Το Ήσυχο Κορίτσι

3

Υποψηφιότητα για Όσκαρ διεθνούς ταινίας για ένα γλυκόπικρο, ειδυλλιακό στην όψη και μελαγχολικό στη διάθεση χρονικό ενηλικίωσης, το οποίο κερδίζει τις εντυπώσεις με τα καθαρά, τρυφερά συναισθήματά του.

To isixo koritsi

Στο μυθιστόρημα της Κλερ Κίγκαν "Foster" η 12χρονη Κάιτ αφηγείται μια καλοκαιρινή ιστορία στην Ιρλανδία του 1981. Μικρότερη κόρη μιας φτωχής και πολυμελούς οικογένειας η οποία δυσκολεύεται ακόμα περισσότερο να τα βγάλει πέρα όταν η μητέρα μένει και πάλι έγκυος, παραχωρείται για τους θερινούς μήνες των σχολικών διακοπών και μέχρι τη γέννα σε ανάδοχους γονείς. Ο Σον στέκεται στην αρχή πιο απόμακρος, αλλά η Έιμπλιν αποδεικνύεται στοργική και υπομονετική, αφήνοντας στην Κάιτ το χώρο και το χρόνο που χρειαζόταν για να ωριμάσει ψυχολογικά και να αρχίσει να αποκτά αυτοπεποίθηση. Αλλά ενώ στην καινούρια της οικογένεια υποτίθεται πως δεν υπάρχουν μυστικά, εκείνη θα ανακαλύψει ένα.

Πως αφηγείσαι κινηματογραφικά μια ιστορία η οποία δεν στηρίζεται στην πλοκή, μα στην ατμόσφαιρα και τα συναισθήματα; Με θητεία στο ντοκιμαντέρ και σε τηλεοπτικές σειρές, ο πρωτοεμφανιζόμενος στη μυθοπλασία Κόλμ Μπερέιντ αφήνει τους ηθοποιούς του και το φυσικό ιρλανδικό τοπίο να αναλάβουν καθοριστικούς ρόλους στη διαμόρφωση μιας συναρπαστικής αβεβαιότητας η οποία περικυκλώνει και ταυτόχρονα πλημμυρίζει εσωτερικά την Κάιτ. Η πρωτάρα Κάθριν Κλιντς εκφράζει με σιωπηλή ορμή την ψυχολογική καταιγίδα στην οποία έχει παρασυρθεί η ηρωίδα της, προσπαθώντας να αντλήσει – χωρίς να ξέρει από που – απαντήσεις για την αντιφατική συμπεριφορά των ενηλίκων. Άλλοτε ψυχρά αδιάφορη και άλλοτε γεμάτη κατανόηση, συχνά αμήχανη και κάποιες φορές απρόβλεπτα μεγαλόκαρδη. Αν και ενταγμένη σε μια κοινότοπη αγροτική καθημερινότητα, ο Μπερέιντ δεν αφήνει να χαθούν οι λεπτές διακυμάνσεις της και με σκηνοθετική ευαισθησία (στις σιωπές, στα βλέμματα, στους φυσικούς ήχους) μεταμορφώνει τη λιτή ιστορία του σε μια επικών διαστάσεων περιπέτεια πάνω στους καταπιεστικούς και συνάμα λυτρωτικούς οικογενειακούς δεσμούς. Ταυτόχρονα σ’ ένα γλυκόπικρο, ειδυλλιακό στην όψη και μελαγχολικό στη διάθεση χρονικό ενηλικίωσης, το οποίο κερδίζει τις εντυπώσεις και μια υποψηφιότητα για Όσκαρ διεθνούς ταινίας (η πρώτη για την Ιρλανδία) χάρη στα καθαρά, τρυφερά συναισθήματά του.

Ιρλανδία. 2022. Διάρκεια: 94΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Το Ήσυχο Κορίτσι

An Cailín Ciúin / The Quiet Girl
3
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 94 '
  • Κόλουμ Μπερέιντ

Στην Ιρλανδία του 1981, η μικρή Κάιτ, κόρη μιας φτωχής, πολυμελούς οικογένειας, θα περάσει το καλοκαίρι με ανάδοχους γονείς λόγω της νέας εγκυμοσύνης της μητέρας της. Θα ανακτήσει την αυτοπεποίθησή της, αλλά ενώ μεταξύ των θετών γονιών της υποτίθεται πως δεν υπάρχουν μυστικά, εκείνη θα ανακαλύψει ένα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.