"Femicidio": Οι ιστορίες έμφυλης βίας που συγκλόνισαν την Ιταλία στο CineDoc

Το CineDoc προβάλλει online για μία εβδομάδα το ντοκιμαντέρ της Νίνας Μαρίας Πασχαλίδου στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση για την πρόληψη και αντιμετώπιση της έμφυλης βίας.

Fenicidio

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γυναικών στις 8 Μαρτίου, ημέρα μνήμης και αγώνα για ισότητα, το CineDoc προβάλει online για μία εβδομάδα (8-15 Μαρτίου), το ντοκιμαντέρ "Femicidio" της Nίνας Μαρίας Πασχαλίδου, στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση για την πρόληψη και αντιμετώπιση της έμφυλης βίας.

Στο "Femicidio", παρουσιάζονται ιστορίες έμφυλης βίας που συγκλόνισαν την Ιταλία από τον Βορρά έως τον Νότο, αλλά θα μπορούσε να έχει γυριστεί σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου. Η Λάουρα Ροβέρι, μια 28χρονη δασκάλα γιόγκα, δέχτηκε 15 μαχαιριές από τον πρώην φίλο της. Επέζησε της επίθεσης και έγινε σύμβολο ενδυνάμωσης για τις γυναίκες στην Ιταλία, όπου σύμφωνα με στατιστικές, διαπράττεται μία γυναικοτονία ανά τρεις ημέρες. Η Νούντζια Μαϊοράνο και η Αλμπα Κιάρα Μπαρόνι δολοφονήθηκαν από τους συντρόφους τους, όπως επίσης και η Λορένα Κουαράντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το ντοκιμαντέρ ακολουθεί το βλέμμα της Λάουρα, αλλά τις οικογένειες και τους φίλους που βιώνουν τη σκληρή απώλεια των αγαπημένων τους και συντάσσονται στην προσπάθεια ευαισθητοποίησης, για ένα φαινόμενο που εξακολουθεί να είναι σε έξαρση και δε γνωρίζει σύνορα.

femicidio

Στη χώρα μας, το ελληνικό κίνημα του #metoo ξεκίνησε να διαμορφώνεται πριν από περίπου δύο χρόνια, ύστερα από τη γενναία απόφαση της Σοφίας Μπεκατώρου να μιλήσει δημόσια για τη σεξουαλική κακοποίηση που δέχτηκε το 1998. Το αποτέλεσμα ήταν να ξεκινήσει ένα μεγάλο κύμα συμπαράστασης, αλλά και μια σειρά από καταγγελίες γυναικών, που βρήκαν, χάρη στη Σοφία, το θάρρος να μοιραστούν τις δικές τους ιστορίες. Παράλληλα, τα τελευταία δύο χρόνια έχουν δημοσιευθεί και εξακολουθούν να δημοσιεύονται πολυάριθμα περιστατικά γυναικοκτονιών, σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης.

femicidio

Στο πλαίσιο του "Femicidio", ειδικοί, κοινωνιολόγοι και πολιτικοί καταθέτουν τις απόψεις τους για το ζήτημα των γυναικοκτονιών, που αντιμετωπίζει όχι μόνο η Ιταλία αλλά και πολλές χώρες στον κόσμο. Το ντοκιμαντέρ υλοποιήθηκε σε συμπαραγωγή με το κανάλι Al Jazeera, έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης τον Μάρτιο του 2022 και στη συνέχεια προβλήθηκε τον Απρίλιο του 2022 στο πλαίσιο του Cinedoc, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Βόλο.

Το ντοκιμαντέρ προβάλλεται online 8-15 Μαρτίου μέσω viva.gr.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.