Στα Ίχνη του Δολοφόνου

2,5

Αστυνομικό θρίλερ με προσωπικότητα, αν και η πολύπλευρη πολιτικοκοινωνική κριτική του Ντάμιαν Σιφρόν («Ιστορίες για Αγρίους») δεν «κουμπώνει» απόλυτα με τις αφηγηματικές απαιτήσεις του είδους.

Sta ixni tou dolofonou

Για όσους αναρωτιούνται για το τι απέγινε ο ταλαντούχος Αργεντινός σκηνοθέτης των "Ιστοριών για Αγρίους" Ντάμιαν Σιφρόν, εννιά χρόνια μετά την παγκόσμια επιτυχία της πρωτότυπης μαύρης κωμωδίας του, η απάντηση έρχεται με μια ολόφρεσκη αμερικανική παραγωγή. Στο ενδιάμεσο, ο Σιφρόν είχε εμπλακεί σε διάφορα χολιγουντιανά σχέδια που δεν ευοδώθηκαν, όπως το "The Six Billion Dollar Man" με τον Μαρκ Γουόλμπεργκ, για να καταλήξει σε μια αστυνομική περιπέτεια γραμμένη από τον ίδιο και τον πρωτοεμφανιζόμενο Τζόναθαν Γουέικχαμ.

Όπως δηλώνει και ο τίτλος του φιλμ (αρχικά ήταν "Misanthrope"), πρόκειται για το χρονικό της αναζήτησης ενός serial killer και δεινού σκοπευτή, ο οποίος το βράδυ της παραμονής της Πρωτοχρονιάς πυροβολεί από τον 17ο όροφο μιας πολυκατοικίας στη Βαλτιμόρη και σκοτώνει 29 ανθρώπους. Έχει κάποιο σχέδιο; Είναι τρομοκράτης; Θα το ξανακάνει; Επικεφαλής της κατεπείγουσας έρευνας που έχει αναστατώσει την πόλη αναλαμβάνει ο πράκτορας του FBI Τζέφρι Λαμάρκ, ο οποίος, χωρίς πολλά στοιχεία, βρίσκεται καθηλωμένος από "διασταυρούμενα πυρά" υπηρεσιακών συμφερόντων και γραφειοκρατικών εξουσιών. Χρησιμοποιώντας κάθε διαθέσιμο μέσο, στρατολογεί στην ομάδα του την αντικοινωνική και ψυχολογικά εύθραυστη νεαρή αστυνομικό Έλινορ Φάλκο, η οποία τον εντυπωσιάζει με τις εύστοχες παρατηρήσεις της.

Σκιαγραφώντας το ψυχολογικό πορτρέτο τριών "απροσάρμοστων" χαρακτήρων (πρωτίστως της Έλινορ και κατόπιν του Λαμάρκ και του δολοφόνου), ο Σιφρόν ανοίγει τη βεντάλια του κοινωνικού σχολιασμού του σ’ ολόκληρο σχεδόν το εύρος της αμερικανικής πραγματικότητας. Η κριτική του είναι άλλοτε οξεία (η συζήτηση στο σπίτι του Λαμάρκ, η εξομολόγηση του δολοφόνου) και άλλοτε διακριτική (τα πλάνα στο σφαγείο), όχι πάντα πειστικά ενσωματωμένη στη στιβαρή πλοκή. Το σενάριο προκρίνει το δραματικό στοιχείο χωρίς να περιφρονεί το σασπένς, οι αντικαπιταλιστικές βολές (παρα)είναι ηχηρές, αλλά εύστοχες, και η δυναμική σκηνοθεσία προσδίδει σ’ αυτό το αστυνομικό θρίλερ προσωπικότητα, αν και η επιτακτική διάθεση του Σιφρόν να παραμείνει στα βαθιά δεν "κουμπώνει" απόλυτα με τις αφηγηματικές απαιτήσεις του είδους.

ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILMS

Περισσότερες πληροφορίες

Στα Ίχνη του Δολοφόνου

To Catch a Killer / Misanthrope
2,5
  • Αστυνομική
  • 2023
  • Διάρκεια: 119 '
  • Ντάμιαν Σιφρόν

Όταν ένας δεινός σκοπευτής πυροβολεί από μακριά και σκοτώνει 29 ανθρώπους στη Βαλτιμόρη, ένα φρενήρες κυνηγητό ξεκινά για τον εντοπισμό του. Χωρίς πολλά στοιχεία, ο υπεύθυνος της έρευνας Τζέφρι Λαμάρκ στρατολογεί στην ομάδα του την αντικοινωνική και ψυχολογικά εύθραυστη νεαρή αστυνομικό Έλινορ Φάλκο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.