίου που θα αφορά στις τουριστικές επενδύσεις, λέγοντας ότι θα υπάρξουν παρεμβάσεις για τις ειδικές τουριστικές υποδομές, με στόχο την ολοκλήρωση των διαδικασιών απλοποίησης τους, που ξεκίνησε το 2013.

Αναφορικά με τις Ευρωεκλογές, υπογράμμισε ότι θέλουμε την στήριξη των ψηφοφόρων στη ΝΔ, καθώς έχει σημασία να αντιληφθούμε αυτό που έχει πει επανειλημμένα ο πρωθυπουργός - ότι η ΝΔ εγγυάται τη σταθερότητα της χώρας, παραμένοντας σταθερά προσηλωμένη στην Ευρώπη και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σχετικά με τον τουρισμό, η κα Κεφαλογιάννη ανέφερε, ότι μετά τις Ευρωεκλογές θα πρέπει να γίνουν ενέργειες ώστε να αναδειχθεί η σημασία του τουρισμού εντός των διαδικασιών της ΕΕ, καθώς έως σήμερα λαμβάνονται αποφάσεις που επηρεάζουν και τον τουρισμό, χωρίς να είναι ο τουρισμός ουσιαστικά μέρος της διαβούλευσης.

Επεσήμανε ακόμα ότι το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Τουρισμού χωρών της ΕΕ, θα πρέπει να αποκτήσει τυπικό χαρακτήρα, ενώ υποστήριξε ότι θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη ειδικών κονδυλίων (credit line) για τον τουρισμό, ώστε η ΕΕ να παραμείνει ανταγωνιστική απέναντι στις αναδυόμενες τουριστικές αγορές.

Τέλος, η υπουργός πρόσθεσε ότι τα μηνύματα για τους πρώτους μήνες του 2024 είναι ενθαρρυντικά, αλλά το σχέδιο μας προσβλέπει σε ένα τουριστικό προϊόν που θα αναπτύσσεται με γνώμονα την ισορροπία και το μέτρο, με γνώμονα τον άνθρωπο, τους εργαζόμενους στον τουρισμό και τους επισκέπτες αλλά και την ευημερία των τοπικών κοινωνιών.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

Η Air France επεκτείνει το δίκτυό της και συνεχίζει την ανανέωση των καμπινών στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων

Το καλοκαίρι του 2024, η Air France θα μεταφέρει περισσότερους επιβάτες προς τη Β. Αμερική.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
29/04/2024

"Pearl Island Chios Hotel & Spa": Η Χίος ετοιμάζεται να υποδεχτεί το πρώτο πεντάστερο ξενοδοχείο του νησιού

Το νέο ξενοδοχείο προσφέρει ένα χώρο χαλάρωσης, ενώ παράλληλα διαθέτει εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους για την διοργάνωση events, γαμήλιων δεξιώσεων και συνεδρίων.

Το "Amyth Super Paradise" υποδέχεται τους πρώτους του επισκέπτες για τη φετινή τουριστική σεζόν

Ο όμιλος Thanos Hotels and Resorts διευρύνει το αποτύπωμά του στην Ελλάδα με ένα δεύτερο "Amyth" στη Μύκονο, στη δημοφιλή τοποθεσία του Super Paradise.

Τουρισμός για όλους 2024: Έγινε η κλήρωση για τους δικαιούχους

Η ενημέρωση θα γίνει μέσω sms και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ τα αποτελέσματα της κλήρωσης καθώς και ο προσωρινός και οριστικός πίνακας δικαιούχων είναι προσβάσιμοι και μέσω της πλατφόρμας του προγράμματος και του site του Υπουργείου.

Η Hilton ανοίγει δέκα νέα resorts σε δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς

Δέκα νέα θέρετρα αναμένεται να ανοίξουν αυτό το καλοκαίρι σε νησιωτικούς προορισμούς της Μεσογείου, ανεβάζοντας τον αριθμό των resorts που διαχειρίζεται ή κατασκευάζει η Hilton σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική σε σχεδόν εκατό.

"Routes Europe 2024": Πρώτο και πάλι στην Ευρώπη το αεροδρόμιο της Αθήνας

Το αεροδρόμιο της Αθήνας κατέκτησε ξανά την πρώτη θέση για τη στρατηγική μάρκετινγκ και τις ενέργειές του για την ανάπτυξη της αγοράς της Αθήνας, στην κατηγορία άνω των 20 εκατομμυρίων επιβατών.

Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία: Ξεχωριστές προτάσεις για Πάσχα στην Αθήνα

Το εμβληματικό αθηναϊκό ξενοδοχείο, για τις μέρες του φετινού Πάσχα προτείνει εντυπωσιακές ιδέες δώρων από το "GB Corner Gifts & Flavors" και στρώνει πασχαλινό τραπέζι στο πλήρως ανακαινισμένο "GB Roof Garden" με το κάδρο της Ακρόπολης σε πρώτο πλάνο.