Μετά από μια περιπετειώδη περσινή χρονιά, κατά την οποία τόσο το φεστιβάλ Ολυμπίας όσο και η Camera Zizanio κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν το τέταρτο κύμα της πανδημίας και κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις προβολές τους με απόλυτη επιτυχία, η φετινή επετειακή, 25η διοργάνωση αποδείχτηκε μια θριαμβευτική επιστροφή στην κανονικότητα. Η αξία της φυσικής ανθρώπινης επαφής και της κινηματογραφικής εμπειρίας ως κοινωνική εκδήλωση επισημάνθηκε πολλαπλά στη συγκινητική τελετή λήξης το Σάββατο 10/12, στην οποία ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Δημήτρης Σπύρου στάθηκε στη σημασία των ελληνικών συμμετοχών: "Ξεκινώντας αυτό το Φεστιβάλ το 1997, μια από τις βασικές παραμέτρους που θέσαμε ήταν η ανάπτυξη της παραγωγής και της διανομής ελληνικών παιδικών ταινιών. Την πρώτη χρονιά είχαμε μόνο μια ελληνική ταινία, ενώ ακολούθησαν χρονιές που δεν είχαμε καμία. Με τα χρόνια γίναμε μάρτυρες μιας σημαντικής στροφής και φέτος είμαστε περήφανοι που για πρώτη φορά βραβεύεται μια ελληνική ταινία μεγάλου μήκους: το ντοκιμαντέρ "Τέλος Χρόνου" του Λουκά Παλαιοκρασά, το οποίο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις ξένες παραγωγές".
Πράγματι, το "Τέλος Χρόνου" ανακηρύχτηκε η καλύτερη ταινία ντοκιμαντέρ του αντίστοιχου διεθνούς τμήματος, με το μεγάλο βραβείο μυθοπλασίας να καταλήγει στα χέρια του Γάλλου Γιοχάν Μαντσά για το "Η Τραβιάτα, τα Αδέρφια μου κι Εγώ", ενώ εκείνο της σκηνοθεσίας στον Κάβιτς Νεάνγκ από την Καμπότζη για το "Λευκό Κτίριο". Το βραβείο σεναρίου απέσπασε το "Μια Δεύτερη Ζωή" του Τυνήσιου Ανίς Λασουέντ, το οποίο κέρδισε επίσης κι εκείνα του Διεθνούς Κέντρου Κινηματογράφου για Παιδιά και Νέους, της Βουλής των Ελλήνων "Ανθρώπινες αξίες" και της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδος. Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου βράβευσε το ιρανικό "Ο Άνεμος Χορεύει τα Ζαχαροκάλαμα" του Εμπραΐμ Ασραφπούρ, με το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής, στην οποία προήδρευσε ο Γάλλος κριτικός και θεωρητικός Αλέν Μπεργκαλά, να αναφέρει πως "οι δώδεκα ταινίες μεγάλου μήκους του φετινού προγράμματος εγείρουν τα μείζονα ζητήματα του καιρού μας με διακριτικότητα και ειλικρίνεια. Η κοινωνική ανισότητα και η βαρβαρότητα της εξουσίας εξακολουθούν να μην αντιμετωπίζονται και να συνθλίβουν". Στην κατηγορία της μικρού μήκους μυθοπλασίας νικήτρια αναδείχτηκε η "Κουβέρτα" του Τέπο Αϊράκσινεν (Φινλανδία) και σ’ εκείνη του μικρού μήκους animation "Λουδοβίκος ο Α΄, Βασιλεύς των Αμνών" του Μάρκους Γουλφ (Γερμανία).
Το Σαββάτο διεξήχθη επίσης και η σημαντικότατη ημερίδα "Το Φεστιβάλ Ολυμπίας και η ανάπτυξη της κινηματογραφικής βιομηχανίας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας" στο Θεματικό Πάρκο Ξυστρή, στον Πύργο. Εκεί, παρουσία του περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου και του δημάρχου της πόλης Τάκη Αντωνακόπουλου παρουσιάστηκαν οι δράσεις για την εκ νέου αξιοποίηση του πρώην Σταφιδεργοστασίου του ΑΣΟ Πύργου και τη μετατροπή του σε μόνιμη έδρα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας. Στα κτίρια του, το εμβαδό των οποίων ξεπερνά τα 2.200 τ.μ., θα διαμορφωθούν και θα λειτουργήσουν οι χώροι: κινηματογραφική αίθουσα 400 και πλέον θέσεων, αμφιθέατρο 170 θέσεων, χώρος εστίασης, ταινιοθήκη, γραφεία διοίκησης, στούντιο ηχογράφησης και χώροι μοντάζ, κινηματογραφικό πλατό και χώρος έκθεσης σταφίδας.
Τέλος, να υπενθυμίσουμε πως από 10-18/12 το φεστιβάλ μετφέρεται στο διαδίκτυο μέσα από την ψηφιακή πλατφόρμα online.olympiafestival.gr, προκειμένου να έχουν πρόσβαση στις ταινίες του όλοι οι σινεφίλ, αλλά και παιδιά απ' όλη την Ελλάδα.