Προστασία Άστορ-Ιντέάλ: Κοινή δήλωση σκηνοθετών, παραγωγών & ντοκιμαντεριστών

Τα διοικητικά συμβούλια των ενώσεων ΕΣΠΕΚ, ΣΑΠΟΕ και ΕΕΝ τοποθετούνται μαζί υπέρ της διατηρητέας χρήσης των δύο κινηματογράφων.

astor_new4

Καθώς η υπόθεση της διατηρητέας χρήσης των κινηματογράφων Άστορ και Ιντεάλ μπαίνει σε νέες περιπέτειες, υπέρ της προστασίας των σκοτεινών αιθουσών τοποθετούνται μέσω κοινής ανοιχτής επιστολής τους τα διοικητικά συμβούλια της Ένωσης Σκηνοθετών-Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ), του Συνδέσμου Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων (ΣΑΠΟΕ) και η Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ (ΕΕΝ). Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά την επιστολή.

"Προς:
κ. Κώστα Σκρέκα
Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Κοινοποίηση:
κ. Νικόλα Γιατρομανωλάκη
Υφυπουργό Σύγχρονου Πολιτισμού
κ. Παναγιώτη Δουφεξή
Διοικητή e-ΕΦΚΑ

Αθήνα, 09.03.2023

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,

παρακολουθούμε ήδη από πέρσι την υπόθεση της κήρυξης διατηρητέας χρήσης ή όχι ως κινηματογράφων των ιστορικών αιθουσών του κέντρου της  Αθήνας Άστορ και Ιντεάλ.

Το Υπουργείο σας με αιτιολογική του έκθεση στις 23/01/2023 έχει ταχθεί υπέρ της διατηρητέας χρήσης και για τους δύο κινηματογράφους.

Παρόλα αυτά ο e-ΕΦΚΑ, σε αντίθεση με προηγούμενη δημόσια τοποθέτησή του, διαφωνεί με αιτιολογίες  —ειδικά στην περίπτωση του Ιντεάλ— που προκαλούν θυμηδία, χρησιμοποιώντας αποσπάσματα ημερίδων για το μέλλον του κινηματογράφου και παρουσιάζοντας την επιστροφή του Ιντεάλ στην προ 100 χρόνων χρήση του ως θεάτρου σαν φυσική εξέλιξη των καιρών (!).

Αν δεν αλλάξει κάτι —επειδή έχει ήδη αναβληθεί δύο φορές— η επιτροπή του Υπουργείου σας θα συνεδριάσει μέχρι τα τέλη Μαρτίου για να πάρει την οριστική απόφαση επί του θέματος.

Θέλουμε να δηλώσουμε, εν όψει της σημαντικής αυτής απόφασης, την πάγια θέση μας υπέρ της κήρυξης διατηρητέας χρήσης του Άστορ και του Ιντεάλ ως κινηματογράφων για το καλό του πολιτισμού της χώρας και της ζωής της πόλης μας.

Και καταλήγουμε λέγοντας πως σε περίπτωση αρνητικής αποφάσης, θα αντιταχθούμε με κάθε μέσο και τρόπο.

Μετά τιμής,

Τα Διοικητικά Συμβούλια των:

Ένωση Σκηνοθετών-Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ)
Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων (ΣΑΠΟΕ)
Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ (ΕΕΝ)"

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.