Ιερή Αράχνη

3

Βραβείο ερμηνείας στις Κάννες και θέση στην οσκαρική βραχεία λίστα διεθνούς ταινίας για ένα εύπεπτο σεναριακά, αλλά ατμοσφαιρικό, αγωνιώδες και αιχμηρό πολιτικά θρίλερ βασισμένο σε αληθινά γεγονότα.

Ieri_araxni

Μετά από δυο θρίλερ φαντασίας ("Shelley", "Σύνορα") σε βορειοευρωπαϊκό φόντο, ο  γεννημένος στην Τεχεράνη και σπουδαγμένος στη Στοκχόλμη (αρχιτεκτονική) και την Κοπεγχάγη (σινεμά) Αλί Αμπάσι επιστρέφει στη χώρα καταγωγής του. Στην "Ιερή Αράχνη" διατηρεί το στοιχείο του θρίλερ, εγκαταλείπει όμως οτιδήποτε φανταστικό, εμπνεόμενος από μια αληθινή ιστορία η οποία είχε συνταράξει το Ιράν στην αρχή του αιώνα. Ο Αμπάσι την αναπαριστά με μεγάλη πιστότητα (ονομάτων, τοποθεσιών, γεγονότων), προσθέτει όμως ένα μυθοπλαστικό χαρακτήρα ο οποίος οδηγεί την πλοκή εν είδει ντετέκτιβ: την Αριζού Ραχίμι, δημοσιογράφο η οποία καταφθάνει από την Τεχεράνη στην ιερή πόλη Μασχάντ για να καλύψει την υπόθεση του "Δολοφόνου Αράχνη". Ενός serial killer ο οποίος σκοτώνει ιερόδουλες, συνήθως ναρκομανείς, και επικοινωνεί με τον Τύπο δηλώνοντας πως θέλει μ’ αυτό τον τρόπο να εξαγνίσει την κοινωνία, απαλλάσσοντάς την από τους αμαρτωλούς. Η Ραχίμι διαπιστώνει πως η αστυνομία κινείται ράθυμα, ο περισσότερος κόσμος αδιαφορεί κι έτσι δοκιμάζει να στήσει η ίδια μια παγίδα εντοπισμού του δολοφόνου.

Ο Αμπάσι περιγράφει με ρεαλισμό τη σκοτεινή πλευρά της ιρανικής κοινωνίας (η ταινία, για ευνόητους λόγους, γυρίστηκε στην Ιορδανία), η οποία αρχικά μας προϊδεάζει για τα βαθιά μισογυνικά και θεμελιωμένα πατριαρχικά πιστεύω της, μέχρι που η εξέλιξη της υπόθεσης θα τα αποκαλύψει στην πλήρη διάστασή τους (ευφυής η τελευταία σκηνή). Γιατί στην πορεία της έρευνάς της, η Ραχίμι θα έρθει αντιμέτωπη όχι μόνον με ένα μισαλλόδοξο εγκληματία, αλλά και με μια κατά συρροή γυναικοκτόνα πραγματικότητα, πίσω από την οποία βρίσκονται αόρατα συμφέροντα (οι αγνώστων κινήτρων υψηλοί "προστάτες" του δολοφόνου). Ο Αμπάσι τα τυλίγει δεξιοτεχνικά στο ημίφως ενός ατμοσφαιρικού, αγωνιώδη και αιχμηρού πολιτικά θρίλερ, το οποίο υιοθετεί μια σεναριακά εύπεπτη συνταγή με "καθαρές" όσο κι εύκολες δραματουργικά λύσεις. Έτσι, η αφηγηματική ευχέρεια και τα επίκαιρά μηνύματά του το οδήγησαν ως την οσκαρική βραχεία λίστα διεθνούς ταινίας, το βραβείο γυναικείας ερμηνείας στις Κάννες και τέσσερις υποψηφιότητες στα Ευρωπαϊκά Βραβεία.

Δανία, Γερμανία. 2022. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Ιερή Αράχνη

Holy Spider
3
  • Θρίλερ
  • 2022
  • Διάρκεια: 116 '
  • Αλί Αμπάσι

Μια δημοσιογράφος προχωρά όλο και βαθύτερα στη σκοτεινή πλευρά της ιρανικής πραγματικότητας, προσπαθώντας να αποκαλύψει το πρόσωπο ενός serial killer ο οποίος δολοφονεί ιερόδουλες στην ιερή πόλη Μασχάντ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.