Reality

3

Μια αληθινή ιστορία αναβιώνει με απόλυτη ηχητική πιστότητα (από τα αρχεία του FBI), συνδυάζοντας ντοκιμαντέρ, θεατρικότητα, ψυχολογικό θρίλερ και πολιτική καταγγελία.

Reality

Ο τίτλος της πρώτης ταινίας της 49χρονης Τίνα Σάτερ παραπέμπει αφενός στο όνομα της ηρωίδας της Ριάλιτι Γουίνερ και αφετέρου στην έννοια της "πραγματικότητας", μιας και το "Reality" αποτελεί ένα πρωτότυπο κράμα μυθοπλασίας και ντοκουμέντου. Η ιδέα του ξεκινάει από ένα πραγματικό γεγονός, το οποίο συνέβη στις 3 Ιουνίου 2017 στην Ογκούστα της Τζόρτζια. Εκείνη την ημέρα, καθώς η Ριάλιτι Γουίνερ, πρώην στρατιωτικός και τότε μεταφράστρια φαρσί για μια κυβερνητική υπηρεσία, επιστρέφει σπίτι της, συναντά έξω από αυτό δυο πράκτορες του FBI με ένταλμα έρευνάς του. Εκείνοι την κρατούν στην αυλή και ενώ αρχίζουν να καταφθάνουν συνάδελφοί τους, ξεκινούν μαζί της μια χαλαρή συζήτηση για την καθημερινότητα και τη δουλειά της. Λίγο μετά η κουβέντα τους θα συνεχιστεί σε ένα άδειο δωμάτιο στο πίσω μέρος του σπιτιού και σταδιακά, ενώ το υπόλοιπο κλιμάκιο του FBI κάνει "φύλλο και φτερό" το σπίτι, θα εξελιχθεί σε μεθοδική ανάκριση με αποκαλυπτικά αποτελέσματα.


Ολόκληρη η "συζήτηση" της Ριάλιτι και των πρακτόρων Τέιλορ και Γκάρικ, η οποία κατέληξε στη σύλληψή της, μεταφέρθηκε λέξη προς λέξη (απομαγνητοφωνημένη από τα αρχεία του FBI) στη θεατρική σκηνή από την Τίνα Σάτερ ως "Is this a room". Μετά την off-Broadway καριέρα του, το έργο διασκευάστηκε σεναριακά από την ίδια και τον παραγωγό Τζέιμς Πολ Ντάλας ως ένας ευρηματικός συνδυασμός ντοκιμαντέρ, θεατρικότητας, ψυχολογικού θρίλερ και πολιτικής καταγγελίας. Διότι αυτό που διακυβεύεται πίσω από την υπόθεση Γουίνερ είναι η σχέση πολίτη και κράτους, δημόσιας πληροφόρησης και εθνικής ασφάλειας, και εντέλει το επείγον ζήτημα υπεύθυνου ελέγχου κάθε εξουσίας. Η Σάτερ κρατάει όλα αυτά τα θέματα στο φόντο, χωρίς να τα εξαφανίζει από το κάδρο, εστιάζοντας στον ανθρώπινο παράγοντα μιας ιδιοφυώς απανθρωποποιημένης "αντιπαράθεσης". Με εκφραστικά κλοόυζ απ, έξυπνες διηγηματικές παρεμβάσεις, φροντισμένο σχεδιασμό ήχου και μια αποστομωτική ερμηνεία από τη Σίντνεϊ Σουίνι ("Sharp objects", "Euphoria") ξεγλιστρά από τη διδακτική φλυαρία και κερδίζει ένα δύσκολο κινηματογραφικό στοίχημα.

ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 83΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM

Περισσότερες πληροφορίες

Reality

3
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 83 '
  • Τίνα Σάτερ

Στις 3 Ιουνίου 2017, δύο πράκτορες του FBI συναντούν έξω από το σπίτι της τη Ριάλιτι Γουίνερ, μεταφράστρια φαρσί σε κυβερνητική υπηρεσία, και την πληροφορούν πως έχουν ένταλμα έρευνας. Ενώ συνάδελφοί τους αρχίζουν να ψάχνουν όλα τα υπάρχοντά της, οι δύο πράκτορες ξεκινούν μαζί της μια χαλαρή συζήτηση, η οποία εξελίσσεται σε μεθοδική ανάκριση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.