Σιχάθηκα τον Εαυτό μου

2

Απολαυστικά προβοκατόρικη σάτιρα με εγκεφαλικό πλην όμως κατάμαυρο χιούμορ, η οποία όμως εξαντλεί γρήγορα τις ιδέες της, ενώ δεν εκμεταλλεύεται στο έπακρο την πληθωρική δυναμική της.

Σιχάθηκα τον Εαυτό μου κριτική1

Μόλις ένα χρόνο μετά τον "Χειρότερο Άνθρωπο του Κόσμου" (Γιόακιμ Τρίερ), στο Φεστιβάλ Καννών πραγματοποίησε την πρεμιέρα του ακόμα ένα νορβηγικό φιλμ που ψηλαφεί τα βλαβερά ελαττώματα των μιλένιαλ. Το ντεμπούτο του Κρίστοφερ Μπόργκλι, το οποίο μάλιστα έχει τους ίδιους παραγωγούς με την ταινία του Τρίερ, συστήνεται ως κατάμαυρη σάτιρα με έντονα στοιχεία ρομαντικού δράματος, η οποία εμβαθύνει σε δύο χαρακτηριστικά των σημερινών τριαντάρηδων: τον αχαλίνωτο ναρκισσισμό και την τοξικότητα που "ποτίζει" τις ερωτικές τους σχέσεις. Από αυτά τα δύο πάσχει η κεντρική ηρωίδα Σίγκνε, η Κριστίνε Κούγιατ Θορπ σε μια υπέροχη ερμηνεία, η οποία θέλει απεγνωσμένα να βρίσκεται μονίμως στο επίκεντρο της προσοχής. Ωστόσο, όταν η δημοφιλία του καλλιτέχνη συντρόφου της απογειώνεται, εκείνη φτάνει στα άκρα ώστε να παραμείνει στο προσκήνιο.

Ο Μπόργκλι παίζει πονηρά το χαρτί του προβοκατόρικα μοντέρνου, έχοντας στο επίκεντρο μια αντιπαθητική ηρωίδα, που φέρεται κακοποιητικά τόσο στους γύρω όσο και στον εαυτό της. Το απολαυστικά πικρό μαύρο χιούμορ, που πλαισιώνει τη φαινομενικά παράλογη συμπεριφορά της, βοηθά να κρατιέται γειωμένη η υπερβολή που διαπνέει το σενάριο. Ενώ, παράλληλα, τα εγκεφαλικά αστεία επιδρούν ως ένα επιπλέον σχόλιο στο ποιόν των χαρακτήρων. Για μια γενιά που έχει ανατραφεί με την έκθεση των κοινωνικών δικτύων ως αναπόσπαστο κομμάτι της ρουτίνας της, η αποδοχή των άλλων συνιστά μια ατραπό που προϋποθέτει τον ανταγωνισμό και το προσωπικό ρίσκο. Η Σίγκνε παραδίνεται στις παρορμήσεις της, επιλέγοντας να αγνοήσει τους κινδύνους, και θυσιάζοντας στην ουσία τον εαυτό της, μια κίνηση που την καθιστά μονομιάς μια φιγούρα απωθητική μεν, τραγική δε.

Σιχάθηκα τον Εαυτό μου κριτική2

Η μαζοχιστική περιπλοκότητα αυτού του χαρακτήρα, ωστόσο, δεν διερευνάται ποτέ όσο θα έπρεπε. Όσο περνά η ώρα ο Μπόργκλι προτιμά απλώς να αυξάνει τα επίπεδα του σοκ, εμφανίζοντας στο ενδιάμεσο αδυναμίες συμπτωματικά παρόμοιες με τον "Χειρότερο Άνθρωπο". Παρόλο που το φιλμ επιζητεί τη συναισθηματική εμπλοκή στο δράμα (μήπως εκείνη είναι απλώς θύμα ή το ζευγάρι αξίζει όσα του συμβαίνουν;), κανένας ήρωας δεν αναπτύσσεται επαρκώς ώστε κάτι τέτοιο να είναι εφικτό. Αντ’ αυτού, στο σενάριο σκορπίζονται ελάχιστες πληροφορίες δίχως πραγματικό αφηγηματικό βάρος, όπως η γνώση πως η Σίγκνε είναι παιδί χωρισμένων γονιών, εν είδει βιαστικού μπαλώματος που δεν εκπληρώνει το στόχο του.

Βέβαια, το μεγαλύτερο φάουλ του Μπόργκλι έρχεται όταν πια τα αστεία στερεύουν και οι ιδέες έχουν εξαντληθεί. Τότε η κάμερά του στρέφεται κατά της ίδιας του της ηρωίδας, η οποία αφού έχει δεχθεί απανωτά ψυχικά πλήγματα αφήνεται μετέωρη, μόνη αλλά "λυτρωμένη", σε μια κυνική κατακλείδα που αδικεί τη δυναμική αυτού του τολμηρού φιλμ.

Νορβηγία, Σουηδία. 2022. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: NEO FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Σιχάθηκα τον Εαυτό μου

Syk Pike / Sick of Myself
2
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 97 '
  • Κρίστοφερ Μπόργκλι

Μια παθολογική ναρκισσίστρια φτάνει στα άκρα για να γίνει το επίκεντρο της προσοχής, βλέποντας τη δημοφιλία του καλλιτέχνη συντρόφου της να απογειώνεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.