Φρανς

2

Αιχμηρή σάτιρα της κοινωνίας της εικόνας με μια υποψήφια για Σεζάρ Λεά Σεϊντού, συντονισμένη απόλυτα με το σαρκαστικό τόνο της. Μόνο που ο Ντιμόν, μεταμοντέρνος και σκωπτικά μελοδραματικός, δεν μπορεί να τον ελέγξει, πριονίζοντας το κλαδί στο οποίο κάθεται.

France

Αγαπημένο παιδί των "Cahiers du Cinema" και του Φεστιβάλ Καννών, το οποίο τον έχρισε auteur επιβραβεύοντας γενναιόδωρα τη σκληρά ρεαλιστική "Ανθρωπότητά" του (1999), ο Μπρουνό Ντιμόν προχώρησε αφήνοντας πίσω του την αναζήτηση της ντοκιμαντερίστικης αλήθειας σε έναν κόσμο υπόγειας ή καλυμμένης βίας ("29 Φοίνικες", "Καμίλ Κλοντέλ 1915") και υιοθετώντας μια αποδομητική αλά γαλλικά προσέγγιση στο είδος της αστυνομικής περιπέτειας μυστηρίου ("Οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ") και στη βιογραφία της Ζαν ντ' Αρκ ("Jeannette, l'Enfance de Jeanne d'Arc", "Jeanne").


Από τη μία εμβληματική εικόνα της Γαλλίας στην άλλη, ο φακός του Ντιμόν βάζει στη θέση της Ιωάννας της Λωρραίνης τη Φρανς ντε Μερ (βρε πώς αλλάζουν οι καιροί...), μια δημοσιογράφο-τηλεοπτική σταρ, η οποία τρέχει από τις συνεντεύξεις Τύπου του Εμανουέλ Μακρόν, τον οποίο στριμώχνει με θαρραλέες ερωτήσεις, στα πολεμικά ρεπορτάζ στη Μέση Ανατολή. Λογικό είναι να παραμελεί την οικογένειά της, να φροντίζει διαρκώς την εμφάνισή της και να σπαταλά χρόνο σε δημόσιες σχέσεις, μέχρι που ένα συνηθισμένο αυτοκινητικό ατύχημα, στο οποίο τραυματίζει ελαφρά έναν νεαρό μοτοσικλετιστή, την οδηγεί σε κρίση συνείδησης και στην επανεξέταση των προτεραιοτήτων της.


Αιχμηρή σάτιρα της κοινωνίας της εικόνας, το "Φρανς" επιτίθεται σε όλα τα αδύναμα σημεία ενός (καπιταλιστικού) μηχανισμού αναπαραγωγής ηχηρών συνθημάτων, ψευδών συναισθημάτων και κοινότοπων πληροφοριών. Μόνο που ο σκηνοθετικά ευρηματικός Ντιμόν (το θεατρικό στήσιμο των ηθοποιών στο κάδρο, τα βλέμματα στην κάμερα, η ψευδαίσθηση των πολλαπλών οθονών) ειρωνεύεται ως μεταμοντέρνος και σκωπτικά μελοδραματικός ακόμα και την ίδια τη σάτιρά του, φτάνοντας στην αυτοπαρωδία. Η υποψήφια για Σεζάρ Λεά Σεϊντού συντονίζεται απόλυτα με τον σαρκαστικό του τόνο, αλλά εκείνος απλώς πριονίζει το κλαδί πάνω στο οποίο κάθεται.

Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία. 2021. Διάρκεια: 133΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Φρανς

France
2
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 133 '
  • Μπρουνό Ντιμόν

Ύστερα από ένα ασήμαντο αυτοκινητικό ατύχημα, η κορυφαία τηλεοπτική δημοσιογράφος της Γαλλίας παθαίνει κρίση συνείδησης κι αποφασίζει να επανεξετάσει τις προτεραιότητές της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.