Ο Γιος

2

Ο δημιουργός του «Πατέρα» υπογράφει ένα ακόμα σκληρό(τερο) δράμα για τα αδιέξοδα διαφορετικών γενεών, τα οποία γίνονται εδώ πιο περίπλοκα, σερβιρισμένα όμως με θεατρική χειραγώγηση που θέλει να σοκάρει.

O gios

Οι ευκατάστατοι ήρωες του Φλοριάν Ζελέρ ζουν όλοι τους μια τακτοποιημένη ζωή, η οποία μοιάζει να έχει πάρει την προδιαγεγραμμένη πορεία της. Εμείς εμφανιζόμαστε όταν αυτή αρχίζει αμυδρά να ξεφεύγει από τις ράγες, για να γίνουμε στην πορεία μάρτυρες ενός δραματικού εκτροχιασμού, ο οποίος τελικά θα αποδειχθεί κάθε άλλο παρά απροσδόκητος. Ο 44χρονος Γάλλος κινηματογραφικός σεναριογράφος και σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας και λογοτέχνης έχει περιγράψει αυτήν τη διαδρομή σε πολλαπλές παραλλαγές, η πρωτοτυπία των οποίων τον ανέδειξε ως μία από τις διασημότερες σύγχρονες καλλιτεχνικές προσωπικότητες της χώρας του. Έγινε γνωστός με το μυθιστόρημα "Η σαγήνη του κακού" (2004), καθιερώθηκε όμως με τη θεατρική τριλογία "Ο πατέρας", "Η μητέρα" και "Ο γιος". Πριν από τρία χρόνια πέρασε πίσω από την κάμερα, για να μεταφέρει ο ίδιος στη μεγάλη οθόνη τον "Πατέρα", αποσπώντας μαζί με τον Κρίστοφερ Χάμπτον ("Επικίνδυνες Σχέσεις", "Εξιλέωση") το Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου.


Η ίδια δημιουργική ομάδα διασκευάζει τώρα τον "Γιο", η μοναδική σχέση του οποίου με την πρώτη ταινία (και το αντίστοιχο θεατρικό) είναι νοηματική. Διαφορετικοί ήρωες, με τη νέα γενιά να αντικαθιστά εδώ την παλιά στη μάχη της ενάντια στη "στρεβλή" πραγματικότητα που την περιβάλλει: η πολυάσχολη καθημερινότητα του μεγαλοδικηγόρου Πίτερ, ο οποίος ζει με τη σύντροφό του Μπεθ και το νεογέννητο μωρό τους σε ένα ευρύχωρο διαμέρισμα στο Μανχάταν, αναστατώνεται όταν πληροφορείται από την πρώην σύζυγό του Κέιτ ότι ο έφηβος γιος τους Νίκολας έχει ένα μήνα να εμφανιστεί στο σχολείο του. Εσωστρεφής κι ευαίσθητος, ο τελευταίος μετακομίζει στην καινούργια οικογένεια του πατέρα του, ο οποίος προσπαθεί να τον ηρεμήσει ψυχολογικά, βάζοντάς τον σε μια νέα ρουτίνα. Ο Νίκολας, όμως, μοιάζει να μην μπορεί ούτε να ξεπεράσει ούτε καν να εκφράσει στους γύρω του τα έντονα ψυχολογικά προβλήματά του.


Πολιτικοί που μιλάνε για θέματα υγείας, ψυχαναλυτές και ψυχίατροι που προσπαθούν να βρουν λύσεις, γονείς που αγωνιούν, αλλά η διάπυρη ερώτηση "από πού προέρχεται όλη αυτή η θλίψη;" παραμένει αναπάντητη. Η κοφτερή πένα του Ζελέρ προχωρά σε μερικές σκληρές διαπιστώσεις, τις οποίες όμως, σε αντίθεση με τη δομική αυστηρότητα και την αφηγηματική ευρηματικότητα του "Πατέρα", σερβίρει αυτήν τη φορά με θεατρική ακαμψία, που χειραγωγεί συμπεράσματα και συναισθήματα. Οι λέξεις βαραίνουν περισσότερο από τις εικόνες, τα διλήμματα κατασκευάζονται παρά βιώνονται και τα αδιέξοδα γενεών και γενεών (εντελώς προκάτ το στήσιμο της συνάντησης πατέρα - παππού) παρουσιάζονται ως αφηρημένα κοινωνικά προβλήματα κι όχι ως ένα κινηματογραφικό δράμα που πραγματικά μας αφορά. Γι’ αυτό και το τρικ του φινάλε, αντί να μας σοκάρει, ενισχύει απλώς την αίσθηση του μελό εκβιασμού.

Μ. Βρετανία, Γαλλία. 2022. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Γιος

The Son
2
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 123 '
  • Φλοριάν Ζελέρ

Η πολυάσχολη καθημερινότητα του μεγαλοδικηγόρου Πίτερ, ο οποίος ζει με τη σύντροφό του Μπεθ και το νεογέννητο μωρό τους, αναστατώνεται όταν υποχρεώνεται να φιλοξενήσει τον Νίκολας, τον ψυχικά εύθραυστο γιο του από τον προηγούμενο γάμο του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/05/2024

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.