Το Βλέμμα του Οδυσσέα

2,5

Μεγάλο Βραβείο στις Κάννες για μια μεγαλόσχημη, υπαρξιακή και σινεφίλ περιπλάνηση στα όρια του (κινηματογραφικού και ιστορικού) βλέμματος, με τη γνώριμη, οπτικά συναρπαστική, αλλά στομφώδη αγγελοπουλική σινε-υπογραφή.

To vlemma tou Odyssea

Αμέσως μετά το "Μετέωρο Βήμα του Πελαργού" (1991), η έννοια των συνόρων επανέρχεται στο έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου, ο οποίος προσθέτει στη γεωγραφική αναφορά τους εκείνη της κινηματογραφικής διάστασης. Αλλά τα όρια του βλέμματος έχουν πλέον περιοριστεί δραματικά και ο σύγχρονος καλλιτέχνης έχει δημιουργικά τυφλωθεί. Έτσι, ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης Α(;) αναζητά την απολεσθείσα αθωότητα του σινεμά στα φλεγόμενα Βαλκάνια και στις χαμένες μπομπίνες μιας ταινίας των αδελφών Μανάκια, των πρώτων κινηματογραφιστών της περιοχής.


Πιο μεγαλόσχημος από ποτέ, ο διεθνής Έλληνας σκηνοθέτης ταξιδεύει σ’ όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη, στην οποία πέφτει βαριά η σκιά της πολύπαθης Ιστορίας της. Τα αδιέξοδα τα οποία συναντά δεν είναι όμως μόνο εθνικά, πολιτικά ή κοινωνικά, αλλά εκφραστικά και βαθιά υπαρξιακά. Όταν επικοινωνούνται με εικόνες, διαθέτουν πολλές φορές ένα εικαστικό μεγαλείο (ένας συναρπαστικός διαλογισμός πάνω στο χώρο και το χρόνο), αν και συχνά υποκύπτουν στο δέλεαρ της "ποιητικής" αγγελοπουλικής σινε-υπογραφής, ενώ η σεναριακή διάστασή τους παραμένει μέχρι τέλους επιδεικτικά στομφώδης – "Μωρή φύση, μόνη σου είσαι. Μόνος μου είμαι κι εγώ. Πάρε ένα μπισκότο!".

Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία. 1995. Διάρκεια: 176΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Το Βλέμμα του Οδυσσέα

2,5
  • Σινεφίλ
  • 1995
  • Διάρκεια: 176 '
  • Θόδωρος Αγγελόπουλος

Ένας Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης αναζητά στα φλεγόμενα Βαλκάνια τις χαμένες μπομπίνες μιας ταινίας των αδελφών Μανάκια, των πρώτων κινηματογραφιστών της περιοχής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.