Πήγαμε στα γυρίσματα του «Ουζερί Τσιτσάνης»: Σερσέ λα φαμ στην Πειραιώς

Ο Μανούσος Μανουσάκης κάνει το πιο φιλόδοξο κινηματογραφικό βήμα της καριέρας του διασκευάζοντας για την οθόνη το μυθιστόρημα του Γιώργου Σκαμπαρδώνη «Ουζερί Τσιτσάνης», σε μια παραγωγή υψηλών προδιαγραφών.

Πήγαμε στα γυρίσματα του «Ουζερί Τσιτσάνης»: Σερσέ λα φαμ στην Πειραιώς

Ο Μανούσος Μανουσάκης κάνει το πιο φιλόδοξο κινηματογραφικό βήμα της καριέρας του διασκευάζοντας για την οθόνη το μυθιστόρημα του Γιώργου Σκαμπαρδώνη «Ουζερί Τσιτσάνης», σε μια παραγωγή υψηλών προδιαγραφών που μας μεταφέρει στη Θεσσαλονίκη της περιόδου της Κατοχής κι έχει στο καστ της την αφρόκρεμα της νέας γενιάς ηθοποιών. Το «α» βρέθηκε στα γυρίσματα της ταινίας και καταγράφει τις πρώτες εντυπώσεις.

Πήγαμε στα γυρίσματα του «Ουζερί Τσιτσάνης»: Σερσέ λα φαμ στην Πειραιώς - εικόνα 1
Ο Ανδρέας Κωνσταντίνου με τη Βασιλική Τρουφάκου, στο κέντρο της σκηνής, ερμηνεύουν τον Τσιτσάνη και την τραγουδίστριά του Λέλα

Έναν αιώνα μετά την εμφάνισή του το ρεμπέτικο εξακολουθεί να αγαπιέται και να γεννά καλλιτεχνικά πάθη. Το πιο αυθεντικό underground μουσικό ρεύμα που γνώρισε η Ελλάδα δεν εξαντλείται στο πεντάγραμμο, πυροδοτώντας συναρπαστικές ιστορίες σε βιβλία και οθόνες. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τη ρεμπέτικη μυσταγωγία στο κουτούκι του «Δράκου» ή τη «μελοποιημένη» αφήγηση της τραυματικής νεοελληνικής Ιστορίας στο «Ρεμπέτικο»;

Ο Μανούσος Μανουσάκης (των τηλεοπτικών χιτ «Άγγιγμα ψυχής» και «Σύνορα αγάπης») δημιουργεί ήδη το νέο κινηματογραφικό σταθμό για το άφθαρτο μουσικό ρεύμα διασκευάζοντας το «Ουζερί Τσιτσάνης» του Γιώργου Σκαμπαρδώνη. Το δράμα εποχής μάς μεταφέρει στη Θεσσαλονίκη του 1942-43, όταν ο Γιώργος, κουνιάδος του Βασίλη Τσιτσάνη, ερωτεύεται παράφορα την Εβραία Εστρέα κόντρα στο ζοφερό κλίμα της Κατοχής. Μαζί με τον Τσιτσάνη ανοίγουν ένα ουζερί στην οδό Παύλου Μελά, όπου ο συνθέτης βρίσκει την ευκαιρία να συνθέσει τα πιο γνωστά τραγούδια του.

Πήγαμε στα γυρίσματα του «Ουζερί Τσιτσάνης»: Σερσέ λα φαμ στην Πειραιώς - εικόνα 2
Ο γελαστός Γεράσιμος Σκιαδαρέσης στα γυρίσματα της ταινίας

Το ουζερί της οδού Πειραιώς
Η λιθόκτιστη αίθουσα του Σχολείου της Ειρήνης Παππά στο Νέο Φάληρο έχει μετατραπεί από νωρίς το πρωί σε ρεμπέτικο πάλκο. Ο μυστακοφόρος Ανδρέας Κωνσταντίνου, ο οποίος ερμηνεύει τον Βασίλη Τσιτσάνη, βρίσκεται στο κέντρο της σκηνής με το μπουζούκι στο χέρι μαζί με τη Βασιλική Τρουφάκου, που υποδύεται την τραγουδίστρια και μούσα του Λέλα. Ο Χάρης Φραγκούλης (κουνιάδος του συνθέτη στην ταινία) σερβίρει τη γεμάτη γνώριμες φυσιογνωμίες πελατεία... Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης (σε ρόλο αντιστασιακού) κάθεται σε αναπηρικό καροτσάκι, ενώ ο Γιάννης Aϊβάζης (ισχυρός άντρας της κατοχικής Θεσσαλονίκης) διακρίνεται με το μπεζ κουστούμι του στα πρώτα τραπέζια. Πίσω από τις κάμερες υπάρχει ένας στρατός από τεχνικούς που τρέχει με χίλια για να διευθετήσει τις τελευταίες λεπτομέρειες της σκηνής. Οι δημοσιογράφοι μοιραζόμαστε με δυσκολία τα λιγοστά ελεύθερα τετραγωνικά του χώρου.

Ο Μανουσάκης φωνάζει: «Πάμε πρόβα!» και μια φρεσκο-ηχογραφημένη εκτέλεση της «Σκληρόκαρδης» αρχίζει να παίζει στα ηχεία. Ένα «στοπ» ακούγεται από τον σκηνοθέτη, που ζητά με πραότητα βουδιστή μοναχού στον ηχολήπτη να αυξήσει την ένταση: «Μπουμπούνα το. Μην το φοβάσαι». Οι μελωδίες του Τσιτσάνη δονούν πλέον το σκηνικό μέχρι­ να έρθει η ώρα του μπρέικ, που μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε με τους συντελεστές. Ο Μανούσος Μανουσάκης μας μιλά για ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα:

«Παλεύω εδώ και τέσσερα χρόνια να το γυρίσω. Επί ένα χρόνο μας έλεγαν στην ΕΡΤ ότι ξεκινάμε την επόμενη εβδομάδα. Μέχρι που... έκλεισε και πήραμε την απόφαση να το κάνουμε ταινία». Η μεταφορά του συγκεκριμένου μυθιστορήματος θέλει να μιλήσει, πέρα όλων των άλλων, για το «τι σημαίνει φασισμός και ναζισμός. Η μορφή του Τσιτσάνη, βέβαια, είναι προεξάρχουσα σε ολόκληρη την ιστορία». Πάνω απ’ όλα όμως για τον Μανουσάκη η ταινία αποτελεί «μια απαγορευμένη ερωτική ιστορία. Η αλήθεια είναι ότι κλαίω γυρίζοντας κάποιες σκηνές».

Πήγαμε στα γυρίσματα του «Ουζερί Τσιτσάνης»: Σερσέ λα φαμ στην Πειραιώς - εικόνα 3
Ο Μανούσος Μανουσάκης δίνει τις τελευταίες οδηγίες στους πρωταγωνιστές τους

Η αφρόκρεμα των νέων ηθοποιών παρούσα
Στο γύρισμα διακρίνεις την αφρόκρεμα των νέων Ελλήνων ηθοποιών. Ο Ανδρέας Κωνσταντίνου, ο οποίος έγινε γνωστός ως Σπύρος Μαλταμπές στη «Μικρά Αγγλία», ερμηνεύει έναν από τους σπουδαιότερους συνθέτες στην ιστορία της ελληνικής μουσικής. «Είδα ντοκιμαντέρ, διάβασα βιβλία κι έκανα εντατικά μαθήματα μπουζουκιού για να προσεγγίσω τον Τσιτσάνη. Από εκεί και πέρα, αυτό που προσπαθώ είναι να φέρνω έτοιμο το χαρακτήρα που υποδύομαι στο γύρισμα. Το μεγαλύτερο στοίχημα είναι να διατηρείς την ενέργεια του ρόλου και να μη χάνεις την αυτοσυγκέντρωσή σου».

Ο Χάρης Φραγκούλης κάθεται λίγο αργότερα στην παρέα μας, λέγοντας λίγα λόγια για το χαρακτήρα τον οποίο υποδύεται. «Ο Γιώργος είναι ταγμένος στην Αντίσταση, ενώ ο γαμπρός του ο Τσιτσάνης αντιστέκεται με τα τραγούδια του. Είναι δύο ήρωες που αλληλοφωτίζονται». Η Βασιλική Τρουφάκου, η οποία ενσαρκώνει την τραγουδίστρια που κλέβει την καρδιά του συνθέτη, είναι η τελευταία από τη μεγάλη παρέα του καστ που μας μιλάει: «Η Λέλα είναι η φωνή των τραγουδιών του. Είναι φύσει αγωνίστρια, αντιμετωπίζοντας τη μία δυσκολία μετά την άλλη. Σου θυμίζει ότι δεν είναι δημοκρατικό πράγμα η ζωή. Θα δώσει άλλα σε εμένα και άλλα σε εσένα».

Φωτό: Studio Komini

Το «Ουζερί Τσιτσάνης», μια παραγωγή της Τηλεκίνησης και του OTE TV, θα κάνει πρεμιέρα στις 3/12 από τη Feelgood Entertainment.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.