Παύση

3

Η ερμηνεία-έκπληξη της εξαιρετικής Στέλλας Φυρογένη, η σε κάποια σημεία ευφυής αφηγηματική αμφισημία και το τολμηρό φινάλε συνθέτουν ένα τουλάχιστον ελπιδοφόρο πρώτο δείγμα γραφής από την Κύπρια δημιουργό Τώνια Μισιαλή.

Παύση

Eχοντας ήδη κάνει ένα μακρύ φεστιβαλικό ταξίδι κι έχοντας κατακτήσει σειρά εγχώριων διακρίσεων (στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου), το δράμα της Τώνιας Μισιαλή προβάλλεται τώρα στις αθηναϊκές αίθουσες. Το μεγάλου μήκους ντεμπούτο της Κύπριας σκηνοθέτιδας ζουμάρει στη ζωή μιας μεσήλικης που έρχεται αντιμέτωπη με μια μεγάλη υπαρξιακή κρίση. Καθώς προσπαθεί να αναπνεύσει ανάμεσα σε έναν καταπιεστικό σύζυγο και μια μονότονη ζωή, η ηρωίδα ψάχνει αγωνιωδώς τρόπους διαφυγής. Και ακριβώς σε αυτό το σημείο η Μισιαλή αποδεικνύεται κινηματογραφικά θαρραλέα.

Από τη μία, φέρνει αμέσως σε πρώτο πλάνο τις σεξουαλικές ορμές της μεσήλικης ηρωίδας που ψάχνουν τρόπο για να εκλυθούν, κάτι που φαντάζει αδύνατο μέσα στον ανυπόφορο γάμο που ζει. Από την άλλη, η νεαρή δημιουργός εντάσσει επιτυχώς μια προσωπική συνθήκη μέσα σε ένα ευρύτερο κοινωνικοπολιτικό/ταξικό πλαίσιο που βρίσκεται μακριά από το «κυπριακό όνειρο». Μένοντας σε μια πολυκαιρισμένη πολυκατοικία και οδηγώντας ένα σαράβαλο, χωρίς λεφτά, οικονομικά εξαρτημένη από τον σατράπη άντρα της (χαρακτήρας που ενίοτε βέβαια ρέπει προς το σχήμα), η πρωταγωνίστρια βρίσκεται εγκλωβισμένη σε ένα ζοφερό σκηνικό που μοιάζει μη αναστρέψιμο.

Παύση - εικόνα 1

Και κάπου εκεί έρχεται στην επιφάνεια το φαντασιακό ως μοναδικό μέσο ψυχικής αποσυμπίεσης. Η πραγματικότητα και η φαντασία μπερδεύονται σε ένα ενδια­φέρον κινηματογραφικό παιχνίδι, που προσδίδει στο φιλμ στοιχεία θρίλερ. Μπορεί κάποια πράγματα να μη λειτουργούν απόλυτα σωστά (όπως η ύπαρξη του όποιου σασπένς στην ιστορία και κάποιες επαναλήψεις), όμως η ερμηνεία-έκπληξη της εξαιρετικής Στέλλας Φυρογένη, η σε κάποια σημεία ευφυής αφηγηματική αμφισημία και το τολμηρό φινάλε συνθέτουν ένα τουλάχιστον ελπιδοφόρο πρώτο δείγμα γραφής από την Κύπρια σκηνοθέτιδα.

Ελλάδα, Κύπρος. 2018. Διάρκεια: 96΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Παύση

3
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 96 '
  • Τώνια Μισιαλή

Μια μεσήλικη προσπαθεί να αναπνεύσει ανάμεσα σε έναν καταπιεστικό σύζυγο και μια μονότονη ζωή, ψάχνοντας αγωνιωδώς τρόπους διαφυγής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.