Φύγαμε!

3

Η σύγχρονη ιρανική πραγματικότητα ακτινογραφείται δια μέσου ενός τρυφερά μελαγχολικού road movie, με τον γιο του Τζαφάρ Παναχί να παραμένει πιστός στην κληρονομιά της αβίαστης νεορεαλιστικής ειλικρίνειας.

Figame

Αν και το μήλο δεν πέφτει πάντα κάτω από τη μηλιά, στο κινηματογραφικό Ιράν δεν υπάρχουν περιθώρια για να απομακρυνθεί κάποιος καρπός από τη σκιά του δέντρου. Κι αυτό όχι μόνο γιατί στην περίπτωσή μας αναφερόμαστε στον Πανάχ Παναχί, γιο ενός από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της ακμαίας εθνικής κινηματογραφίας, τον Τζαφάρ Παναχί, αλλά και γιατί η συγκεκριμένη σινε-παράδοση στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε ένα παρόμοιο νεορεαλιστικό και ντοκιμαντερίστικο ύφος από το οποίο ελάχιστοι επιχειρούν να διαφοροποιηθούν. Όχι πάντως ο υιός Παναχί, ο οποίος παραμένοντας πιστός στην κληρονομιά της αβίαστης κινηματογραφικής ειλικρίνειας επιβιβάζεται σε ένα τζιπάκι και διασχίζει την ιρανική ύπαιθρο προς τα σύνορα παρέα με μια τετραμελή οικογένεια και το βαριά άρρωστο σκύλο τους.

Ο πατέρας, κυνικός, θυμόσοφος και συμφεροντολόγος, έχει το πόδι του στο γύψο και κινείται με πατερίτσες. Ο υπερκινητικός μικρός γιος αναστατώνει τους πάντες και τα πάντα. Η μητέρα μοιάζει η μόνη λογική της υπόθεσης, αν και μια τραγουδάει χαρούμενα και μια προσπαθεί να συγκρατήσει τα δάκρυα της. Γεμάτο διαρκείς αντιπαραθέσεις και αλλαγές διαθέσεων, το ταξίδι μοιάζει μια χαοτικά διασκεδαστική περιπέτεια για όλους πλην του μεγάλου γιου, ο οποίος οδηγεί παραμένοντας σιωπηλά σκεφτικός.

Αγαπητές στους Ιρανούς σκηνοθέτες, οι ταινίες δρόμου και περιπλάνησης τους προσφέρουν τη δυνατότητα να σχολιάσουν έμμεσα και λοξά, μέσα από διαδοχικά καθημερινά συμβάντα και συναντήσεις, τη σύγχρονη πραγματικότητα της χώρας τους. Αυτήν ακτινογραφεί και ο μικρός Παναχί δια μέσου ενός τρυφερά μελαγχολικού road movie, το οποίο απλώνει τη ματιά του στο ανοιχτό φυσικό τοπίο, αλλά και σε ολόκληρη την ανθρωπογεωγραφία η οποία περιβάλλει τους ήρωές του. Τέσσερις ολοζώντανους χαρακτήρες με διαφορετική προοπτική απέναντι στην καθημερινότητα, με αντιθέσεις κι αντιφάσεις, ενοχλητικά ελαττώματα και γοητευτικά προτερήματα. Το "Φύγαμε!" δεν τα εκβιάζει για να γίνει ένα διδακτικό δράμα ούτε τα διογκώνει για να εκμαιεύσει κωμικές στιγμές. Απλά τα παρατηρεί με τρυφερότητα και κατανόηση, όπως από την αληθινή ζωή μεταπηδούν στη μεγάλη οθόνη.

Ιράν. 2022. Διάρκεια: 93΄. Διανομή: CAROUSEL FILMS

Περισσότερες πληροφορίες

Φύγαμε!

Jaddeh Khaki / Hit the Road
3
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 93 '
  • Πανάχ Παναχί

Μια τετραμελής οικογένεια διασχίζει την ιρανική ύπαιθρο προς τα σύνορα. Γεμάτο διαρκείς αντιπαραθέσεις και αλλαγές διαθέσεων, το ταξίδι φαντάζει σαν μια χαοτικά διασκεδαστική περιπέτεια για όλους πλην του μεγάλου γιου, ο οποίος οδηγεί παραμένοντας σιωπηλά σκεφτικός.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.