Άμστερνταμ

2

Κωμωδία, θρίλερ, πραγματικά γεγονότα και πολιτική αλληγορία: Ανακατεύοντας υπερβολικά τη σεναριακή τράπουλα και τα αφηγηματικά στιλ, ο Ντέιβιντ Ο. Ράσελ («Οδηγός Διαπλοκής») βάζει απανωτές τρικλοποδιές στον εαυτό του.

Amsterdam

Ξεκινώντας ως ταλέντο του ανεξάρτητου σινεμά ("Φλερτάροντας με τις Καταστροφές"), ο Ντέιβιντ Ο. Ράσελ εξελίχθηκε σε έναν παραγωγικότατο και απόλυτα πετυχημένο σεναριογράφο και σκηνοθέτη ("The Fighter", "Οδηγός Διαπλοκής", "Οδηγός Αισιοδοξίας", "Joy") με πέντε οσκαρικές υποψηφιότητες και προσωπικό ύφος: all star cast, γλυκόπικρα success stories, η Αμερική της δεύτερης ευκαιρίας και η υπαρξιακή ανάγκη για επικοινωνία. Η τελευταία, μάλιστα, εκφράζεται μόνιμα μέσα από το διαρκή αγώνα των ηρώων του να συσφίξουν διαλυμένες σχέσεις αίματος ή να δημιουργήσουν μια "αυτοσχέδια" οικογένεια, μετατρέποντάς την σε ασφαλές καταφύγιο.

Αυτό ακριβώς αντιπροσωπεύει το Άμστερνταμ για δυο Αμερικανούς τραυματίες του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και μια νοσοκόμα η οποία τους περιθάλπει. Το 1918 οι τρεις τους θα περάσουν μαζί μερικούς ονειρικά ανέμελους μήνες στην ολλανδική πρωτεύουσα, πριν οι δρόμοι τους χωρίσουν. Για να συναντηθούν ξανά 15 χρόνια αργότερα, όταν, ο ένας γιατρός και ο άλλος δικηγόρος πλέον, γίνονται μάρτυρες ενός φόνου. Ο δολοφόνος τους παγιδεύει, η αστυνομία τους καταδιώκει και εκείνοι τρέπονται σε φυγή. Αναζητώντας τους ενόχους θα φτάσουν ως τη χαμένη φίλη τους, με την παρέα του Άμστερνταμ να ρίχνεται στα βαθιά και να σκαλίζει μια υπόθεση η οποία θα εξελιχθεί σε μια από τις μεγαλύτερες συνωμοσίες της σύγχρονης αμερικανικής ιστορίας.

Η υπόθεση της ταινίας βασίζεται στην περιβόητη Business Plot του 1933 με πρωταγωνιστή το στρατηγό Σμέντλι Μπάτλερ, η οποία δεν έχει επιβεβαιωθεί πλήρως. Δίνει πάντως στον Ράσελ την αφορμή να στήσει γύρω της ένα μυθοπλαστικό γαϊτανάκι σατιρικής κωμωδίας, αγωνιώδους θρίλερ, δράματος χαρακτήρων και ευθείας πολιτικής αλληγορίας. Αποδεδειγμένα δεξιοτέχνης στη διαχείριση διαφορετικών σκηνοθετικών τόνων και εναλλασσόμενων συναισθημάτων, ανακατεύει εδώ υπερβολικά τη σεναριακή τράπουλα και τα αφηγηματικά στιλ, βάζοντας απανωτές τρικλοποδιές στον εαυτό του. Παρά τη δημιουργική ανασύσταση εποχής, ανοίγει υπερβολικά πολλές υποπλοκές, χάνει τον έλεγχο του ύφους (ο Ντε Νίρο μοιάζει να έρχεται από άλλη ταινία) και παραδίδει τελικά την ίντριγκά του σε μια μακρόσυρτη, κακοστημένη κορύφωση.

ΗΠΑ, Ιαπωνία. 2022. Διάρκεια: 134΄. Διανομή: FEELGOOD

Περισσότερες πληροφορίες

Άμστερνταμ

Amsterdam
2
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 134 '
  • Ντέιβιντ Ο. Ράσελ

Το 1933, ένας γιατρός και ένας δικηγόρος γίνονται μάρτυρες ενός φόνου, για τον οποίο κατηγορούνται, και τρέπονται σε φυγή. Με τη βοήθεια μιας φίλης τους από τα παλιά αναζητούν τους ενόχους, φτάνοντας μπροστά σε μια από τις μεγαλύτερες συνωμοσίες στη σύγχρονη αμερικανική ιστορία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.