Εκεί που το Κακό Παραμονεύει

3

Ενδιαφέρουσες ιδέες ενσωματώνονται πειστικά στους κανόνες μιας ταινίας τρόμου, η οποία προσπαθεί να χειριστεί εναλλακτικά το κλισέ του δαιμονισμού.

Εκεί που το Κακό Παραμονεύει

Άλλαξε ρούχα. Μην πεις το όνομά του. Απόφυγε την επαφή με τα ζώα. Μείνε μακριά από ηλεκτρονικές συσκευές. Μην προσπαθείς να το σκοτώσεις με όπλα. Αυτοί είναι μερικοί από τους κανόνες προφύλαξης απέναντι στο κακό που παραμονεύει στην περιοχή των Πέδρο και Τζίμι. Δυο αδελφών, οι οποίοι όταν βρίσκουν ένα τεμαχισμένο πτώμα κοντά στο χωράφι τους, ξέρουν πού να ψάξουν. Σε ένα γειτονικό σπίτι θα βρουν έναν από τους ενοίκους του κατάκοιτο, απίστευτα πρησμένο και γεμάτο πυώδεις φλύκταινες. Πρόκειται για έναν "σαπισμένο", έναν δαιμονισμένο έτοιμο να εξαπλώσει το κακό, το οποίο δεν αντιμετωπίζεται με τους… παραδοσιακούς τρόπους. Η αστυνομία δεν βοηθάει, και μια "εξορκίστρια" τους δίνει πολύτιμες, αλλά αμφιβόλου αποτελεσματικότητας συμβουλές, με τα πτώματα να συσσωρεύονται γύρω τους και τα δυο αδέλφια να εγκλωβίζονται σε μια παγίδα θανάτου.


Ο Ντέμιαν Ρούγκνα ("Aterrados", 2017) ενσωματώνει πειστικά μια σειρά από ενδιαφέρουσες ιδέες στους κανόνες μιας ταινίας τρόμου, η οποία προσπαθεί να χειριστεί εναλλακτικά το κλισέ του δαιμονισμού. Η αόρατη απειλή πάντα συναρπάζει και ο Αργεντίνος σκηνοθέτης δεν χρειάζεται περιστρεφόμενα κεφάλια, μετεωρισμούς και φωνές από την κόλαση για να μας οδηγήσει βαθιά μέσα σε μια εφιαλτική πραγματικότητα. Παρέχει λίγες πληροφορίες για τη φύση του κακού, προσπαθώντας να ισορροπήσει ανάμεσα στο ρεαλισμό και την αλληγορία (μια κοινωνία χωρίς την παραμικρή αίσθηση κατανόησης κι εμπιστοσύνης), το κλασικό horror και το δράμα χαρακτήρων. Επιστρατεύει σκηνές σοκ, αλλά οι περισσότερες απ’ αυτές λειτουργούν με διηγηματική οικονομία, "εξηγώντας" μας λιτά και άμεσα την επίδραση του κακού σε ζώα, παιδιά και ενήλικες. Και είναι η αδυναμία συνεννόησης μεταξύ των ανθρώπων αυτή η οποία το διασπείρει, σε έναν κόσμο όπου κανείς δεν είναι ασφαλής, γιατί κανείς δεν είναι αθώος. Ο Ρούγκνα τον διασχίζει με ένα road movie τρόμου, το οποίο μπορεί να μη συναρμόζει άρρηκτα όλες τις αλληγορικές και αφηγηματικές δυναμικές του, ξεχωρίζει όμως θεαματικά από σχεδόν όλες τις déjà vu χολιγουντιανές ταινίες του είδους.

Αργεντινή, ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: ROSEBUD.21

Περισσότερες πληροφορίες

Εκεί που το Κακό Παραμονεύει

Cuando Acecha la Maldad / When Evil Lurks
3
  • Τρόμου
  • 2023
  • Διάρκεια: 99 '
  • Ντέμιαν Ρούγκνα

Τα αδέλφια Πέδρο και Τζίμι ανακαλύπτουν ότι μια δαιμονική οντότητα έχει στοιχειώσει ένα κοντινό αγροτόσπιτο, δηλητηριάζοντας ταυτόχρονα τα ζώα της γύρω περιοχής. Το να την εκδιώξουν από τη γη τους, όμως, αποδεικνύεται πολύ πιο επικίνδυνο απ’ ό,τι φαντάζονταν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.