Οι Πέντε Διάβολοι

3

Καθώς ένας απαγορευμένος έρωτας συναντά μια ιστορία ενηλικίωσης, ένα οικογενειακό δράμα μετατρέπεται ευρηματικά σε μια τόσο επώδυνη όσο και τρυφερή ονειρική φαντασία.

Oi_pente_diavoloi

Σεναριογράφος σπουδαίων Γάλλων σκηνοθετών ("Τα Φαντάσματα του Ισμαήλ" του Αρνό Ντεπλεσάν, "Παρίσι, 13ο Διαμέρισμα" του Ζακ Οντιάρ, "Stars at Noon" της Κλερ Ντενί), η 33χρονη Λεά Μεσιούς περνάει τώρα για δεύτερη φορά πίσω από την κάμερα για να αφηγηθεί, μετά την "Ava" (2017), μια ακόμα ιστορία θηλυκής ενηλικίωσης. Αυτήν της Βικί, η οποία μεγαλώνει σε μια επαρχιακή πόλη μαζί με τη μητέρα της, η οποία δουλεύει στην τοπική δημοτική πισίνα, και τον πυροσβέστη πατέρα της. Παιδί μεικτού γάμου, γίνεται αντικείμενο χλευασμού από τους συμμαθητές της, στους οποίους δεν αποκαλύπτει το μαγικό χάρισμά της. Η Βικί μπορεί να αναγνωρίσει τη μυρωδιά οποιουδήποτε αντικειμένου ή προσώπου, της αρέσει μάλιστα να τις αναπαράγει και να τις διατηρεί σε γυάλινα δοχεία. Το ίδιο θα κάνει και με αυτήν της Ζουλιά, αδελφή του πατέρα της η οποία θα έρθει να μείνει στο σπίτι τους, ξυπνώντας επώδυνες οικογενειακές μνήμες που όλοι είχαν επιμελώς απωθήσει.

Περιγράφοντας την καθημερινότητα ενός επαρχιακού μικρόκοσμου, η Μισιούς ζωντανεύει μια τακτοποιημένη κοινωνική πραγματικότητα με αδιόρατες ρωγμές. Η επιστροφή ενός βίαιου, τραυματικού παρελθόντος θα τις ανοίξει για τα καλά, καλώντας αυτούς που προσπάθησαν να τις... σοβατίσουν όπως όπως να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Τη μάχη τους με τις επιθυμίες τους και τα συλλογικά ταμπού, τα καταπιεσμένα πάθη και τον πανίσχυρο κομφορμισμό που τους περιβάλλει η Μισιούς την περιγράφει μέσα από τα μάτια της Βικί, δίνοντάς της το χαρακτήρα ονειρικής φαντασίας. Οι μυρωδιές γίνονται για την ανήσυχη μικρή ο δρόμος προς την ενστικτώδη κατανόηση ενός ακατανόητου, απειλητικού κόσμου (αυτού των ενηλίκων) στον οποίο εισέρχεται σαν ταξιδιώτης στο χρόνο. Αυτά που βλέπει, και βλέπουμε, είναι αληθινά; Είναι μήπως αποκλειστικά προϊόντα ζωηρής ανήλικης φαντασίας; Και πως αυτή η τελευταία "ερμηνεύει" δυσνόητες, περίπλοκες, ενήλικες έννοιες; Η Μισιούς και το παραμυθένιο, λιγάκι εκβιαστικό φινάλε της έχουν μερικές απαντήσεις – κάποιες προβλέψιμες, μερικές συγκινητικά τρυφερές και άλλες τους σκοτεινά αποκαλυπτικές.

Γαλλία. 2022. Διάρκεια: 103΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Πέντε Διάβολοι

Les Cinq Diables
3
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 103 '
  • Λεά Μισιούς

Η μικρή Βικί μεγαλώνει σε μια επαρχιακή γαλλική πόλη ως παιδί μεικτού γάμου το οποίο κοροϊδεύουν οι συμμαθητές του. Θα νιώσει ακόμα πιο περίεργα, όμως, όταν στο σπίτι τους έρθει να μείνει η θεία της Ζουλιά, η οποία θα ξυπνήσει τραυματικές οικογενειακές μνήμες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.