Salò, 120 Μέρες στα Σόδομα

3,5

Ταινία – σκάνδαλο και τελευταία της παζολινικής φιλμογραφίας, μεταγράφει με απίστευτη ωμότητα και 70s προβληματισμό τις ιδέες του Μαρκήσιου Ντε Σαντ στη σύγχρονη ευρωπαϊκή πολιτικο-φιλοσοφική πραγματικότητα.

Salo 120 meres sta Sodoma1

Είκοσι μέρες μετά τη δολοφονία του Πιέρ Πάολο Παζολίνι (2/11/1975) η τελευταία ταινία του κορυφαίου Ιταλού ποιητή και σκηνοθέτη έκανε την πρεμιέρα της στο Παρίσι. Προκάλεσε παγκόσμιο σκάνδαλο και απαγορεύτηκε σε πολλές χώρες του κόσμου (φυσικά και στη δική μας, μετά από μια ανεπανάληπτα επιτυχημένη προβολή μηνών στον κινηματογράφο Στούντιο) λόγω γραφικά βίαιων και "άσεμνων" σκηνών. Ήταν μια εσκεμμένη επιλογή του Παζολίνι, ο οποίος διασκεύασε το απαγορευμένο για δυο αιώνες βιβλίο του Μαρκήσιου ντε Σαντ "120 μέρες στα Σόδομα" μεταφέροντας τη δράση του στην Βόρεια Ιταλία του 1944, την εποχή του ψευδοκράτους της Ιταλικής Κοινωνικής Δημοκρατίας, γνωστής ως Δημοκρατίας του Σαλό. Εκεί τέσσερα ανώτερα μέλη της φασιστικής εξουσίας απαγάγουν μια ομάδα νεαρών αντρών και γυναικών. Τους κρατούν για 120 ημέρες, υποβάλλοντάς τους σε κάθε είδους βασανιστήρια και εξευτελισμούς.

Οι σαντικές ιδέες μεταγράφονται με απίστευτη ωμότητα και 70s προβληματισμό στη σύγχρονη ευρωπαϊκή πολιτικο-φιλοσοφική πραγματικότητα. Συνθέτουν μια παζολινική αντίληψη της (δαντικής) Κόλασης και σοκάρουν μέχρι σήμερα με τον (όχι πάντα διακριτικό) τρόπο που συνδέουν εξουσία και σεξουαλική διαστροφή.

Ιταλία, Γαλλία. 1975. Διάρκεια: 117΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Salò, 120 Μέρες στα Σόδομα

Salò o le 120 Giornate di Sodoma
3,5
  • Σινεφίλ
  • 1975
  • Διάρκεια: 117 '
  • Πιέρ Πάολο Παζολίνι

Στην υπό ναζιστική κατοχή Βόρεια Ιταλία του 1944, τέσσερα ανώτερα μέλη της φασιστικής εξουσίας απάγουν μια ομάδα νεαρών αντρών και γυναικών. Τους κρατούν για 120 ημέρες, υποβάλλοντάς τους σε κάθε είδους βασανιστήρια, διαστροφή και εξευτελισμό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
17/05/2024

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.

Τα οσκαρικά κοστούμια του "Poor Things" στο Μουσείο Μπενάκη

Οι εντυπωσιακές δημιουργίες της Χόλι Γουάντινγκτον έρχονται το καλοκαίρι στην Αθήνα.

Πολύδροσο

Ένα υπόκωφης έντασης και ανεπιτήδευτης ποίησης φιλμ, το οποίο συγκινεί, εξαντλεί, ωστόσο, τις κινηματογραφικές εκπλήξεις του, καθώς εγκλωβίζεται στη φόρμα.