Περάσματα

3

Ο ερωτικός πόθος και η κοινωνική ζωή συγκρούονται σε μια θαρραλέα επώδυνη και υποδόρια χιουμοριστική περιγραφή της αντιφατικής φύσης των ανθρώπινων επιθυμιών.

Περάσματα

Η πρώτη σκηνή της ταινίας αφορά μία από τις τελευταίες κάποιας άλλης. Αυτήν την οποία γυρίζει ο Τόμας, ένας απαιτητικός σκηνοθέτης αποφασισμένος να παίρνει πάντα αυτό που θέλει. Όχι μόνο στο πλατό, αλλά και στην προσωπική του ζωή, την οποία μοιράζεται με τον χαμηλότονο γραφίστα Μάρτιν, με τον οποίο είναι παντρεμένοι. Όταν όμως ο Τόμας γνωρίσει σ’ ένα πάρτι την Αγκάτ, μια νεαρή δασκάλα, θα ξεκινήσει μαζί της μια απενοχοποιημένη παράλληλη σχέση. Χωρίς να την κρύβει… εντελώς από τον Μάρτιν, τον παραμελεί όλο και περισσότερο, μοιάζοντας συνεπαρμένος από το καινούργιο του πάθος.


Ξεκινώντας από ερωτήματα τα οποία αφορούν τη σχέση ζωής και τέχνης, όπως το πόσο εγωκεντρικός, απαιτητικός και "δικτάτορας" δικαιολογείται να είναι ένας καλλιτέχνης τη στιγμή της δημιουργίας, ο Άιρα Σακς προχωράει σε πιο επώδυνες παρατηρήσεις επί της καθημερινής ζωής. Κατά πόσο μπορεί να γίνει ανεκτή μια ανάλογη συμπεριφορά, η οποία έχει να κάνει με την άρνηση ευνουχισμού της ερωτικής επιθυμίας, με την κατάργηση κάθε έννοιας ιδιοκτησίας απέναντι στα συναισθήματα του άλλου και τελικά τη μη αποδοχή της τακτοποιημένης και ρουτινιάρικης έγγαμης συμβίωσης; Είναι εγωκεντρικό να προτάσσεις το ένστικτό σου και πότε αυτό πρέπει να τιθασευτεί για να εξυπηρετηθεί το κοινό καλό;


Όλες οι ταινίες του Άιρα Σακς ("Η Αγάπη Είναι Παράξενη", "Μικροί Κύριοι", "Frankie") αφορούν ταξίδια αυτογνωσίας μέσα από περίπλοκες, αντισυμβατικές σχέσεις. Ο Αμερικανός σεναριογράφος και σκηνοθέτης ξέρει να περιγράφει με ακρίβεια τη αντιφατική φύση των ανθρώπινων επιθυμιών, προχωρώντας εδώ σε μια θαρραλέα βιτριολική και υποδόρια χιουμοριστική παραλλαγή του μοτίβου "ο ερωτικός πόθος συγκρούεται με την κοινωνική ζωή". Βάζει στο κέντρο του κάδρου του τον αντιπαθέστερο και συνάμα πλέον ενδιαφέροντα χαρακτήρα, μοιράζει δίκαια τις ευθύνες και αναρωτιέται πάνω στους χαρακτηρισμούς θύτης και θύμα. Κι όλα αυτά με μια νηφάλια αφήγηση, η οποία δεν υποτιμά καμία σκηνή, καμία ατάκα και κανένα βλέμμα, υπόδειγμα δραματικής ισορροπίας και σκηνοθετικής σύνεσης.

Γαλλία, Γερμανία. 2023. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: THE FILM GROUP

Περισσότερες πληροφορίες

Περάσματα

Passages
3
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 91 '
  • Άιρα Σακς

Η ζωή του σκηνοθέτη Τόμας και του γραφίστα Μάρτιν, οι οποίοι είναι παντρεμένοι μεταξύ τους, θα αναστατωθεί από την παρουσία της Αγκάτ, μιας καθηγήτριας με την οποία ο πρώτος κάνει παράλληλη σχέση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.