Μόνο Αίμα

4

Στο ντεμπούτο των αδελφών Κοέν, το φιλμ νουάρ προσφέρει τις βασικές ιδέες ενός σεναριακά ευρηματικότατου και στιλιστικά μοντέρνου crime thriller με μακάβριο χιούμορ, σινεφίλ αναφορές κι έναν ωμό ρεαλισμό στα όρια της ταινίας τρόμου.

Mono aima

Ψάχνοντας τρόπο να περάσουν πίσω από την κάμερα, οι αδελφοί Τζόελ και Ίθαν Κοέν ακούν τη συμβουλή του Σαμ Ράιμι (ο Τζόελ ήταν βοηθός μοντέρ στο "Evil Dead" του) και το 1983 φτιάχνουν ένα δίλεπτο promo trailer ενός σεναρίου που συνέγραψαν παρέα και το δείχνουν σε πιθανούς χρηματοδότες. Σ’ ένα χρόνο μαζεύουν το απαραίτητο 1,5 εκατομμύριο δολάρια και βάζουν μπροστά την πρώτη τους ταινία, η οποία χρειάστηκε άλλον έναν ολόκληρο χρόνο post-production. Μετά τη θριαμβευτική πρεμιέρα του "Μόνο Αίμα" στο φεστιβάλ του Τορόντο και το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Σάντανς, η καριέρα των σπουδαιότερων Αμερικανών κινηματογραφιστών του καιρού μας είχε μπει στις ράγες της.


Σε μια κωμόπολη του Τέξας, ο Μάρτι είναι ο ιδιοκτήτης ενός σαλούν, ο οποίος μαθαίνει πως η γυναίκα του Άμπι τον απατά. Προσλαμβάνει λοιπόν έναν διεφθαρμένο ντετέκτιβ για να τη σκοτώσει, μαζί με τον εραστή της Ρέι, αλλά τα πράγματα εξελίσσονται διαφορετικά απ’ ό,τι τα υπολόγιζε. Το "αμαρτωλό" κουαρτέτο στήνει έναν φαύλο κύκλο αίματος, απληστίας, προδοσίας και διαφθοράς στην καρδιά της βαθιάς Αμερικής, οι παραδοσιακές αξίες της οποίας συνθλίβονται κωμικοτραγικά από το ατσάλινο χέρι της μοίρας. Το φιλμ νουάρ και ειδικότερα ο συγγραφέας τού "Κόκκινου θερισμού" (απ’ όπου και η φράση "blood simple") Ντάσιελ Χάμετ προσφέρουν τις βασικές ιδέες ενός σεναριακά ευρηματικότατου και στιλιστικά μοντέρνου crime thriller με μακάβριο χιούμορ, σινεφίλ αναφορές (ο ξεχασμένος αναπτήρας δίπλα στο πτώμα παραπέμπει στον "Άγνωστο του Εξπρές" του Χίτσκοκ) κι έναν ωμό ρεαλισμό στα όρια της ταινίας τρόμου – highlight η 13λεπτη βωβή σκηνή εξαφάνισης του "πτώματος". Στοιχεία (θεματικά, γεωγραφικά, κοινωνικά και σκηνογραφικά) τα οποία θα ορίσουν το περίγραμμα του κινηματογραφικού σύμπαντος των αδελφών Κοέν, οι οποίοι λειτουργούν ως εναλλάξιμοι καθοδηγητές στο πλατό, αλλά για συνδικαλιστικούς λόγους έχουν τυπικά αναλάβει ο ένας το ρόλο του σκηνοθέτη (Τζόελ) και ο άλλος του παραγωγού (Ίθαν), συνυπογράφοντας το σενάριο και το μοντάζ (ως Ρόντρικ Τζέινς).

ΗΠΑ. 1984. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS

Περισσότερες πληροφορίες

Μόνο Αίμα

Blood Simple
4
  • Θρίλερ
  • 1984
  • Διάρκεια: 99 '
  • Τζόελ Κοέν

Όταν ο Μάρτι μαθαίνει πως η γυναίκα του Άμπι τον απατά, βάζει έναν διεφθαρμένο ντετέκτιβ να τη σκοτώσει μαζί με τον εραστή της Ρέι, αλλά δολοφονείται από τον εκτελεστή που προσέλαβε. Όταν ο Ρέι ανακαλύπτει το πτώμα του Μάρτι προσπαθεί να το εξαφανίσει, νομίζοντας ότι τον σκότωσε η Άμπι, ενώ ο πραγματικός δολοφόνος παρακολουθεί τις κινήσεις του παράνομου ζευγαριού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.