"Tην άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις": Η Ελένη Κανελλοπούλου συνθέτει ένα ανοιξιάτικο σκηνικό από κεραμικά

Ο τίτλος της έκθεσης είναι εμπνευσμένος από το ποιητικό έργο του Ελύτη "Εκ Του Πλησίον".

Ελένη Κανελλοπούλου. Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις

To Πωλητήριο του Μουσείου Μπενάκη υποδέχεται τη γιορτινή περίοδο του Πάσχα με την έκθεση κεραμικής της Ελένης Κανελλοπούλου "Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις", που θα πραγματοποιηθεί στο Πωλητήριο της Πινακοθήκης Γκίκα από τις 16 Απριλίου έως τις 14 Μαΐου. Η έκθεση υλοποιείται στο πλαίσιο της σειράς παρουσιάσεων "Η Βιτρίνα της Κριεζώτου. Ένας καλλιτέχνης προτείνει". Ο τίτλος της έκθεσης είναι εμπνευσμένος από το ποιητικό έργο του Ελύτη "Εκ Του Πλησίον". 

Δουλεύοντας με κόκκινο μπατανισμένο πηλό, κερί και φαγιάνς, η Ελένη συνθέτει ένα οργιαστικό ανοιξιάτικο σκηνικό στη βιτρίνα της Κριεζώτου 3. Ζωγραφίζει με πυροχρώματα, ελεύθερα, αβίαστα. Τριαντάφυλλα, παπαρούνες και λεμόνια μπλέκουν με φυλλώματα πάνω στον πηλό, σε διαρκώς επαναλαμβανόμενα μοτίβα, που προσδίδουν στη δουλειά της μια αυτόματη γραφή απολύτως αναγνωρίσιμη.

Ελένη Κανελλοπούλου. Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις

Ακαταπόνητη εργάτρια της κεραμικής από νεαρή ηλικία, η Κανελλοπούλου, στα 72 της χρόνια σήμερα, δηλώνει περήφανα ότι είναι αυτοδίδακτη. Δεν ασχολείται πια με τον τροχό (τις φόρμες των κεραμικών τής, τις κατασκευάζει ένας συνεργάτης τής τροχατζής στο Μαρούσι), ετοιμάζει όμως, η ίδια, τα εργαλεία της - ένα αυτοσχέδιο "οπλοστάσιο" από πινέλα, σφουγγάρια, πουάρ, και αυτοσχεδιάζει με γρήγορες, σχεδόν αγωνιώδεις πινελιές πάνω στις κεραμικές επιφάνειες. Στο σπίτι-εργαστήριο της, ζωγραφίζει, υαλώνει και ψήνει σε χαμηλή σχετικά θερμοκρασία (1025-1040 °C), προτιμά τον παραδοσιακό τρόπο που συνηθιζόταν στη Μεσόγειο (αντί της τεχνικής stoneware), περιστοιχισμένη από εκατοντάδες δείγματα, όλα σε ζωηρά χρώματα και φυτικά μοτίβα. 

Εφευρετική και παραγωγική, έχει συνδέσει την επαγγελματική της πορεία με το Πωλητήριο του Μουσείου Μπενάκη, όπου τα κεραμικά της αγαπιούνται και πωλούνται όσο λίγα εδώ και 20 χρόνια.

Ελένη Κανελλοπούλου. Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις

Μετά από σπουδές βιολογίας, η Ελένη Κανελλοπούλου μαθήτευσε σε παραδοσιακά εργαστήρια κεραμικής. Σήμερα διατηρεί το δικό της εργαστήριο. Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, έχει διοργανώσει ατομικές εκθέσεις και έχει διακριθεί με έπαινο στην Πανελλήνια Έκθεση 1984. Κατασκευάζει χρηστικά και διακοσμητικά αντικείμενα χρησιμοποιώντας παραδοσιακές τεχνικές με σύγχρονα, ανθεκτικά και μη τοξικά υλικά.

Εγκαίνια: 18/4 (7 μ.μ.)

Info: Πωλητήριο της Πινακοθήκης Γκίκα | 16/4-14/5 | Είσοδος ελεύθερη

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Πινακοθήκη Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Κριεζώτου 3, Κολωνάκι
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Ανακαλύψτε βιβλία για κάθε ηλικία από τις εκδόσεις Κέδρος

Ελληνική πεζογραφία και βιβλία για νέους και παιδιά ανάμεσα στις νέες κυκλοφορίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
29/04/2024

Οι εκθέσεις που αξίζει να επισκεφθείς τη Μεγάλη Εβδομάδα

Όλα τα εικαστικά πρότζεκτ που αξίζουν μια τελευταία βόλτα στα μουσεία και τις γκαλερί της Αθήνας, πριν τις πασχαλινές αργίες.

"What bodies want to do": Το απελευθερωτικό συναίσθημα της απραξίας

Η εικαστικός Ελένη Μπαγάκη διερευνά το σώμα και τη σχέση του με τον ελεύθερο χρόνο.

"AMVRAKIA.MIA": Μια συζήτηση για τη σύγχρονη τοπιογραφία στη μεταβαλλόμενη νεοελληνική σκηνή

Η συζήτηση έχει ως αφετηρία την έκθεση του Πάνου Χαραλάμπους στην γκαλερί Citronne.

Το Comicdom CON Athens 2024 ετοιμάζει αφιέρωμα στα manga

Το μεγάλο διεθνές φεστιβάλ comics έρχεται τον Μάιο στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων.

"Across Generations": Μαθαίνοντας από την τέχνη, τον πολιτισμό και ο ένας από τον άλλον

Η ημερίδα θα παρουσιάσει τα ποικίλα αποτελέσματα του εγχειρήματος σε εκπαιδευτικούς και σπουδαστές μουσειολογίας και τέχνης.

Τα γλυπτά του Evangelion Studio στην οικία της Πιττακού 8

Η δημιουργός του Evangelion Studio, Βάγγω Καβρουλάκη παρουσιάζει μια συλλογή από δώδεκα γλυπτά που συνομιλούν με τον περιβάλλοντα χώρο.