Με Χωρίς Γυναίκες

2

Κωμικό road movie που δεν αποφεύγει τα θεματολογικά στερεότυπα, διχασμένο ανάμεσα σε μια εμπορική κωμωδία και μια ανάλαφρη δραμεντί δρόμου.

Με Χωρίς Γυναίκες

Δυο 40ρηδες ξεκινούν ένα ολιγοήμερο ταξίδι στη δυτική Πελοπόννησο, σε αναζήτηση μιας συμμαθήτριάς τους η οποία έχει, λέει, κλειστεί σε μοναστήρι. Στην πραγματικότητα πρόκειται για την προσπάθεια του Ρίκου, εξωστρεφή οικογενειάρχη με αδυναμία στο ωραίο φύλο, να βγάλει από την κατάθλιψη τον κολλητό του «Κουστό», ο οποίος έχει χάσει… εργοστάσιο και γυναίκα. Κωμικό road movie που δεν αποφεύγει τα θεματολογικά στερεότυπα, διχασμένο ανάμεσα σε μια εμπορική κωμωδία και μια ανάλαφρη δραμεντί δρόμου.

Με Χωρίς Γυναίκες - εικόνα 1

Σαν τον τίτλο της, η πέμπτη σκηνοθετική προσπάθεια του Βαγγέλη Σεϊτανίδη είναι μια ταινία «με χωρίς…». Μια ενδιαφέρουσα προσπάθεια δηλαδή, γεμάτη αντιφάσεις, με τόσα πλεονεκτήματα όσα και φάουλ, κυρίως όμως με αβέβαιο κινηματογραφικό προσανατολισμό. Ο εμπορικός εαυτός της φαντάζεται πως είναι μια σοφιστικέ κωμωδία, τη στιγμή που το άλλο της μισό πλασάρεται σαν δραμεντί δρόμου και μάλλον έχει περισσότερο δίκιο. Ο Σεϊτανίδης, άλλωστε, διαθέτει κομψό χιούμορ και τα καταφέρνει καλύτερα στην ανάλαφρη προσέγγιση μιας σοβαρής θεματολογίας («Αιώνιος Φοιτητής») παρά στο να στήνει καλαμπούρια κι εύκολες φάρσες.

Με Χωρίς Γυναίκες - εικόνα 2

Μακριά από την τελευταία, άχρωμη εμπορική κωμωδία του «Το Έτερον Ήμισυ», το «Με Χωρίς Γυναίκες» αφορά το ολιγοήμερο ταξίδι δύο 40ρηδων στη Δυτική Πελοπόννησο σε αναζήτηση μιας συμμαθήτριάς τους η οποία έχει, λέει, κλειστεί σε μοναστήρι. Στην πραγματικότητα πρόκειται για την προσπάθεια του Ρίκου, εξωστρεφούς οικογενειάρχη με αδυναμία στο ωραίο φύλο, να βγάλει από την κατάθλιψη τον κολλητό του «Κουστό», ο οποίος έχει χάσει... εργοστάσιο και γυναίκα. Η ρέμπελη περιήγησή τους με το αυτοκινούμενο τροχόσπιτο του Ρίκου θα τους επιφυλάξει πολλά απρόοπτα, τα οποία «χτίζουν» ένα buddy movie με έξυπνες ατάκες, κάποιες εύστοχες κοινωνικοπολιτικές παρατηρήσεις (η καθυστερημένη ενηλικίωση δεν αφορά μόνο τους πρωταγωνιστές αλλά και ολόκληρη τη χώρα) και μια ελεγχόμενη μελαγχολία, αλλά δραματουργικά αδύναμο και με αρκετές αφηγηματικές αφέλειες, τις οποίες σίγουρα θα συμμάζευε μια καλο-οργανωμένη και πλουσιότερη παραγωγή. Ο Σεϊτανίδης όμως προσπαθεί φιλότιμα, έχοντας στο νου του μια χαλαρή ταινία δρόμου στα πρότυπα του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά, πράγμα πιο δύσκολο απ’ ό,τι φαντάζει. Τα θεματολογικά στερεότυπα δεν αποφεύγονται, τα αστεία είναι πιο συγκρατημένα (κι ενοχικά) απ’ ό,τι θα έπρεπε και η δραματική στροφή του τελευταίου μέρους της διαδρομής αδικαιολόγητα απότομη, με το κωμικό ταμπεραμέντο και τη σωστή χημεία των δύο πρωταγωνιστών να διασώζουν πολλές αμηχανίες της πλοκής. Ειδικά ο Δημήτρης Ήμελλος («Bank Bang») είναι σε μεγάλα κέφια και… με χωρίς αυτόν θα μιλούσαμε για μια εντελώς ­διαφορετική ταινία.

Περισσότερες πληροφορίες

Με Χωρίς Γυναίκες

2
  • Κωμωδία
  • 2014
  • Διάρκεια: 90 '
  • Βαγγέλης Σεϊτανίδης

Δυο 40ρηδες ξεκινούν ένα ολιγοήμερο ταξίδι με αυτοκινούμενο τροχόσπιτο στη δυτική Πελοπόννησο, σε αναζήτηση μιας παλιάς συμμαθήτριάς τους η οποία έχει, λέει, κλειστεί σε μοναστήρι. Στην πραγματικότητα πρόκειται για την προσπάθεια του Ρίκου, εξωστρεφή οικογενειάρχη με αδυναμία στο ωραίο φύλο, να βγάλει από την κατάθλιψη τον κολλητό του «Κουστό», ο οποίος έχει χάσει… εργοστάσιο και γυναίκα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/05/2024

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.