Πορεία Προς Τη Ρώμη

2,5

Ντοκιμαντέρ άψογα αναλυτικό και αιχμηρά κριτικό, το οποίο όμως εγκλωβίζεται στον ακαδημαϊσμό του και ορισμένες αταίριαστες αισθητικές επιλογές.

Πορεία Προς Τη Ρώμη κριτική

Ένας εξαιρετικός σινεφίλ ντοκιμαντερίστας, ο Μαρκ Κάζινς ("The Story of Film") στρέφει το βλέμμα του σε κάτι καθαρά πολιτικό, χωρίς φυσικά να απουσιάζει ο κινηματογράφος από την εξίσωση. Ο σκηνοθέτης αναστοχάζεται την έννοια της κατασκευής ενός μύθου, ψηλαφώντας ένα ιστορικό γεγονός το οποίο πέτυχε γιατί ουσιαστικά έπεισε τους πάντες ότι συνέβη. Ο λόγος για τη φασιστική πορεία προς τη Ρώμη των μελανοχιτώνων του Μπενίτο Μουσολίνι, οι οποίοι τον Οκτώβριο του 1922 συγκεντρώθηκαν στην ιταλική πρωτεύουσα με στόχο να βρεθούν στην εξουσία. Κάτι που εντέλει έγινε πραγματικότητα, αλλά εξαιτίας των πολιτικών μηχανορραφιών μεταξύ του βασιλιά Βίκτωρ Εμμανουήλ Γ’ και του πρωθυπουργού Λουίτζι Φάκτα. Και όχι χάρη στο θάρρος του φασίστα αρχηγού, ο οποίος ταξίδεψε με τρένο στο Μιλάνο, όπου κρυβόταν για να μπορέσει να διαφύγει στην Ελβετία. Ωστόσο, για καιρό ο ιταλικός λαός πίστεψε πως τα πράγματα εξελίχθηκαν αντίστροφα, καθώς όσα συνέβησαν διαδόθηκαν μέσω της προπαγανδιστικής ταινίας "A Noi" (Ουμπέρτο Παραντίζι).

Αναλύοντας διεξοδικά το φιλμ, ο Κάζινς ουσιαστικά αποδεικνύει το ανεξίτηλο αποτύπωμα που καταφέρνουν να αφήσουν οι εικόνες όταν διατείνονται ότι εκφέρουν την αλήθεια. Ο Μουσολίνι γνώριζε πως είναι η εντύπωση που μετράει, όχι η πραγματικότητα, γι’ αυτό από νωρίς στήριξε τον κινηματογράφο με κάθε τρόπο, το κατεξοχήν εργαλείο για επιβάλει τις ιδέες του στην κοινή γνώμη. Ας μην ξεχνάμε πως ήταν ο ιδρυτής της θρυλικής Τσινετσιτά… Η αξιοθαύμαστα αιχμηρή προσέγγιση του Κάζινς, ωστόσο, εγκλωβίζεται στον ακαδημαϊκό τόνο της, τη ληθαργική αφήγηση (του ίδιου) και τον απλουστευτικό παραλληλισμό με τον Τραμπ. Σύνδεση η οποία, εκτός του ότι είναι τρομερά εύκολη, περιορίζει λανθασμένα σε ένα πρόσωπο το δηλητήριο που είναι ο φασισμός.

ΗΠΑ. 2022. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Πορεία Προς τη Ρώμη

Marcia su Roma
2,5
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2022
  • Διάρκεια: 98 '
  • Μαρκ Κάζινς

Ένας κινηματογραφικός αναστοχασμός πάνω στον τρόπο με τον οποίο κατασκευάστηκε ο κάλπικος μύθος της φασιστικής πορείας προς τη Ρώμη από τους μελανοχίτωνες του Μπενίτο Μουσολίνι το 1922.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.