Το Τριανόν απαντά στο e-ΕΦΚΑ σχετικά με τα σινεμά Άστορ & Ιντεάλ

Ο υπεύθυνος του κινηματογράφου Μιχάλης Ζέης τοποθετείται μετά την εμπλοκή του ονόματός του στην υπόθεση της διατηρητέας χρήσης των δύο κινηματογράφων.

astor_new3

Πριν από λίγες μέρες, έγινε γνωστό πως ο e-ΕΦΚΑ επικαλείστηκε αυθαίρετα ένα παλαιότερο άρθρο του Αθηνοράματος, για να υποστηρίξει τη θέση του προς το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος πως οι ιστορικί κινηματογράφοι Άστορ και Ιντεάλ δεν πρέπει να ανακηρυχθούν διατηρητέοι ως προς τη χρήση τους. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Συγκεκριμένα, ο φορέας απομόνωσε δήλωση του υπευθύνου του Τριανόν Μιχάλη Ζέη ("Ο κινηματογράφος θα γίνει σαν το βινύλιο. Για λίγους και με ακριβό εισιτήριο. Στη σύγχρονη πραγματικότητα τα έσοδα που έχει από τις ταινίες της κανονικής προβολής ένας κινηματογράφος δεν φτάνουν ούτε για έναν υπάλληλο. Μόνο από χόμπι πλέον μπορεί να διατηρεί κάποιος επιχειρηματίας χειμερινό κινηματογράφο"), η οποία περιλαμβάνεται στο εν λόγω άρθρο στο πλαίσιο μιας συζήτησης για το μέλλον του κινηματογράφου, προκειμένου να στοιχειοθετήσει τη θέση του και απομακρύνοντας την από τα συμφραζόμενά της.

Τώρα, ο κ. Ζέης τοποθετείται στα γεγονότα μέσω ανακοίνωσής του που μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω:

"Απάντηση σχετικά με την επιστολή – αιτιολογική έκθεση με Αρ. Πρωτ. 69187 – 10/02/23 με ΘΕΜΑ : "Χαρακτηρισμός ή μη ως διατηρητέας της χρήσης "κινηματογράφου -θεάτρου" με την επωνυμία "IDEAL (ΙΝΤΕΑΛ)", στο διατηρητέο κτίριο επί της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) 46, στον Δήμο Αθηναίων,ιδιοκτησίας e-ΕΦΚΑ"
Σχετικά : Η υπ’ αριθμ.πρωτ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/4245/125/13.01.2023 αιτιολογική έκθεσητης Δ/νσης Αρχιτεκτονικής, Oικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων. 

Διαβάζοντας  το άρθρο του Αθηνοράματος της 6ης Μαρτίου 2023 για την απειλή του να κλείσουν οι δύο ιστορικοί κινηματογράφοι του κέντρου της Αθήνας Ιντεάλ και Άστορ, μείναμε εμβρόντητοι μπροστά στην ανάγνωση του ονόματος του διευθυντή του ΤΡΙΑΝΟΝ Μιχάλη Ζέη. Αφού αναζητήσαμε και την σχετική επιστολή του e-ΕΦΚΑ συγκλονιστήκαμε από τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιήθηκε μία πολύ συγκεκριμένη άποψη - φράση, η οποία αναπαράχθηκε εντελώς αποπροσανατολιστικά.

Την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε στον κινηματογράφο Τριανόν πάνελ συζήτησης στο πλαίσιο του 35ου 'Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου', στο οποίο συμμετείχαν ο Γιάννης Οικονομίδης, ο Ηλίας Γεωργιόπουλος, ο Βασίλης Μαζωμένος, ο Νίνος Μικελίδης και ο Μιχάλης Ζέης. Οι απόψεις που εκφράστηκαν σχετίζονταν με το  μέλλον του κινηματογράφου και με το ποιες ενέργειες θα πρέπει να γίνουν ώστε να αναστραφεί κάθε δυσοίωνη πρόβλεψη. Μια συζήτηση δηλαδή η οποία είχε σκοπό να αναδείξει τρόπους για τη βιωσιμότητα του κινηματογράφου και την ενίσχυσή του ως μέσου.

Σε καμία περίπτωση δεν ειπώθηκε ή εννοήθηκε ή υπονοήθηκε ότι το μέλλον του κινηματογράφου είναι το κλείσιμο των  κινηματογραφικών αιθουσών και η αλλαγή χρήσης τους. Αντιθέτως υποστηρίξαμε ότι το μέλλον της κινηματογραφικής παραγωγής είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την κινηματογραφική αίθουσα και η κινηματογραφική αίθουσα με τον πολιτισμό της χώρας. Η προστασία του κινηματογράφου ως είδος εν γένει προϋποθέτει την προστασία και διατήρηση των κινηματογραφικών αιθουσών ακριβώς για να μη γίνει ένα είδος πολυτελείας.

Σε αυτό το σημείο να υπενθυμίσουμε ότι ο κινηματογράφος είναι ένα κοινωνικό αγαθό και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται. Η μεγάλη αξία του κινηματογράφου είναι αντικειμενική. Η διάσωση του κινηματογράφου και ο χαρακτηρισμός της διατηρητέας χρήσης είναι ζήτημα κοινωνικό και πολιτικό. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο υπάρχει η έννοια του διατηρητέου.
Αυτός είναι ο λόγος που υπάρχουν οι προστατευόμενες περιοχές, τα προστατευόμενα μνημεία, οι εθνικοί δρυμοί, οι υγροβιότοποι κ.ο.κ.

Αυτός είναι ο λόγος ύπαρξης Ελληνικών φορέων όπως το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το ΕΚΟΜΕ, η Διεύθυνση παραστατικών τεχνών και κινηματογράφου του ΥΠΠΟΑ και πολλών Ευρωπαϊκών φορέων όπως τα Creative Europe Media, τα Europa Cinemas, η CICAE.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο άνθρωποι με διεθνή αναγνώριση, όπως η Μελίνα Μερκούρη, που ανέδειξαν πολιτικά, κοινωνικά και πολιτιστικά τη χώρα, με βαθιά ματιά στο μέλλον οραματίστηκαν και νομοθέτησαν τη διατηρητέα χρήση των κινηματογράφων.

Επιπλέον ο e-ΕΦΚΑ δεν μπήκε καν στον κόπο να επικοινωνήσει μαζί μας, ώστε αφενός να μας ενημερώσει για τη συμπερίληψη του ονόματός μας και αφετέρου για να διερευνήσει περισσότερο την ουσία των λεχθέντων. Η αναφορά, και μόνο, του ονόματός μας σε αυτήν την επονείδιστη επιστολή, μας προσβάλλει και μας συκοφαντεί.

Το έγγραφο διακινείται με την επικεφαλίδα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Είναι απορίας άξιον πως το Υπουργείο Κοινωνικών Υποθέσεων εκφράζει ανερυθρίαστα την άποψη ότι πρέπει να εκλείψει ο κινηματογράφος σαν αίθουσα και να πάψει να είναι ένα κοινωνικό αγαθό που αφορά τους πολλούς. Μας υπενθυμίζει με το χειρότερο τρόπο ότι η περιρρέουσα ανησυχία για απουσία κοινωνικού κράτους επιβεβαιώνεται ακόμη και εδώ. Πάνω από όλα μας υπενθυμίζει ότι ο πολιτισμός της χώρας, ΝΑΙ! βάλλεται από το κλείσιμο του ΙΝΤΕΑΛ.

Το ΤΡΙΑΝΟΝ και οι άνθρωποί του υπηρετούμε 70 (ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ) συναπτά, συνεχόμενα και αδιάκοπα έτη την 7η τέχνη με κάθε μέσον που διαθέτουμε, με όλες μας τις δυνάμεις, ψυχή τε και σώματι, αφιερωμένοι 100% στον κινηματογράφο και δεν ανεχόμαστε ηθικά καμία επιστολή – αιτιολογική έκθεση ή ό,τι άλλο, να μας τοποθετεί ύπουλα στην άλλη όχθη.

Κινηματογράφος ΤΡΙΑΝΟΝ"

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.