Creta Maris

Ένα ελληνικό- ιστορικό στην περιοχή του ξενοδοχείο-, μετατρέπεται σε all inclusive καταφέρνοντας να διατηρεί απόλυτα την κρητική του ταυτότητα και να μετατρέπει ένα θεσμό συνυφασμένο με χαμηλή ποιότητα (το all inclusive), σε εξαιρετικό value for money προορισμό.

Creta Maris

Ένα ελληνικό- ιστορικό στην περιοχή του ξενοδοχείο-, μετατρέπεται σε all inclusive καταφέρνοντας να διατηρεί απόλυτα την κρητική του ταυτότητα και να μετατρέπει ένα θεσμό συνυφασμένο με χαμηλή ποιότητα (το all inclusive), σε εξαιρετικό value for money προορισμό.

Creta Maris - εικόνα 1

Στο Creta Maris πρωτοπήγα πριν από μια εικοσαετία και είχα καλές εντυπώσεις από το σέρβις, τα περιποιημένα bungalows και την όμορφη παραλία. Έτσι, δεν μου καλακούστηκε όταν έμαθα ότι φέτος μετετράπη σε all inclusive. Η εμπειρία θέλει τα all inclusive ξενοδοχεία να προσφέρουν συχνά χαμηλής ποιότητας υπηρεσίας και φαγητό β’ διαλογής…
Μέχρι που έμαθα λεπτομέρειες. Εδώ το all inclusive έχει concept. Πράσινο – Κρητικό. Δηλαδή all Inclusive με έμφαση στην τοπική κουζίνα; Κι όμως. Την επιμέλεια της κουζίνας -συνολικά του συγκροτήματος- ανέλαβε ο Δημήτρης Παναγιωτόπουλος, πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Γεύσης και σύμβουλος στο ξενοδοχείο σε θέματα γαστρονομίας, και όπως φαίνεται έκανε πολύ καλή δουλειά.


Έτσι στο μπουφέ του πρωινού φιγουράρουν τα τοπικά τυριά, το θυμαρίσιο μέλι, οι χειροποίητες μαρμελάδες, οι κριθαροκουλούρες με ανθότυρο αλλά και μια μεγάλη ποικιλία άλλων ελληνικών προϊόντων. Και μετά το μεσημέρι και το βράδυ το μαζικό εστιατόριο με τον μπουφέ προτείνει ελληνική κουζίνα με μπόλικα μαγειρευτά και αφιέρωμα σε μια διαφορετική περιοχή της Ελλάδας κάθε μέρα, ενώ όλα τα εστιατόρια μαγειρεύουν ελληνική ή άλλες τοπικές κουζίνες χωρών της Μεσογείου. Κορυφαίο είναι ωστόσο το κρητικό τους εστιατόριο, το «Πίθος». Σε ένα όμορφο περιβάλλον δοκιμάζετε ιδιαίτερα καλοφτιαγμένες τοπικές σπεσιαλιτέ του νησιού όπως σιουφιχτά μακαρόνια, μπουρμπουριστούς χοχλιούς, απάκι, υπέροχο κουνέλι και al dente χόντρο με λαχανικά.
Συζητώντας με τον ιδιοκτήτη Ανδρέα Μεταξά και τον Αντώνη Παναγιωτόπουλο μου εξηγούν ότι οι λόγοι που προχώρησαν προς αυτή την κατεύθυνση ήταν πολλοί.

Creta Maris - εικόνα 2

Κατ’ αρχάς ήταν σαφές- στo πλαίσιo της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης- ότι όλο και περισσότεροι πελάτες ήθελαν να προγραμματίζουν και να ελέγχουν το σύνολο των δαπανών τους για διακοπές. Γι’ αυτό κατευθύνθηκαν στην ιδέα του το all inclusive, που κερδίζει συνεχώς έδαφος διεθνώς. «Φυσικά οι ενστάσεις ήταν πολλές . Το all inclusive δέχεται έντονη κριτική γιατί αποξενώνει τον τουρίστα από τον προορισμό των διακοπών του. Εμείς λοιπόν, αποφασίσαμε να φέρουμε την Κρήτη μέσα στο Creta Maris», λέει ο κ. Μεταξάς. Βασικός στόχος είναι ο πελάτης του ξενοδοχείου, να ζήσει μια ολοκληρωμένη «Κρητική» γαστρονομική και πολιτιστική εμπειρία. «Θέλουμε ο επισκέπτης να συναντήσει πράγματα που θα συναντούσε σε ένα κρητικό χωριό, από τις διατροφικές συνήθειες των Κρητικών, τους χορούς τους, τα ξαφνικά τους γλέντια, μέχρι και τις μαντινάδες, τα ανέκδοτα και τις ιστορίες που λέγονται γύρω από το τραπέζι!».
‘Έτσι εδώ η ιδέα του all inclusive αναπτύχθηκε σε τρία επίπεδα. Στο τομέα της γαστρονομίας, των προμηθειών και της συνολικής κρητικής αίσθησης.
Για το πρώτο κομμάτι ο Αντώνης Παναγιωτόπουλος με πολύ προσωπική δουλειά έστησε από την αρχή την κουζίνα όλων των εστιατορίων του συγκροτήματος με συνταγές τοπικές κρητικές, κάποιες ελληνικές αλλά και πιάτα από κουζίνες χωρών της Μεσογείου. Ενώ η ιστορία, η λαογραφία και η γαστρονομική ταυτότητα του εδεσματολογίου παρουσιάζεται στο κοινό όπως παρουσιάζεται μια θεατρική παράσταση στο πρόγραμμα του θεάτρου. Το μεσημέρι στα εστιατόρια και σνακ μπαρ παρουσιάζεται καθημερινά ένα ανανεωμένο φεστιβάλ κουζινών του δρόμου και κουζινών μεζέ, ενώ το βράδυ ένα εστιατόριο προσφέρει καθαρά κρητική κουζίνα, ένα δεύτερο καθαρά ιταλική κουζίνα και ένα τρίτο προσφέρει εμπειρίες από διαφορετικές εποχές ή περιοχές, όπως κουζίνα της κλασικής Ελλάδας, κουζίνα Βυζαντινή, κουζίνα του Πόντου, κουζίνα της Πόλης.
Όσον αφορά στις προμήθειες τώρα, το ξενοδοχείο προμηθεύεται όλα τα προϊόντα από τοπικούς παραγωγούς με σκοπό τη στήριξη της τοπικής αγοράς και της τοπικής αγροτικής παραγωγής. Η ιδέα αυτή θα οδηγήσει σε ένα νέο ποιοτικό πρότυπο και σε μια προσπάθεια τόνωσης του πρωτογενή τομέα, με την ουσιαστική ενθάρρυνση των παραγωγών που επιμένουν να παράγουν προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας. Έτσι για παράδειγμα το λάδι στο κρητικό εστιατόριο είναι το πολυβραβευμένο της μονής Τοπλού, το ίδιο και το ξίδι. Ενώ η φάβα, το μέλι τα μακαρόνια το κόκκινο κρασί είναι βιολογικά.
Ταυτόχρονα μια αίσθηση της ζωής του νησιού δίνεται στους επισκέπτες από δρώμενα που γίνονται στο ξενοδοχείο. Όπως τυροκόμηση, παρέα της ρακής, αντικριστό χορό, τραγούδια της τάβλας, που εμφανίζονται προγραμματισμένα ή και ξαφνικά σε διάφορα σημεία του συγκροτήματος. Το πρόγραμμα συμπληρώνεται με ένα «πακέτο» διδασκαλίας της κρητικής κουζίνας διάρκειας 1 και 2 εβδομάδων που εκπόνησε η Ελληνική Ακαδημία Γεύσης για την περίσταση.
Είναι μεγάλο το στοίχημα που έβαλε το Creta Maris αλλά αν το εγχείρημα αποδεδειχθεί επιτυχές στο τέλος της σαιζόν θα έχει ανεβάσει τον πήχη των ελληνικών all inclusive πιο ψηλά, ενώ θα αποδείξει ότι το στοίχημα της Ελλάδας είναι να προωθήσει στους ξένους, ακόμη και τους πελάτες του all inclusive την ταυτότητά της.
Πάντως για να concept ελεγχόμενου budget διακοπών είναι μια εξαιρετική πρόταση και για τους έλληνες επισκέπτες. Ειδικά για οικογένειες το ξενοδοχείο είναι πραγματικός παράδεισος.


Κρατήσεις: Creta Maris Beach Resort, Χερσόνησος, Κρήτη, 28970 27110, www.maris.gr


Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

"Bahar Boutique Hotel": διαμονή με ιστορία στην καρδιά της Θεσσαλονίκης

Διατηρώντας στοιχεία που διηγούνται ιστορίες και εξασφαλίζοντας όλες τις σύγχρονες ανέσεις, προσφέρει μια ευχάριστη διαμονή για κάθε επισκέπτη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/04/2024

MyCoast: Έτοιμη η ψηφιακή πλατφόρμα για καταγγελίες περί αυθαίρετης κατάληψης παραλιών και αιγιαλού

Η εφαρμογή "MyCoast" διατίθεται δωρεάν στους πολίτες, προκειμένου να υποβάλουν καταγγελίες για αυθαίρετη κατάληψη αιγιαλού ή για υπέρβαση της παραχώρησης.

Πού θα κάνουν φέτος Πάσχα οι Έλληνες;

Αυξημένη κατά 20% η τουριστική κίνηση το Πάσχα.

Η Air France επεκτείνει το δίκτυό της και συνεχίζει την ανανέωση των καμπινών στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων

Το καλοκαίρι του 2024, η Air France θα μεταφέρει περισσότερους επιβάτες προς τη Β. Αμερική.

"Pearl Island Chios Hotel & Spa": Η Χίος ετοιμάζεται να υποδεχτεί το πρώτο πεντάστερο ξενοδοχείο του νησιού

Το νέο ξενοδοχείο προσφέρει ένα χώρο χαλάρωσης, ενώ παράλληλα διαθέτει εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους για την διοργάνωση events, γαμήλιων δεξιώσεων και συνεδρίων.

Το "Amyth Super Paradise" υποδέχεται τους πρώτους του επισκέπτες για τη φετινή τουριστική σεζόν

Ο όμιλος Thanos Hotels and Resorts διευρύνει το αποτύπωμά του στην Ελλάδα με ένα δεύτερο "Amyth" στη Μύκονο, στη δημοφιλή τοποθεσία του Super Paradise.

Τουρισμός για όλους 2024: Έγινε η κλήρωση για τους δικαιούχους

Η ενημέρωση θα γίνει μέσω sms και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ τα αποτελέσματα της κλήρωσης καθώς και ο προσωρινός και οριστικός πίνακας δικαιούχων είναι προσβάσιμοι και μέσω της πλατφόρμας του προγράμματος και του site του Υπουργείου.